Hoi dames, Ik kon zo even snel geen topic hierover vinden, dus als ik dubbel post, mijn excuses daarvoor! Ik ben momenteel ruim 13 weken zwanger van ons tweede kindje en buiten de typische zwangerschapskwaaltjes gaat alles helemaal goed! Echter, momenteel kamp ik (tegelijk met zoonlief) al enkele dagen met koorts met alle daarbij passende narigheidjes - koude rillingen, hoofdpijn, doodmoe, slappe benen. Het liefst ga ik dus lekker mijn warme bed in en slapen. Precies dát wordt me aangeraden: ga lekker rustig uitzieken! Nu ben ik vást niet de enige die al een dreumes rond heeft lopen die, ondanks zijn eigen koorts, gezellig aanwezig is Mijn vraag: Als je je zo beroerd voelt en je bijna niet eens op je benen kan staan, hoe moet je dan in vredesnaam bedrust nemen?! Manlief, buren, familie - iedereen werkt! Ik ben benieuwd naar hoe jullie dat doen of deden.. Normaal ga ik constant maar dóór, maar denk dat ik langzamerhand gestraft begin te worden
Ik ga dan gewoon op de bank liggen, en doe de tv wat langer aan dan normaal. Terwijl de kinderen een film kijken, kan ik m'n ogen even dicht doen. In mijn omgeving werken heel veel mensen trouwens parttime. Dus het komt bijna nooit voor dat ik echt niemand kan vinden die een paar uurtjes voor mijn kinderen zou kunnen zorgen, zodat ik even kan slapen. Beterschap!
Jaa, dat is ook hetgeen wat ik allerliefst doe en dan dóe ik normaal ook, maar op een bepaald moment zegt je lichaam ook: tot hier en niet verder. Bovendien drukt mijn verloskundige me op het hart dat ik óók voor een andere kleine te zorgen heb. Het idee van de tv aanzetten en mijn zoontje bezighouden klinkt leuk, ware het niet dat hij zichzelf echt ongelofelijk slecht kan vermaken en zichzelf echt niet langer dan tien minuten bezig kan houden.
Gaat je eerste nog slapen smiddags? ZO ja, dan in die duttijd ook gewoon lekker in bed kruipen.... of gewoon samen naar bed gaan. Doen wij ook wel eens met de oudste
Ja, ik probeer die tijd wel te pakken ja. Hij slaapt gemiddeld een uurtje overdag, soms iets langer, soms iets korter. Kan hem ook beter in zijn eigen bed leggen, het is echt een draaitol en hij snurkt, hihi. Vergeet ik te zeggen, hij is nu 17 maanden.
Ik ben zwanger van de eerste, en mijn vriend werkt alleen in de weekend, dus eigenlijk kan ik je helemaal geen tips geven... Maar toch even een berichtje... Ik heb ook de griep te pakken. Alles doet zeer, koorts, gewoon algehele ellende! Gelukkig kan ik mn rust wel pakken dus, maar jou wil ik toch even op t hart drukken: Als je niet voldoende rust neemt, duurt het alleen maar langer!! Zijn er geen opa's en oma's waar je kleine een paar dagen kan logeren? Ik leef met je mee, want voel me ook echt een slappe vaatdoek Heel veel beterschap, en ik hoop dat je je rust kunt vinden!
Ik zit in hetzelfde schuitje Zoontje van 20 maanden nu en heb al een zware zwangerschap tot nu toe. Eerst 4 maand HG gehad, om dan over te gaan in bekkeninstabiliteit. En manlief werkt in verschillende shiften dus vaak sta ik er ganse namiddag en avond alleen voor. Ik moest vooral rusten ook. Was uiteraard niet echt mogelijk want zorg voornamelijk zelf altijd voor zoontje. Vorige week dan een zware verkoudheid erbij gekregen, zoonlief ook en manlief dan een zware keelontsteking. Ja je raadt het al; ik had plots twee 'kindjes' om voor te zorgen en rusten? Neen niet echt. Ik werk ook nog deeltijds momenteel dus joepie! En vandaag naar dokter mogen gaan want ik heb nu de keelontsteking van manlief gekregen. Gelukkig zoontje naar de onthaalmoeder dus even rust. Maar straks er terug om want manlief net gaan werken. Jah als vrouw met een gezin rusten, is toch vrij onmogelijk. Ik probeer altijd vroeg te gaan slapen en als zoontje slaapt, er ook in te kruipen. En anders staat de televisie hier ook wat vaker aan voor zoontje, vooral in de avond (geen voorstander van overdag televisie). Hoe slecht ik me ook voelde, blijkbaar weet ik toch nog altijd de energie en kracht te vinden om zo goed mogelijk voor zoontje te zorgen. Zal wel eigen zijn zeker aan het moederschap