Tips: zoontje knijpt....

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Marloes86, Jun 21, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Marloes86

Marloes86 Niet meer actief

De titel zegt het al, wie heeft hier ervaring mee en hoe heb je het opgelost? Mijn zoontje knijpt ons soms als hij boos is... Niet 1 keer, maar blijft even doorgaan. En best hard ;). Zeggen dat het niet mag, je doet mama/papa pijn, Nee, niet doen, niks helpt... Als hij zit laat ik hem bedaren, maar het gebeurt ook weleens tijdens het luier verschonen en dan gaat hij dus door totdat we klaar zijn.

2. skiwi

skiwi Fanatiek lid

Jun 15, 2012
    4,270
    402
    83
    Female
    Met mijn dochter laten spelen: zij slaat!

Ehm ik heb het redelijk afgeleerd. Ik zeg altijd 2x nee. Bij de derde keer zet ik haar op de stoutplek. Gewoon een overzichtelijke plek in de kamer. Ze hoeft niet te blijven zitten maar ze word zo wel even uit de negatieve situatie gehaald. Klinkt misschien jong, maar ze had het snel genoeg door. En ik was hierin heel consequent. Ze doet het nu bijna niet meer en 1 keer nee zeggen is nu voldoende.

3. Ilsev85

Ilsev85 Bekend lid

Apr 19, 2013
    609
    17
    18
    Female
    Psychologie
    AadR
    Ik lees ook even mee, mijn zoontje knijpt ook. De laatste tijd ook bijten, auw! Als ik er wat van zeg, gaat hij heel hard huilen..

4. sydneys

sydneys Niet meer actief

Mijn zoontje beet, wel alleen oma, waarom alleen oma? Geen idee :)
    Maar hij nam de arm van oma weer eens vast om te bijten en toen draaide oma haar arm snel zodat hij zichzelf beet ipv oma :) daarna nog een keer en sinds toen niet meer.
    Misschien ook een manier zoeken zodat hij zichzelf knijpt?

5. blauwespeen

blauwespeen Fanatiek lid

May 20, 2012
    2,133
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    met 14 mnd vind ik het niet te jong. Mijn zoontje is net 13 mnd maar begrijpt het ook al.
    Niet leuk is het om te doen maar het helpt wel

6. heerenbeest

heerenbeest Actief lid

Jan 13, 2013
    448
    0
    0
    030
    Hier één knijperd, één bijterd en ze trekken beiden aan haren. Niet tof :( :(
    Wat ik sinds twee weken doe (daarvoor viel het wel mee), is als ze iets doen, hand pakken en nee zeggen. Ik zeg dat het pijn doet en pak de hand en aai over de plek van het 'slachtoffer' ;) en zeg er 'aai aai' bij. Schijnt op een gegeven moment te helpen, maar hier is het voorlopig heeeeeeeeeeeel veeeeeeeeel herhalen.......

7. Shandy

Shandy Fanatiek lid

Jan 14, 2012
    2,603
    18
    38
    Terugknijpen ;) nee hoor, natuurlijk niet. Hier een jochie van 13 maanden wat ook knijpt/bijt/haren trekt.
    Ik zeg vaak au en haal zn handje weg, probeer iets anders te doen, af te leiden.

8. skiwi

skiwi Fanatiek lid

Jun 15, 2012
    4,270
    402
    83
    Female
    O gelukkig, dus ik ben niet te streng. :D
    Mijn omgeving lijkt mij streng te vinden als ik doorpak, maar ik ben liever consequent. Ik ben ook al met 13 maand begonnen. Kinderen hebben grenzen nodig, ook dan al.
    Ze kijkt nu vooral beduusd dat ze ineens daar zit en uit de situatie is.

9. Marloes86

Marloes86 Niet meer actief

Gelukkig, niet de enige dus! Een soort van straf hoekje is wel een idee bij het niet luisteren... En afleiden dus. Bedankt voor de tips!

Share This Page