Bibabad, ja of nee?

Discussie in 'Verzorging' gestart door Amethist, 19 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Bibabad aanschaffen, ja of nee?

1. Ja

2. Nee

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Amethist

Amethist Niet meer actief

#1 Amethist, 19 mei 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 mei 2012
    Ik zit er over te denken om een bibabad aan te schaffen. Zo kunnen mijn kinderen makkelijk samen in bad (mijn zoontje eventueel nog in een badring. Zou dat passen?) en is het niet zo'n gedoe'tje met ze (samen of om de beurt) douchen.

Maar is het ook echt zo makkelijk, zo'n bibabad? En zijn er eventueel nog goede alternatieven?

Ik hoor graag meningen, zowel positieve als negatieve, van ervaren gebruik(st)ers. En een antwoordje in de poll wordt gewaardeerd.

EDIT: Nav, het berichtje van Linda: we hebben een superkleine badkamer -> 1.20m x 2.00m, dus een speciekuip oid is niet echt een optie, omdat we die dan dus nergens kwijt kunnen in de badkamer...het badkamertje bedoel ik :D.

2. Linda86

Linda86 VIP lid

Ik vind het veel te duur voor wat je ervoor krijgt. Volgens mij kan je net zo goed een speciekuip kopen voor een tientje ;).

3. shanandoah

shanandoah Fanatiek lid

21 jan 2012
    1.514
    0
    0
    ik had er 1 aangeschaft maar al snel weer van de hand gedaan.
    vond het helemaal niks.
    de naden gingen erg snel lekken en ze zaten keihard op de grond. dus als ze uit zouden glijden.. brr moet er niet aan denken.
    Hier wou de badzit niet blijven plakken.
    Ik heb nu 2 babybadjes die ik naast elkaar op de grond zet. Als ik ze opruim zet ik ze in elkaar.
    Ik wil uiteindelijk nog een keer een zitbad hebben.
    Maar ja,dat past bij jou in de badkamer natuurlijk niet.

4. Luvv

Luvv Fanatiek lid

27 okt 2010
    2.803
    3
    38
    Ik ben wel tevreden. Dochter geniet er echt van. Badzitje blijft idd niet plakken dus die hielden wij in t begin gewoon vast. Nu zit ze er zonder in en ze vindt t echt heerlijk. Goede aankoop geweest en handig dat je m kunt inklappen en dus weinig ruimte inneemt. Succes met je keuze ;)

5. soefdeboef

soefdeboef Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.049
    0
    0
    Wij hebben m ook, maar nog nooit gebruikt tot nu toe...
    Onze kleine past nog in een flexibele emmer van de action en die is veel makkelijker tot nu toe.
    Weet niet hoe het straks is als ze groter is, tot die tijd bewaar ik hem wel!
    Kan dus geen ja/ nee zeggen ;).

6. yj81

yj81 Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.183
    8
    38
    Friesland
    Ik vond het een superding!Zij nu verhuisd en hebben een bad dus niet meer nodig...heb hem verkocht op marktplaats(kijk daar ook eens anders....veel goedkoper!)
    Ook leuk om in de zomer buiten te zetten!

7. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Ideaal!

Gekocht toen onze oudste uit het babybadje gegroeid was (er niet meer lekker in kon spelen zo rond het jaar) en maken er nu nog steeds eigenlijk iedere keer gebruik van. Nu zitten de meiden heerlijk samen te spetteren en spelen in bad. Kortom, vind het een heerlijk ding. Hoes gooi je zo in de wasmachine en klap hem zo in. (Hier trouwens ook een badkamer van zo'n 1.20x2.00 en werd zelf niet vrolijk van die grote vaste bad-achtige dingen als flexibele wasmanden/speciekuipen etc., want waar laat ik die ;)).

In het begin stiekem wel getwijfeld hoor of we dat geld er wel aan uit wilden geven, want is toch even een flink bedrag en dat voor een badje. Maar dus een topaankoop geweest, want na 4 jaar wordt hij nog steeds met veel plezier gebruikt (en soms ook buiten als ik geen zin heb het badje op te blazen/pompen). Wat Shanandoah zegt heb ik dus eigenlijk nooit zo ervaren, kids willen er liever helemaal niet uit dus het harde zitten zal wel meevallen denk ik dan ;) Ook staan is geen probleem zelfs de jongste is nog nooit uitgegleden of iets en het gaat er niet altijd even rustig aan toe :D

Kan je niet via marktplaats kijken anders voor eentje voor een leuke prijs? Aangezien je de hoes toch kunt wassen in de wasmachine?

8. Amethist

Toch wel overwegend positieve reacties. Fijn!

