duale studie?

Discussie in 'De lounge' gestart door Jewel22, 14 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dag dames,

Ik vroeg me af of hier meer vrouwen later zijn gaan studeren. ik wil de duale opleiding sph gaan doen.
    ik zou zo graag ervaringen horen over hoe jullie aan een werkbedrijf zijn gekomen en hoe een studie op latere leeftijd beviel. ik ben 28 jaar.
    dussss kom maar op!!:D

2. Catnip

Catnip Actief lid

28 nov 2013
    399
    0
    0
    Hoi Jewel,

Ik heb een HBO studie gedaan, wel deeltijd in mijn geval maar dus ook combinatie van werken en studeren.

Voor in begon had ik had al een baan op het gebied waar ik ging studeren wat ook 1 van de toelatingseisen was. Dus kan hier weinig over zeggen..

Ik ben 27 jaar en heb de opleiding al aantal jaar geleden afgerond, ik val dus niet helemaal onder het "op latere leeftijd" studie doen want had eigenlijk meer de leeftijd voor de voltijd maar wilde perse blijven werken en ervaring op blijven doen dus voltijd was voor mijn geen optie.

De opleiding is me perfect bevallen, bij de deeltijd (en verwacht ook bij duaal) ligt de gemiddelde leeftijd veel hoger, men heeft al aantal jaar werkervaring en hebben goede functies in het bedrijfsleven. Je leert veel van elkaar, neemt dmv projecten regelmatig een kijkje bij de bedrijven van je studiegenoten en mensen zijn over het algemeen gemotiveerder. Ze hebben een fulltime baan, vaak een gezin ernaast en de studie is niet voor de lol maar willen er echt 100% iets uithalen.

Echt een aanrader :)

3. sjak

sjak Niet meer actief

Uhm, niet zo zeer 'op latere leeftijd' begonnen. Maar wel doorgeleerd... Ik was 21 toen ik begon op het hbo, door naar de universiteit en op mijn 27ste een lerarenopleiding erachteraan geplakt, deeltijd. Als je duaal gaat goen ben je denk ik wel de oudste... Bij deeltijd hoor je bij de jongeren ;)

SPH kan ook in deeltijd en ligt eraan waar, maar het kan in de avonduren of een dag in de week. Ol dit moment liggen de banen voor SPH-ers niet voor het oprapen. Door de veranderingen van de zorggelden van landelijk naar gemeentelijk wordt er veel bezuinigd. Stageplastsen zijn wel te krijgen, maar de betaalde stageplAtsen moeilijk.
    (Ik heb een tijd in de gesloten jeugdzorg/jeugdgevangenis gewerkt)

Deel Deze Pagina