BHV herhaling 2,5 week voor uitgerekende datum?

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door AnnieF, 8 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. AnnieF

AnnieF Actief lid

7 sep 2011
    237
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dag dames,

Zojuist kreeg ik een oproep voor de aankomende jaarlijkse BHV herhaling. Nu valt dat 2,5 week voor mijn uitgerekende datum.
    Dan ben ik toch zeker niet verplicht om daaraan deel te nemen, of wel?
    Ten eerste valt het in mijn verlof, ten tweede zie ik het niet zitten om met mijn bekkenklachten en dikke buik te gaan reanimeren en dergelijke.
    Weet iemand hoe het dan zit met het verlopen van de geldigheid van je BHV?
    Ben benieuwd!

Bedankt alvast!

2. Diaantje88

Diaantje88 Bekend lid

10 feb 2013
    612
    86
    28
    nee hoor gewoon aangeven aan je baas zodat je na je verlof ingepland word..

3. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.797
    19.013
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Je bent niet verplicht. Sterker nog: vanaf 4 wkn voor de uitgerekende datum MAG je in NL niet eens werken. Ik zou ook zeker niet gaan.

Bij ons is het wel zo dat als je een jaar niet kunt, dat ze dan je diploma niet verlengen. Dat overkwam mij vorig jaar (vanwege 'ouderschapssabbatical' ook niet geweest.) Toen ik vervolgens bedankte voor de 'eer' om BHV-er te zijn, is mijn baas toch maar even gaan klagen. (Er is nogal een tekort aan BHV-erg bij ons. Als dan het hoofd BHV dreigt ermee op te houden, is dat blijkbaar een probleem. :D) Toen kon ik ineens wel mijn diploma behouden. Laat je dus ook niet vanwege het verkies van je diploma dwingen om te gaan.

4. Inieminie83

Inieminie83 Actief lid

11 jul 2013
    351
    74
    28
    NULL
    NULL
    Ik had ook een bhv cursus 10 dagen voor mijn uitgerekende datum. Ik ben wel gegaan maar hoefde niet te reanimeren.
    Dus heb alleen de herhaling van de theorie gevolgd en mondeling mijn reanimatie protocol gedaan. Toen heb ik toch mijn diploma gekregen :).
    Ik zou het gewoon even navragen bij de baas.

5. Irisx

Irisx Lid

28 aug 2014
    36
    12
    8
    Een vriendin van mij is ook in haar verlof naar een BHV herhaling geweest. Ze hoefde geen enkele 'handeling' te doen, maar kreeg wel de herhaling van de theorie. Haar diploma werd hiermee gewoon verlengd. Ik denk wel dat het afhankelijk is van hoe je, je voelt natuurlijk :D

6. mamsam

mamsam Bekend lid

25 mrt 2013
    649
    0
    0
    NULL
    NULL
    bij ons kreeg je dan gewoon afspraak na je verlof. is nooit een probleem geweest.

7. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Even de organisatie mailen, dan kunnen ze een aanvraag doen dat je een half jaar later op herhaling kan, zonder dat je diploma verloopt. Zo heb ik het ook gedaan, was geen enkel probleem. Je gaat toch niet in je verlof op herhaling?

8. AnnieF

AnnieF Actief lid

7 sep 2011
    237
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties! Heb inderdaad de organisatie gemaild, en kreeg inderdaad meteen een nieuwe datum, een half jaar later, doorgestuurd! Toppie dus!

Deel Deze Pagina