Hoi, Sindskort staat zoon en ik denk dat ie over een week ook wel gaat schuifelen langs de bank. Lopen zal nog wel een poos duren, verwacht ik. Maar goed, ik heb nieuwe schoenen voor hem nodig. Grote vraag is wat ik het beste kan kopen. Ik wil goede schoenen met iets van een flex-zool, maar 67 euro voor een leuk paar vind ik echt overdreven. Als zoon echt loopt, heeft ie toch weer andere exemplaren nodig. Wie heeft tips voor leuke, goede en niet te dure schoentjes voor een dreumes die wel staat, maar verder vooral kruipt...? Alvast bedankt!
Mensen om me heen gebruiken die leren slofjes; zijn vaak rond een euro of 20. Is vlgs mij prima als een kindje net een beetje kan lopen (lekker flexibel). Denk dat je gewoon op internet kan kijken; bv lievevoetjes.com
Voor binnen kan je gewoon slofjes gebruiken, wij hebben op een gegeven moment voor buiten babyproof schoentjes van Shoesme gekocht voor 40 euro, is met flexibele zool. Maar dat was pas vanaf het moment dat Eva aan de hand meeliep, want eerder liep ze toch niet buiten. Eva loopt er nu nog steeds wel mee, ook al loopt ze al een tijdje los, kan prima.
Schoentjes mag je officiëel pas aan doen als je kindje 6-8 weken los kan lopen. Daarvoor liefst op blote voegen of anti-slip sokken. Voor buiten kun je leren slofjes gebruiken, in ieder geval geen harde zool en met veel ruimte om de teentjes en voetzool in te bewegen zodat je kindjes voetjes nog alle kanten op kunnen groeien.
Schoentjes met zeer flexibele zool mag je al wel eerder gebruiken (zoals de babyproof van Shoesme). Gewone dunne slofjes zijn echt niet fijn mee buiten te lopen (denk aan steentjes enzo, wij hebben grind in de voortuin ). Maar voor binnen zou ik echt nog geen schoentjes kopen, is sowieso niet nodig (al wil Eva wel altijd haar schoenen aan ).
Mijn dochter heeft slofjes aan. www.babypaws.nl www.roosjes.eu Nog geen schoentjes, die krijgt ze pas als ze echt een beetje loopt. En dan idd eerst iets van shoesme denk ik. Die zijn ook nog eens leuk
Hoe doen jullie dat dan buiten? Die van ons loopt ook nog niet. Die van ons heeft binnen blote voeten maar op het kdv hier (hij is daar 4 dagen per week) zijn ze zowel 's morgens als 's middags een paar uren buiten op de speelplaats of in het bos. Ze hebben de policy dat ze altijd naar buiten gaan, zelfs als het miezert. Hij kruipt de hele zandbak en speelplaats daar rond dus ik heb een paar tweedehands schoentjes voor hem. Hij is deze maand pas begonnen op het kdv en zijn schoenen zijn nu al een kapot aan het gaan op de neuzen (ze waren heel toen hij ze kreeg). Hij kruipt als een gek en die dingen schuren helemaal kapot op de vloer. Heb weinig zin om geld neer te leggen voor een paar dure schoentjes die dan minder dan 2 maanden meegaan ofzo. Leren slofjes is ook geen optie, het kan hier 's morgens flink koud zijn (Zweden) en dan zitten ze nog met zijn allen in de zandbak (dan heeft hij ook een overalletje aan).
Ons zoontje kruipt ook veel buiten zowel thuis als op het kdv. Ik heb gewoon twee paar goedkopo schoentjes/slofjes gekocht bij de wibra. Tenslotte loopt hij er toch niet op. Echte schoentjes koop ik pas als hij goed kan lopen. Heb ook nog aapie-slofjes. Maar die vind ik te leuk om buiten mee te kruipen
Ik heb voor mijn zoontje schoentjes gekocht bij de scapino. Ze hebben daar Dr. Visser schoentjes en deze voldoen aan alle voorwaarden waar een schoen aan moet voldoen als een kind net loopt. En het zijn ook nog wel leuke schoentjes. Ik heb er 24,- voor betaald.
dag dames, wij hebben verschillende schoentjes van de H&M en Prenatal! We betalen ongeveer 7 euro per paar en hoeven ons dus geen zorgen te maken als dochterlief besluit te gaan kruipen met dr schoenen aan!! Onze dochter loopt nu ook alleen nog langs de tafel etc en zodra ze echt los gaat lopen kopen we goede schoenen voor haar. groetjes van mij!
