Dag dames Hoop dat ik het onderwerp hier goed geplaast heb. Ik ben benieuwd over de dames met BI welke anticonceptie ze gebruiken en of de BI klachten toenemen met de menstruatie. Zelf gebruik ik de microgynon 50 en nemen mijn klachten tijdens de menstruatie fors toe
Ja hoor, hier nog een, helaas. Ik heb ook bi en een week voordat ik ongesteld moet worden krijg ik al meer last van bi. De reden hiervoor is dat bi hormonaal is en als je weer ongesteld moet worden dan heb je weer meer last van je hormonen. Ik heb trouwens de Yasmin pil.
Hoi! Nou hier ook tijdens de menstruatie ontzettend veel klachten, hebben uiteindelijk besloten om de pil door te slikken want anders was t 1 week ellende tijdens de periode en die week erna ook nog herstellen.... al de fysio en oefeningen voor niets....
Bi= bekkeninstabiliteit Angel, bij mij helpt het doorslikken niet. Ik heb ruim een week voor mijn ongesteldheid pijn tot en met einde ongesteldheid.
Hier ook nog steeds maar niet meer zo erg als een jaar geleden. Nu heb ik nog maar 2 a 3 dagen last er van. Ik slik Marvelon trouwens.
Hier ook het zelfde probleem met microgynon 30, ook een week voor de menstruatie vervelende klachten, die verdwijnen als de menstruatie goed doorzet
Helaas herkenbaar.....Ik gebruik de Nuvaring. Ik ga altijd nog naar de bekkenfysio en die taped mijn bekken altijd in als ik ongesteld moet worden. Ik moet zeggen, dat werkt super! Na die week gaat de tape er weer af. Toch een stukje extra stevigheid als die hormonen weer gaan wiebelen
@Baco, dat is een goeie ga ik ook maar eens aan mijn bekkenfysio vragen @allemaal, echt balen dat er nou niet een anticonceptie is waarbij dat minder of zelfs niet is. Momenteel ben ik bezig met een revalidatie traject (antonius nieuwegein) maar als ik menstrueer is het weer helemaal mis
ik had een spiraal, maar ook zonder voorbehoedsmiddel namen en nemen mijn klachten rondom de eisprong toe en tegen de menstruatie wordt het nog een stuk erger. ook bij een flink omslag in het weer. ik ben er inmiddels na 16 jaar wel aan gewend. ik heb zelf een bekkenband die omdoe als het even te gek wordt. en ik doe dan extra goed mijn oefeningen en let er extra goed op niet over mijn grenzen heen te gaan.( wat natuurlijk niet altijd halbaar is, maar toch...) al met al scheeld dat vaak ookal wel wat. ik denk dat het sleutelwoord hier toch een stukje acceptatie is. het is toch iets waar je min of emer een weg in zult moeten vinden.
Ik gebruik geen voorbehoudsmiddel en het is alijd rond de eisprong en menstruatie op zijn ergst. Maar ik zou juist denken dat je er met een anticoncenptie minder last van zou moeten hebben omdat je niet echt menstrueert en niet een eisprong hebt.
Hier met de prikpil ook, ben ook bang dat ik er gewoon aan moet wennen. Het is gelukkig niet zo erg als tijdens de zwangerschap...
Loop ook nog met bekkenklachten, was heel hoopvol dat deze in de loop van de tijd wel over zouden gaan. Maar als ik dat hier zo lees, zakt me de moed in de schoenen Ga de 21e weer voor het eerst naar de bekkenfysio. In de zwangerschap ook al geweest... Moet wel zeggen dat ik er met vlagen erg veel last van heb, in mijn beleving zelfs meer dan tijdens de zwangerschap. Herkend iemand dat? Is me trouwens niet opgevallen dat het meer of minder is tijdens menstruatie. Gebruik de Nuvaring...
baukje 3 maanden is nog kort. met fisio kun je nog wel wat verbeteren, maar je moet geen wonderen verwachten. het zal op en af gaan maar als je je goed aan je oefeningen houdt scheelt dat zeker. ik heb zelf altijd erg last rond bepaalde periodes en vooral als het weer ineens finaal om gaat slaan. maar ik heb ook 43 hechtingen daaronder zitten wellicht speeld dat ook een stukje mee. je moet ook een beetje leren wat not done is op bepaalde momenten. en dingen als traplopen voorlopig even tot een minimum beperken, of anders je voet bijtrekken (heb je dat geleerd) gaandeweg leer je je eigen valkuilen herkennen en merk je snel genoeg dat je weer over je grenzen gegaan bent. zo wordt je er zelf steeds handiger in.voorlopig zit jij echt nog in je herstelperiode, geef het nog de tijd en doe trouw je oefeningen.
@ Blup had je een koperspiraal of mirena? Zit nu echt weer te twijvelen of ik een spiraal laat zetten. Gister stond mn bekken weer scheef. Ik heb dan uitstralingspijn en een beperking in mn been waardoor ik amper kan lopen.
@Blup: thanks voor je bemoedigende woorden Ben benieuwd wat de fysio voor mij kan betekenen. Wat zijn jullie ervaringen? Is het bij een tweede zwangerschap nog erger?