Hoi Meiden, Ik ben nieuw op het onderdeel vruchtbaarheidsbehandelingen van zp. Mei 2008 zijn we gestopt met de pil. Naar 5 cyclussen van 30 tot 40 dagen ben ik sinds 11 november niet meer ongesteld geweest. 30 dec. naar de huisrtas geweest en die vroeg ons nog even af te wachten. Eind jan. weer geweest aangezien er nog niks was veranderd. Toen een gesprek gehad over de mogelijkheden van doorverwijzing naar een fertiliteitsverpleegkundige/arts. Hier mochten we rustig over nadenken. Na goede gesprekken met elkaar en familie besloten er voor te gaan. Vanmorgen naar de huisarts gebeld voor een doorverwijzing. Kan hem woensdag ophalen. Nu is mijn vraag wat staat ons allemaal te wachten, aangezien we er helemaal niet mee bekend zijn. Ik wordt doorverwezen omdat mijn ongesteldheid uitblijft en waarschijnlijk ook eisprong. Omdat de wens er is zijn we doorverwezen. Mijn man is 30 en ik bijna 25. Wie kan ons een beetje wegwijs maken in de start naar vruchtbaarheisonderzoek? Wat kunnen we verwachten? Waar liepen jullie tegen aan in de startfase? En vooral hoe gingen/gaan jullie er mee om?
hallo, kijk eens naar het topic begin MMM in 2009, daar zitten veel meiden (waaronder ik) in dezelfde situatie met dezelfde vragen. Een aantal van ons hebben al wat ervaringen opgedaan
Hoi Douglas, Ik zal in het kort vertellen hoe het met mij is gegaan, misschien heb je er wat aan. Helemaal in het begin moest ik van de HA temperaturen, dus kijken of ik wel een eisprong heb, als ik het me goed herinner was dat 3 maanden (jaren geleden al weer) Toen dat goed was was er een bloedonderzoek voor Chlamydia, mannetje moest zwemmers inleveren, ook dat was goed, toen denk ik een samenlevingstest, hier kijken ze of jouw lichaam de zwemmers niet 'afstoot' als het ware. Dit is niet ingrijpend hoor, een normaal inwendig onderzoek, ze nemen wat slijm af. Omdat ze niks konden vinden is er toen bij mij een HSG gemaakt, dat is een foto van de baarmoeder en eileiders wat gemaakt word met contrastvloeistof, dat is niet een heel fijn onderzoek, maar tandarts is erger Ehrmmm, en toen, ja als ze dan nog niks gevonden hebben dan zijn er een aantal opties, maar ik denk dat dit genoeg info is voor nu? Succes!
Dank je Emmy! Zeker genoeg info voor nu. Wil me vooral nu gaan richten op de eerste afspraak, wat ik daarvan kan gaan verwachten enzo.
Bij de eerste afspraak vragen ze meestal veel achtergrond info, dus misschien kun je in je familie nagaan of er vruchtbaarheidsproblemen of erfelijke ziekten voorkomen
Is een eerste afspraak informatie? Dus uitleg over proces en vragen? of wordt een van beide ook al direct onderzocht?
er wordt meestal wel meteen een echo gemaakt, en er worden afspraken gemaakt wat er nog meer onderzocht moet worden en wanneer enzo.
Misschien bedoelt Saffie een inwendige echo? Ik heb dat pas gehad toen ik begon met IUI, maar misschien verschilt dat ook weer per ziekenhuis Een inwendige echo is een echo van je baarmoeder en eileiders, er word een soort staafje ingebracht en dan zie je het op het scherm, best geinig vond ik het om te zien.
Hoe hebben jullie mannen zich voorbereid op de startfase? Ik ben druk aan het googlen en zit hier op het forum. Mijn man is daar niet echt een type voor.
uhm ja de inwendige echo bedoel ik inderdaad Verder kun je je er eigelijk niet echt op voorbereiden, je moet het maar over je heen laten komen. Zorg wel dat je ook tijd krijgt om vragen te stellen zodat alles duidelijk is voor jullie. Misschien moet je man zaadjes inleveren (maar dat hoeft niet ter plaatse). Succes! Weet je al wanneer jullie er heen kunnen?
Thanks, Woensdagmiddag kan ik de doorverweijzing ophalen en ga dan denk ik donderdag bellen voor een afspraak. Mijn man dacht dat we direct woensdag al heen moeten dus vanavend maar even met de info door spreken die ik eeb beetje gevonden heb enzo en vragen wat hij er van verwacht.