Bibabad ja/nee?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Tuttebell, 24 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tuttebell

Tuttebell Fanatiek lid

6 nov 2011
    3.108
    0
    36
    Heeft er iemand een Bibabad?
    Zullen kindjes er 'lekker' in zitten?
    (Ik lees dat het een soort 'zak' is en dan
    vraag ik me af of ze niet het 'frame' van het bad voelen?!

Voordelen?
    Nadelen?

Zou je 'm opnieuw kopen met de ervaring die je
    er mee hebt?

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen!

2. guus

guus Fanatiek lid

20 mrt 2012
    2.083
    0
    0
    in het koude noorden
    ja, wij hebben hem, en ik vind het een aanrader, ze voelen het frame niet, de zak raakt het frame niet.

wel advies als het kan hem ergens droog op te bergen, bij ons staat hij in de douche zelf vanwege ruimte gebrek en er zit weer aan de buitenkant.
    hij kan ook in de wasmachine, en zomers buiten

volgend jaar willen we een nieuwe kopen (deze was 2de hands) zodat het douche putje ook op juiste plek zit

3. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Nee, ik vind hem te duur. Ik heb een opblaasbadje in de badkamer staan. Werkt prima en is een stuk goedkoper. Ik laat hem gewoon opgeblazen op zn kant staan of leg hem bovenop de douchestang.

4. Tuttebell

Tuttebell Fanatiek lid

6 nov 2011
    3.108
    0
    36
    Bedankt voor jullie ervaringen!
    Ze zijn idd prijzig.. Maar opblaasbaar
    heeft toch niet echt mijn voorkeur..

Nog meer mensen die hun ervaringen
    willen delen?

5. Lief

Lief VIP lid

26 sep 2007
    5.029
    2.836
    113
    Ja, ideaal! Wel tweedehands want vond nieuw echt te duur. Ze zitten gewoon op de grond trouwens net als bij opblaasbadje. Ik keer em andersom na badderen en zet hem ver vd douche af zodat hij niet meer nat wordt. 1 keer in de zoveel tijd was ik em. Ik ga zelf lekker bij mn dochter zitten vaak want dat vind ze zo leuk ;) Ik krijg er een houten kont van en sproei mezelf nog nat met de sproeier omdat ik t anders koud krijg met alle bovenuit stekend delen ;D maar dat gaat prima.

6. Tuttebell

Tuttebell Fanatiek lid

6 nov 2011
    3.108
    0
    36
    Ooh leuk samen met de kleine er in! Dat klinkt heerlijk!!
    Bedankt voor de uitleg omtrent het bad en voor het delen van je ervaring Lief!

7. Rosa5

Rosa5 VIP lid

21 okt 2011
    7.561
    1.935
    113
    Wij hebben ook een bibabad. Overgekocht van mijn overburen want nieuw vind ik ze te duur.
    Mijn dreumes en peuter gaan vaak tegelijk erin. Ze vinden het geweldig!
    Enige nadeel vind ik dat hij lastig droogt. Ik zou eigenlijk een haak willen om hem op te hangen zodat hij beter en sneller kan drogen.

8. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.325
    674
    113
    Utrecht
    Wij hebben ook een Bibabad. Hierin zaten 2 kindjes tegelijk (9 maanden en 3 jaar oud). Gewoon in de douchecabine. Heerlijk en gemakkelijk. Ze hadden alle ruimte om te spelen en te verzitten. Was altijd heel gezellig. Bij ons staat de Bibabad in de badkamer (droog) opgevouwen. Neemt weinig ruimte in beslag. Ik vind 'm ideaal indien je geen bad hebt. Mijn voorkeur gaat wel uit naar een echt bad met kinderen. Maar ja, dat is weer een ander onderwerp.

9. Debbie81

Debbie81 Fanatiek lid

13 nov 2011
    1.338
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben hem ook. De verstelbare versie. Ideaal. Het enige nadeel is dat als je kindje water ernaast gooit het niet weg kan omdat de afvoer van het badje in de afvoer van de douche zit. Dat geeft hier nog wel eens een behoorlijk water balet. Wat opbergen beterft, ik keer ook het doek binnenste uiten. Hang het een uurtje over de kraan om uit te druipen. Vervolgens zet ik hem tegen de kachel. De volge gnde dag draai ik het doek weer goed. Laat het dan nog eff nadrogen en dan schuif ik hem zo naast de kast in de slaapkamer van zoonlief. Hebben de kast iets van de muur geschoven en dan past ie precies tussen muur en kast.

