BI en weer werken

Discussion in 'Na de bevalling' started by Sandhya, Mar 22, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sandhya

Sandhya Bekend lid

Aug 14, 2008
    583
    0
    0
    Den Haag
    Ik heb tijdens mn zwangerschap erg veel last gehad van BI, ben vanaf ong week 10 ofzo thuis gebleven tot mn bevalling. Nu ben ik nog niet aan het werk geweest en mn contract loopt af.
    ben dus wel op zoek naar een nieuwe baan maar weet echt niet hoe ik dat vol moet houden..3 dagen in de week is gewoon echt teveel..mn conditie is beneden alle peil, zitten etc gaat nog steeds niet top en flink wandelen ook niet..what to do..

2. chrystel73

chrystel73 VIP lid

Jan 9, 2009
    6,302
    2,577
    113
    als je nog niet herstelt ben na de bevalling moet je je op de laatste dag van je verlof weer ziekmelden.
    Valt dat gelijk met het einde van je contract dan krijg je een ziektewetuitkering via de UWV
    Neem contact met het UWV wat het beste is in jouw situatie

3. Beertje09

Beertje09 Fanatiek lid

Oct 21, 2008
    1,238
    1
    0
    Belgie/NL
    Je hebt als het goed is recht op een zw uitkering via het UWV. Ik heb ook BI, al vanaf het begin van de zwangerschap, moest toen acuut stoppen met werken van de arts, en heb dus een groot gedeelte van mijn zwangerschap thuis gezeten. Kamp eigenlijk al jaren met rugklachten, ivm holle rug, gekantelde bekken etc.

En nu ik bevallen ben, ook nog last, vraag me ook af hoe ik dat straks ga doen, moet in Mei weer starten met werken voor 3 dagen in de week.

Ik heb trouwens ook een topic hierover geopend.

4. Sandhya

Sandhya Bekend lid

Aug 14, 2008
    583
    0
    0
    Den Haag
    oh welk topic is dat? dan lees ik daar ook even mee :)

zit al aan het einde van mn verlof en heb m dus toen niet ziek gemeld, daht dat het niet weer zo erg kon worden...hmpf wel dus..

5. Beertje09

Beertje09 Fanatiek lid

Oct 21, 2008
    1,238
    1
    0
    Belgie/NL

Share This Page