tepel/speenverwarring

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door aroseboom, 23 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. aroseboom

aroseboom Nieuw lid

23 aug 2010
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    hallo,

Mijn zoontje Timo is 5 weken oud en drinkt al die tijd aan de borst.
    Tijdens de kraamperiode is de speen geintroduceerd omdat Timo ontzettend snel drinkt en daarna nog een grote zuigbehoefte heeft (aanleggen had totaal geen zin, hij werd daar alleen heel erg kwaad van, als er melk in zijn mond kwam).
    Ik heb nu sinds 2 weken ontzettend last van mijn tepels (en met name overgang tepel-tepelhof).
    Ik heb ook de indruk dat Timo niet meer zo'n grote hap neemt als in het begin en daarnaast is het zo dat als hij op de juiste manier heeft aangehapt (na een x aantal keren proberen en opnieuw losmaken) wordt de hap na een bepaalde tijd kleiner...en heeft hij alleen nog de tepel in de mond.

Ik heb ook al de verschillende houdingen geprobeerd...en candida/spruw is het niet want daar heb ik ook al medicijnen voor.

Wat is hieraan te doen?

Alvast bedankt voor de reactie!

2. Linda Offereins

Linda Offereins Lactatiekundige

3 mrt 2010
    860
    0
    0
    Als ik het zo hoor vraag ik me af of je hem diep genoeg aan je borst aanlegt. Duw je hem krachtig genoeg in je borst en geef je met ja vrije hand tegendruk om hem optimaal de gelegenheid te geven veel in de mond te nemen.
    Dit is alleen zo lastig via de mail te doen...
    ik adviseer je om een vrijgevestigde lactatiekundige in de arm te nemen en samen een voeding te observeren. Meestal komen daar nog heel goede tips uit waardoor het anleggen verbetert.

succes
    Linda

Deel Deze Pagina