B.I. of iets anders?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Esmaralda, 25 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

8 nov 2009
    4.023
    10
    38
    Vrouw
    Somewhere
    Hallo,

Ik weet dat er al heel veel topics zijn over BI, maar ik vond het niet gepast om mijn vraag daar zo tussen te proppen. Vandaar dus even een eigen topic.
    Ik ben nu bijna 22 weken zwanger en begin steeds meer last te krijgen van mijn onderrug en heupen.

Ik heb vanaf mijn geboorte een afwijking aan mijn rechterheup, waardoor ik mank loop en veel pijn heb.
    Deze afwijking komt door een bacterie die ik als baby in het ziekenhuis heb opgelopen. Deze bacterie is toen in mijn rechterheup kom gegaan en heeft daar zitten vreten.
    Nu is mijn heupkom niet meer rond en de kop van mijn heup ook niet meer, ze slijten zeg maar tegen elkaar aan.
    Dit veroorzaakt veel pijn en mijn been is hierdoor 5 cm korter. Ik heb hiervoor ook al een scootmobiel gekregen.

Voordat wij een kinderwens hadden, zijn wij met een orthopeed om tafel gaan zitten of ik sowieso wel een kindje kon dragen. Dit was volgens hem geen probleem en dus gingen wij ervoor.
    Het klinkt allemaal heel erg, maar ik ben er aan gewend en vind dat ik nog heel veel kan. Soms moeten dingen net even anders, maar ze lukken :D

Nu ben ik dus 22 weken zwanger en ik begin eigenlijk steeds meer pijn te krijgen in mijn onderrug en heup.
    De pijn uit mijn onderrug trekt door naar mijn rechterbeen.
    Ook doet het bot in mijn kont zeer, klinkt raar maar ik weet niet hoe ik het moet omschrijven.
    Kan dit b.i. zijn? En kan dat al zo vroeg?

Ik heb pas 13 september een afspraak bij de orthopeed hiervoor, dus daarom dacht ik laat ik het eens hier vragen :)

2. HOG

HOG Niet meer actief

Ik heb ook pijn aan mijn rug, linkerbil en linkerbeen. Had gister de verloskundige gebeld, ze zei dat het een zenuwklem kan zijn en heeft mij doorverwezen naar de fysio. Ik vroeg nog of het niet iets met mijn bekken te maken had, ze zei van niet maar dat de fysio dat moet bekijken. Dus hopelijk is het bij jou ook gewoon een zenuwklem :)

3. mimi83

mimi83 Niet meer actief

ik denk eerlijk gezegd dat dit een reactie van jouw spieren en vooral zenuwen is op de veranderde stand van je lichaam, zo rond de 20 weken ga je vaakaders bewegen zonder dat je het zelf door hebt.

Heb je een vaste fysio, osteopaat, mensendieck ofzo? dan zou ik zeker daar heen gaan en anders overleggen met de orthopeed wie/ wat voor soort therapie je hierbij zou kunen verlichten.

ALs het wel bi zou zijn zien hun dat ook. BI had ik vanaf 6 weken dus ja het kan wel zo vroeg.

Deel Deze Pagina