Ik had idd ook op Marktplaats gekeken, maar de dichts bijzijnde die te koop was was geloof ik op 50 km afstand. Dat vind ik dan ook weer een beetje ver voor een opvouwbaar bad :cool:. Maar goed, ik ga Marktplaats wel in de gaten houden, we hoeven natuurlijk niet gelijk morgen zo'n ding te hebben.

9. Amethist

#9 Amethist, 19 mei 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 mei 2012
    @ Abri: Ja idd, waar laat ik een speciekuip oid. We passen amper zelf in de badkamer (behalve klein, is ie ook nog mega-onhandig ingedeeld door de mensen van wie we ons huis hebben gekocht), dus laat staan een speciekuip :$.

10. shanandoah

shanandoah Fanatiek lid

21 jan 2012
    1.514
    0
    0
    hmm blijkbaar heb ik dan toch echt pech gehad.
    dat plastic in de naden liet vrijwel gelijk los en was het zo lek als een mandje.
    heel erg vervelend want viel ook niet meer te plakken.
    Nou ja ik ga in ieder geval niet weer een nieuwe aanschaffen mijn man ziet me aankomen haha

11. yj81

yj81 Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.183
    8
    38
    Friesland
    je kunt hem ook gewoon op laten sturen hoor...kost 6,75.Zo ben ik er ook aan gekomen destijds

12. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.421
    446
    83
    Limburg
    Hier hebben we gewoon een klein plastic opblaasbadje van 90cm doorsnee in de douche gehad, ging prima. Veel goedkoper ook nog. Ga er als ze weer in de winkel liggen halen, is wel leuk voor de jongste nu.

13. Zonnetje1981

Zonnetje1981 Actief lid

19 mei 2011
    278
    1
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben nu een bibabad sinds een maand of 4. Ik zou niet meer zonder kunnen. Ideaal! En mijn zoontje vindt het geweldig. Spettert de hele badkamer onder. Hier alleen maar positief!

14. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    HIer ook een bibabad gehad, lang plezier van gehad, en in de zomer lekker in de tuin! Heerlijk

15. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Hier ga ik er straks ook 1 aanschaffen. Vind ze ideaal. Hadden eerst een bad maar nu alleen nog een inloop douche. Vind het wel handig dat er gewoon een afvoer in zit, dus stop eruit en weg is je water, zak kan in de wasmachine lekker hygienisch en makkelijk inklapbaar.

Hier zou eventueel een speciekuip wel passen maar ga echt niet met zo'n lelijk ding zitten in m'n mooie nieuwe badkamer ;):D

16. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
  17. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
    Ja doen

Als je namelijk geen ruimte hebt voor iets anders zou ik het jezelf zo makkelijk mogelijk maken

Wij hadden in ons oude huis ook geen bad en ik heb toen een blauwe schelp ( die zandbak) als bad gebruikt. Dat ging met 1 kindje heel goed. Maar met de 2e erbij was dat niks.

18. prettymum

prettymum Niet meer actief

Even benieuwd: ik neem aan dat je de hoes niet na elk gebruik wast. Maar hoe vaak was je hem dan wel?

En als je elke keer na gebruik het bad, gaat dat dan niet stinken en schimmelen? Want ook haal je er een handdoek heen, helemaal droog wordt het daar ook niet mee. Of laat je het bad dan eerst nog een paar uur aan de lucht drogen?

19. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Ik waste het als ik eraan dacht. Na het badderen spoelde ik hem af, en liet hem aan de lucht drogen zeg maar
    Nooit schimmel in gehad

20. Sijke

Sijke Bekend lid

Hoi,

Wij hebben er een maar ik ben niet echt een voorstander.
    Nadelen:
    - toch vrij groot, ook ingeklapt kan ik hem niet makkelijk in de badkamer kwijt omdat hij dan nat wordt (lees, onder de douche staat), voor de deur staat of tegen de verwarming)Dus hij staat in de kinderkamer.
    - Er moet vrij veel water in voor de kids een beetje lekker kunnen spelen.
    - als ik de stop eruit haal loopt niet al het water weg, dus zit ik heel erg te klooien met de hoes
    - veel werk op de hoes eraf te halen (min. 16 lussen met knopen?)
    - mijn douche loopt onder als ik hem leeg laat lopen (ondiepe douchebak, veel water ineens, en dan dus het laatste water wat weer niet weg wil
    - te duur voor wat je krijgt

Voordelen:
    inklapbaar en de wasbare hoes

Ik gebruik als nog het babybad en een flexibele emmer van de action voor nr. 2. Babybad hebben we opgehangen aan de muur in de douchecabine (ikeabadje met een gaatje erin aan een kant van de rand)En de flexibele emmer zet ik onder de wasmand bijv. of op het wasrek dat in het trapgat hangt.

Ik zou hem echt geen tweede keer aanschaffen

Deel Deze Pagina