bi gehad en sporten

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Marieke1983, 15 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

hoi hoi,

ik heb tijdens de zwangerschap bi gehad. omdat ik direct na de eerste klachten begon met fysio en ze me op mijn werk goed opvingen is het heel lang redelijk binnen de perken gebleven, maar toch kon ik op het laatst nauwelijks nog lopen..

nu ben ik 5,5 week geleden bevallen en het begint te kriebelen: ik wil sporten!!! ik heb nauwelijks nog last van mijn bekken, alleen als ik meerdere dagen achter elkaar veel loop doet mijn rechterkant nog een beetje pijn.

wat zijn de ervaringen van andere ex bi-ers met sporten na de bevalling? ik wil graag beginnen maar ben bang te snel teveel te willen. daar ben ik namelijk nogal goed in :D

oh ja, nog even een losse vraag: als ik ooit zwanger raak van een tweede, kan ik er dan vanuit gaan dat ik weer bi krijg?

groetjes Marieke

2. Bri

Bri Niet meer actief

Ik heb in de eerste zw een niet al te heftige vorm van bekkenpijn gehad, waarvoor ik ook bij de fysio ben geweest. Tijdens de zw gewoon doorgesport (fitness) en een paar maanden na de bevalling ben ik weer gaan hardlopen. ging prima. Goed luisteren naar je lichaam, goed symmetrisch bewegen, de juiste buik- en bekkenbodemspieren gebruiken. Misschien nog een keer naar de fysio voor advies.

Ik weet niet of het altijd zo is, maar ook in deze zw heb ik weer last van bekkenpijn. Veel eerder dan in de vorige, loop al weer enkele weken bij de fysio. Doordat ik er veel eerder bij ben, heb ik wel het idee dat ik er meer aan kan doen, ipv alleen maar verergering voorkomen-beperken. Ik heb veel meer pijnvrije dagen dan voordat ik begon met de oefeningen!

Deel Deze Pagina