mijn dochter heeft altijd slofjes aangehad, ook op het kdv. Ze was er vroeg bij met lopen, maar pas na 6 weken heb ik schoenen gekocht, wel de babyproof met flexibele zool. Ze heeft haar 2e paar al, maar nog steeds de babyproof schoenen. Ik ben ervan overtuigd dat dat veel beter is voor haar ontwikkeling. Het volgende paar wordt wel met hardere zool. De babyproof kunnen prima buiten, want mijn dochter loopt er al een maand, dag in dag uit, mee buien en ze loopt heel veel. De zolen zijn nog niet versleten. Ik zou overigens nooit 2e hands schoenen kopen, schoenen gaan naar je voet staan. Misschien heb ik ook makkelijk praten, want mijn dochter liep met 11 maanden, dus de tussenfase van aan de hand lopen buiten hebben wij niet gekend. Toch zou ik voorzichtig zijn met schoenen. Ik laat mijn dochter pas sinds deze week op laarzen lopen (in de dierenwei van de kinderboerderij) (nu 15 maanden)
maar gaat ze dan ook hierop staan en langs de tafel lopen? Ik probeer heel erg niet te veroordelen, maar die schoenen zijn echt niet goed voor haar voeten en daarmee kunnen de eerste stapjes wel eens veel langer gaan duren. De afwikkeling ontwikkelt zich nog en daar hebben ze flexibele zolen voor nodig. H&M schoenen zijn veel te stug daarvoor. (no offense, want ik heb ze ook gekocht, alleen nooit aangetrokken)
Ik zit eigenlijk ook met die vraag. Sanne loopt sinds ze 8,5 maanden oud is, inmiddels is ze 15 maanden. Ze loopt nog niet los maar wel aan 1 vinger, al een hele tijd. Ik heb van die Shoesme schoentjes kan ik die evt wel buiten aan doen? Ik dacht dat ze te stug waren. Ze heeft ook van de Adidas slofjes en binnen loopt ze meestal op sokken of blote voeten (ze trekt zelf de sokken uit .
Fenne liep vanaf 9 mnd binnen langs de tafel en bank... ze kreeg toen leren slofjes aan van Roosjes en BabyPaws. De heeft ze nu trouwens binnen nog steeds aan, of gewoon blote voetjes of sokjes. Vanaf 12 mnd liep ze buiten wel eens aan de hand mee. Vanaf dat moment heb ik schoentjes gekocht met een flexzool van Bardossa en van Jochie. Sinds 2 weken loopt ze los (13.5 mnd) en nu draagt ze die schoenen van Bardossa en Jochie buiten om zelf te lopen. Die belemmeren de groei niet hoor. Ook draagt ze allstars voor het buiten spelen. Die hebben een grove rubbere neus en slijten dus niet met spelen/kruipen over de tegels.
Aan degene die het hebben over die flexibele zolen. Ik had elefanten-schoentjes, maatje 18. Maar die zijn zeeeer binnenkort te klein, dus ben op zoek naar maatje 19. Nu had ik al gekeken in de stad, ik heb keuze uit dezelfde, slofjes of bling-bling schoentjes, of ja open schoentjes. Maar dat allemaal wil ik dus niet. Waar hebben jullie de schoentjes vandaan dan? Ik heb gezocht en gezocht, maar niet gevonden.
balou, welke schoenen heb je van shoesme? babyproof schoenen kunnen prima buiten, al zeggen ze in de winkel dat het snel slijt. De anderen kunnen natuurlijk ook buiten, maar als het te stug is, is dat niet goed voor de afwikkeling. wen26, verkeerde schoenen belemmeren de groei niet, maar de afwikkeling wendyp, kijk anders eens naar verkooppunten van bijvoorbeeld shoesme. Ik sla alle schoenenketens over voor kinderschoenen, maar ga naar een speciaalzaak.
@guppie81: Ik heb de babyproof schoenen. Ik dacht eerst dat ze toch te stug waren daarom heeft ze ze eigenlijk bijna nooit aan. Maar ze loopt aan de hand, dus dan kan Sanne ze wel aan krijgen? Ik begrijp dat de babyproof flexibel en goed genoeg is voor de afwikkeling van de voetjes? De Adidasjes zijn echte slofjes en zit niets stug aan dus die zijn sowieso wel goed.
Hoi guppie, om te beginnen vind ik niet dat je me veroordeeld hoor, iedereen zijn mening toch! in principe loopt ze niet echt op de schoentjes, want in huis hebben wij altijd onze schoenen uit en buiten loopt ze, op een paar pasjes aan mijn hand na, nog niet. het is dus puur om de outfit compleet te maken als we op stap gaan. nu komt het soms wel voor dat ze eens aan het handje een paar stapjes zet terwijl ze dr schoentjes aan heeft en ik kan niet anders zeggen dan dat dat super gaat. Sterker nog, het gaat zelfs beter op de schoentjes van de H&M/prenatal, dan op de schoentjes van de speciale kinderschoenenwinkel die me 40 euro hebben gekost!!!!! (want ik heb ze wel geprobeerd hoor), daarop wil ze dus gewoon niet lopen!!! daar komt bij dat de schoentjes die ik heb gekocht, zeer flexibele zooltjes hebben, want daar let ik altijd op tijdens het kopen. ik ben het dus niet helemaal met je eens.