36 weken Zwanger en op vakantie?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door RubyXS, 26 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RubyXS

    RubyXS Nieuw lid

    26 aug 2007
    3
    0
    0
    Hoi allemaal,

    Iedereen Feli met zijn haar zwangerschap, voor andere weer veel Sterkte!

    Ik heb een vraagje, ben nu 28 weken ver en wil samen met wat vrienden een weekendje weg...maar pas in oktober, dan ben ik 36 weken....

    Is dit nu wel of niet verstandig...misschien verstandig als ik ga, telefoonnummers/adressen van doktore/ziekenhuizen in de buurt paraat te hebben...

    Heeft iemand een idee?

    liefs xx
     
  2. sassie1980

    sassie1980 Fanatiek lid

    30 dec 2006
    2.292
    0
    0
    Hoi,

    Blijf je dan in Nederland of ga je ergens anders naartoe?

    Ik ben nu 36 weken zwanger en ik denk niet dat ik het nog handig zou vinden als ik nu een weekendje weg zou gaan. Ik heb vaak harde buiken, regelmatig krampen/steken en ik moet ook wat vaker plassen. En een stukje lopen is niet fijn meer, dan krijg ik steken in mijn schaambot/bekken. Ook ben ik snel moe en moet ik vaak overdag even 2 uurtjes liggen.
    Ik weet niet wat jullie dat weekend willen doen, maar ik denk niet dat je veel zal kunnen ondernemen.

    Blijf je in Nederland, dan zou het misschien wel kunnen. Neem dan wel telefoonnummer mee van je verloskundige. En kijk vantevoren welk zieknenhuis in de buurt ligt, mocht er wat aan de hand zijn (vliezen breken ofzo) dan kun je ook naar dat ziekenhuis bellen of langsgaan.
    Ik zou in ieder geval niet naar het buitenland gaan.

    Groetjes Saskia
     
  3. Kimos

    Kimos Actief lid

    13 aug 2007
    475
    0
    0
    Groningen
    Verstandig,niet verstandig? Gewoon doen wat jou zelf het beste lijkt....
     
  4. ruby28

    ruby28 Fanatiek lid

    10 mrt 2007
    3.609
    0
    0
    moeder !!!
    brabant
    ik zou eerlijk gezegd niet durven gaan,maar ja dat is voor iedereen anders.

    bij de vorige zwangerschappen liep ik de laatste weken bijna elke dag naar het ziekenhuis.

    trouwens zie dat je een novembermama word,kijk even bij bevallinglijst als je wil kun je mee praten met de andere novembermama's.

    leuke naam trouwens. grijnzzz
     
  5. sada

    sada Lid

    30 okt 2006
    55
    0
    0
    brabant
    Ik zou zelf niet meer naar het buitenland gaan, maar als je je goed voelt moet je zeker gaan straks kan het niet zo gemakkelijk meer en ze begrijpen het heus wel als jij het in dat weekend wat rustig aan doet.
    Je voelt het zelf het beste aan en wie weet hoe fit je je nog voelt.
     
  6. AlRe

    AlRe Bekend lid

    8 mrt 2007
    803
    0
    0
    Rijen
    Ik vetrek morgenvroeg met het vliegtuig op vakantie. Met 29 weken vind ik het wel te doen. Vliegen mag tot en met je 32ste week. En bij KLM tot je 36ste week.
    Na 32 weken zou ik niet meer willen reizen. Een weekendje weg is goed te doen zolang het maar in de buurt is.
    Je kan makkelijk tot bekenden terugvallen. Als je je goed voelt zou ik het lekker doen. De laatste keer nog saampjes.
     
  7. Michelle20

    Michelle20 Actief lid

    3 jan 2007
    455
    0
    0
    Fulltime moeder
    Hilversum

    Ik ben het met Saskia eens!
     
  8. RubyXS

    RubyXS Nieuw lid

    26 aug 2007
    3
    0
    0
    :D

    Hoi hoi,

    Bedankt voor de reacties allemaal!

    Ik blijf wel in Nederland ja, het buitenland zou ik helemaal niet aan durven.

    En idd, ik neem alle telefoonnummers mee, orrienteer me op ziekenhuizen in de buurt... enne tja rustig aan doen, waddelopen zit er niet in denk ik hahah.

    Tot nog toe voel ik me prima, en hoop dat ze nog even blijft zitten.. :p

    Liefs xXx

    ...mocht ze komen in dat weekendje..zouden ze je 'n extra persoon in rekening brengen? xD
     
  9. Jucade

    Jucade VIP lid

    20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Nee, ik zou t persoonlijk niet doen. Ik voelde me met 36 weken ook niet meer zo goed dat ik weg zóu willen maar dat is n ander verhaal..
     
  10. Anakin

    Anakin VIP lid

    17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Ik ben een weekendje weg geweest toen ik 35 weken zwanger was en daar heb ik geen spijt van gehad.
    Ik was in Antwerpen en dat is een uurtje rijden vanuit mijn woonplaats.
    Het was heerlijk om nog even met z´n tweetjes weg te gaan.
    Ik had voor de zekerheid wel mijn zwangerschapskaart van de verloskundige meegenomen.
    En ach.. een kind floept er niet zomaar uit hoor (ik spreek uit ervaring :D ), dus als de bevalling begint heb je vaak nog wel tijd genoeg om naar huis te gaan.
     
  11. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.554
    3.456
    113
    Denk dat het heel persoonlijk is hoe je je voelt. Misschien kun jij het prima aan en heb je weinig last van kwaaltjes. Ik had het niet gewild, kon maar heel kort lopen enzo met 36 weken. Zou wel in Nederland blijven idd.
     

Deel Deze Pagina