10. Tuttebell

Tuttebell Fanatiek lid

6 nov 2011
    3.108
    0
    36
    Wauw allemaal positieve reacties! Wat fijn!! Een echt bad,l gaat niet aangezien de douche hier echt te klein voor is, vandaar dat ik kijk naar andere opties, aangezien het babybad nu wel erg klein word!

11. kimmiikim

kimmiikim Fanatiek lid

26 jan 2011
    1.609
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou hem ook graag willen en ben steeds aan het kijken op mp! Vind ze alleen ook echt te duur nieuw :( dus ik denk dat ik het voorlopig maar bij een opblaasbadje hou! Die ga ik aanschaffen! :)

12. Tuttebell

Tuttebell Fanatiek lid

6 nov 2011
    3.108
    0
    36
    Ik heb even gekeken.. Nieuw zijn ze idd duur! Op mp staan er een aantal maar allemaal te ver uit de buurt en ik rijdt geen auto! Lijkt me wel een mooie oplossing dit qua badderen!

13. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    Hej

Ja ik heb hem 2e hands gekocht!
    En ik ben er echt super super blij mee.

Wij hebben geen ligbad, maar een tegelvloer douche. Als docherlief in bad gaat klap ik hem uit en dan zit ze niet op die kouwe tegels. Hij isook lekker groot, ik denk dat ze er tot een jaar of 3-4 zeker wel in kan.
    Je moet hem alleen goed laten drogen na gebruik, ik hang hem over een kruk heen, anders krijg je weer in het doek ;)

Als deze kapot zou gaan, zou ik hem echt zo weer opnieuw kopen. Hij lijkt me ook erg handig voor in de zomer, dan kan je hem zo buiten in je tuin zetten (wel dan een rubber matje eronder ofzo tegen het lek gaan denk ik)

14. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    Ik denk trouwens dat 2 kindjes er ook goed samen in kunnen, hij is echt vrij groot!

15. Mamaatje81

Mamaatje81 Fanatiek lid

29 okt 2013
    1.046
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee. Wij gebruiken al 4 jaar een plastic Ikea krat (zo'n transparante) en dat werkt prima ze hebben er de grootste lol mee. Kratje kost een euro of 5 en is ook nog voor diverse andere doeleinden te gebruiken als er niet meer in gebadderd wordt :)

16. oudjaarsvlinder

oudjaarsvlinder Niet meer actief

ik heb hem op de rommelmarkt voor een paar euro op de kop getikt. Wij zijn er erg blij mee. Als onze dochter er in zit dan wil ze er ook een hele poos in zitten en wordt ze boos als ze er uit moet.

Voordelen hij is wasbaar, verstelbaar.

Nadelen: ons putje zit niet op de goeie plek dus het putje van het Biba bad steekt uit, maar geen last van tijdens het badderen.
    Het opbergen, staat soms erg in de weg. Ik moet hier nog een oplossing voor verzinnen.

17. Tuttebell

Tuttebell Fanatiek lid

6 nov 2011
    3.108
    0
    36
    Bedankt voor alle reacties! Welke maat hebben jullie van het bad want je hebt er eentje die niet verstelbaar is en eentje met meerdere standen!

In mijn douche zou alleen de kleinste passen..

18. Tuttebell

Tuttebell Fanatiek lid

6 nov 2011
    3.108
    0
    36
    Even een update! Wij hebben inmiddels het Bibabad, echt een uitkomst!! De kinderen hebben lekker de ruimte en het gebruik ervan is erg makkelijk en praktisch!

Dit topic zou gesloten mogen worden, immers ben ik nu niet meer op zoek naar ervaringen! ;)

19. Mamabram

Mamabram Niet meer actief

Veel plezier ermee! Heb je hem nieuw of 2dehands kunnen vinden?

Ik ben verslaafd aan badderen maar hebben geen ruimte voor een bad. In het weekend ga ik dus samen met mijn kleintjes, 3 jaar en 10 maanden, erin. Heerlijk. Wel een beetje krap maar ze vinden het erg gezellig.!

20. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Spuit 11, maar hier ook nog steeds een topaankoop geweest! In 2007 gekocht en eigenlijk ieder jaar vol plezier gebruikt. De oudste wordt nu iets te groot, maar ze kunnen er prima met zijn tweetjes in spelen.

Hier hangt hij overigens aan twee haakjes hoog aan de muur in onze doucheruimte (geen cabine).

Deel Deze Pagina