Volgens mij is dit een broodje aap?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Cynnie1984, 10 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

25 feb 2009
    6.014
    141
    63
    R'dam
    Afgelopen weekend was ik op visite bij me schoonzus haar moeder was daar ook en ik zat lekker op de bank te chillen...

zeg ze ineens je mag niet met je benen overelkaar heen zitten hoor dat is echt heeeeel erg slecht voor de baby....:$ geloof er geen donder van jullie??

En hebben jullie ook nog verhalen gehoord waarvan je dacht dit is echt zoooowww niet waar?;)

2. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Ik heb ook wel eens gehoord dat het niet heel goed was, maar volgens mij had dat meer te maken met afklemmen van iets in je benen ofzo..? Weet niet meer precies :) Geloof iig niet dat je kindje er last van zal hebben (zolang het hoofdje nog binnen zit, tenminste, hahahaha)

Mijn favoriete fabel: je mag geen kaneel meer! Hartstikke slecht voor de baby :D

3. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Met je benen over elkaar zitten, kan bepaalde zenuwen afklemmen. Dit heeft echter niks met je zwangerschap te maken, dit is ook niet goed als je niet zwanger bent. En als je bekkeninstabiliteit hebt, moet je ook niet met je benen over elkaar zitten. Dat is dan weer niet goed voor je bekken.

Conclusie: Met je benen over elkaar zitten, kan geen kwaad voor je kindje!

4. mila2008

mila2008 Bekend lid

12 jun 2009
    628
    0
    0
    #4 mila2008, 10 aug 2010
    Laatst bewerkt: 10 aug 2010
    ik dacht dat het voor de spataders was, voor de doorbloeding

5. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

25 feb 2009
    6.014
    141
    63
    R'dam
    HIHI kaneel :)

Echt al die vreemde verhallen tuurlijk is het niet goed om met je benen overelkaar te zitten voor je doorbloeding van je benen op een gegeven moment slaapt me voetje soms wel maar jah ik zit gewoon lekker zo ;)

Verder nog vreemde broodje aap verhalen?

6. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    kaneel kan ook schadelijk zijn... als je 10 kilo per dag zou eten :D

7. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

25 feb 2009
    6.014
    141
    63
    R'dam
    Dan is alles natuurlijk slecht he hihi Goed gevonden :$

8. poppedopje

poppedopje Fanatiek lid

29 mrt 2010
    2.389
    1
    0
    NULL
    Vlak aan zee
    Met je benen over elkaar zitten is niet goed omdat je dan een grotere kans hebt op spataderen. Tijdens je zwangerschap wordt die kans volgens mij vergroot omdat je doorbloeding anders is.

Als je jezelf erop betrapt dat je met je benen over elkaar zit, dan van elkaar halen. Moet je eens zien hoe snel je je ervan bewust wordt!
    En op een gegeven moment zit het ook gewoon echt niet lekker meer hoor....

9. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

volgens mij kreeg je daar spataders van ja... nou dan is het slecht gesteld met mijn baby want zit altijd zo;)

10. poppedopje

poppedopje Fanatiek lid

29 mrt 2010
    2.389
    1
    0
    NULL
    Vlak aan zee
    Je baby krijgt er geen spataderen van hoor!

11. LittleMonsters

nee gelukkig niet..
    maar ts had gehoord dat het slecht was voor de baby als je altijd met je benen over elkaar zit.. ik zit altijd met mijn benen over elkaar.. vandaar dat ik zei dat het slecht was gesteld dan met mijn ventje...

12. fenneke80

fenneke80 Niet meer actief

Dat is niet helemaal duidelijk: als je 10 kilo per dag eet van een stof dat lijkt op kaneel is dat schadelijk. Het is nog niet duidelijk of dat voor kaneel ook geldt.
    Vriend van mij werkt in de horeca, vraagt een zwangere of er kaneel in de appeltaart zit :D. Iemand wel eens appeltaart zonder kaneel gegeten? Getsie!

13. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Ik heb zelfs voro een collega wel eens speciaal een mini appeltaartje zonder kaneel gemaakt toen ze zwanger was. Zelf geloof ik dat al die dingen met mate geen kwaad kunnen, dus hier is het lekker appeltaart eten hoor!

14. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Nog een mooie fabel: dat je niets boven je hoofd mag doen. Bijv. de was ophangen aan een droogrek aan de deur.

15. silly88

silly88 Fanatiek lid

11 jan 2010
    1.429
    0
    0
    jaa ik zat altijd zo. nu mag het niet meer van de fysio door me bekkeninstabiliteit..als je dat niet heb zou ik niet weten waarom dat niet zo mogen!

groetjes

16. Linda86

Linda86 VIP lid

Mijn schoonmoeder kan er wat van, met d'r opmerkingen over wat ik wel en niet mag doen. De mooiste tot nu toe:

Toen 't zo'n warm weer was, at ik regelmatig een waterijsje. Toen zei ze tegen mij: "je moet niet zo veel ijs eten hoor, daar krijgt de baby buikpijn van."

17. Liz

Liz Fanatiek lid

9 jul 2010
    1.873
    0
    36
    whahahhahaa...wat zei je..ja en ik hoofdpijn van jou;)

18. LittleMonsters

hahahah

19. moesje83

moesje83 Bekend lid

18 apr 2008
    911
    0
    0
    whahahaha ik heb dr ook zoveel gehoord pfff daar wordt je nou moe van, weet je wat slecht is voor een zwangere al dat gezeur haha

20. misa

misa Niet meer actief

Volgens mij vergroot je de kans op spataderen (los van een zwangerschap of niet)
    Ook is het slecht voor de bekken als je daar last van hebt.

Maar slecht voor de baby?? Broodje aap! ;)

Deel Deze Pagina