Zijn hier aankomende moeders die een maagbandje hebben? Ik heb begrepen dat deze bij een zwangerschap helemaal open gezet moet worden. Maar ik ben zo bang dat ik dan weer in oude eetpatroon terecht kom. Heb dit bandje nog geen jaar en is nu 2x opgespoten. Ik heb het idee dat ik voldoende binnen krijg overdag. Heb op internet gekeken wat een zwangere vrouw minimaal binnen moet krijgen en dit lukt heel goed over de dag verspreid. Ik ben nu ruim 6 weken zwanger en nog niet misselijk geweest. Alleen ik heb het gevoel dat ik vanaf nu wel gaat gebeuren. Heb net ff flink staan kokhalzen in de keuken na het ruiken van zalm (gebakken voor avondeten). Voel me nog steeds misselijk. Maar als je dan gaat kokhalzen / braken, dan komt er zo'n druk op het bandje te staan. Is helemaal niet goed! Ook komt er niks uit omdat je vanuit onder je maag 'braakt' en dat gaat nooit door het bandje heen. Krijg het er alleen maar benauwd van. Moet ik hem nu toch maar zo snel mogelijk laten openzetten?
Zo te horen is dat wel het beste, want braken geeft over het algemeen aan dat wat je hebt gegeten niet(helemaal) goed is voor je kind, de eerste tijd is je lichaam soms een beetje TE overprotective, ter preventie van vergifitiging van je baby... Maar het is natuurlijk jouw beslissing...