Ik weet het niet, wel zwanger worden of niet? Help!

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door missym, 14 mei 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    Beste lezers,

Ik ben heel erg aan het twijfelen of ik nu wel of niet aan kinderen zal beginnen. Ik ben 18 jaar, heel erg jong kwa leeftijd maar ik ben geen "standaard" 18jarige, ik ben al 3 jaar samen met dezelfde jongen die overigens 10 jaar ouder is dan mij en we zitten er nu heel erg over na te denken om te stoppen met de pil. Ik werk fulltime op een makelaarskantoor en we staan net op het punt om een huis te kopen (we wonen al 1,5 jaar samen in een huurwoning).

Ik twijfel ook over me leeftijd, ik zou heel graag kinderen willen liever vandaag dan morgen alleen ben ik bang dat ik later zal denken dat ik wat gemist heb, ik denk dat dit vooral komt omdat iedereen me altijd te jong vind voor het leven dat ik leid.

Ook twijfel ik over hoe we het allemaal moeten redden, ik heb op dit moment een goed vast salaris, me partner heeft een goed vast inkomen maar wat nou als het kind er is en ik wil stoppen met werken? of ik ga 24 uur werken wie let er dan op het kind?

We zijn van plan om in Lelystad te gaan wonen, waar we geen familie hebben dus om het kind daar te laten is geen optie.

Is er iemand die mij misschien kan vertellen hoe alles werkt? En hoe alles opgelost kan worden? Ook hoe je aan zoiets begint? Stop je gewoon met de pil en begin je er flink op los te sexen? Of moet je zuur slikken (wat ik ergens las) moet ik van te voren naar de dokter? Hoe zit t met een gynocoloog? Kan ik daar zomaar heen?
    Is er iemand die mij wat meer kan informeren???

2. caroline27

caroline27 Actief lid

3 jan 2006
    365
    0
    0
    ha meisje

Ten eerste moet je zeker weten dat je dit wilt.
    Je kunt kijken bij kinderopvang wat het allemaal kost en hoeveel je kunt aftrekken bij de belasting. Met het kopen van een huis kun je rekening houden dat je minder gaat werken en dus ook een lager inkomen hebt. Ik zou ff wachten met zwanger worden tot jullie gesetteld zijn in jullie koopwoning zodat niet alles tegelijk komt.

Je kunt evt nu stoppen met de pil want bij heel veel meiden duurt het soms een poos totdat ze weer een normale cyclus hebben (ontpillen). Je moet dan wel veilig vrijen als jullie nog even willen wachten. Als er voor wilt gaan dan moet ong 6 weken voor dat je wilt beginnen foliumzuur (drogist) gaan slikken.

Je bent een paar dagen voor je eisprong en op de dag zelf vruchtbaar, je kunt die dag herkennen dmv temperaturen( maar daar zou nog even mee wachten ,niet teveel mee bezig zijn) . De eisprong valt bij de meeste meiden tussen dag 9 tot 18 van je cyclus . Je cyclus begint op de dag van je menstuatie .

Je kunt hier op de zoekfunctie nog veel meer dingen lezen over ervaringen van meiden hier .

Ik zou niets aantrekken van wat mensen van je denken want jullie moeten samen er gelukkig mee zijn. Bij sommige is dat jong en bij andere is het wat ouder . Het leven houdt niet op als je een kind krijgt alleen je bent wel wat meer gebonden maar je kunt nog steeds leuke dingen samen doen .

Ik hoop dat hiermee wat wijzer bent geworden en als je nog vragen hebt kun je het me altijd vragen

suc66 liefs Caroline

3. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    Ik ben hier zeker wijzer van geworden...

ontpillen had ik nog helemaaaal niet over nagedacht!!

Ik heb heel weinig steun van me ouders, ze zijn er wel maar echt met dit verhaal kan ik niet bij ze terecht bovendien wil ik het allemaal voormezelf houden tot na 3 maanden. Als ik het ze zal vertellen zullen ze dolblij zijn, maar ik vind dit meer voor mij en me partner.

Dus alle wijze woorden komen heel goed van pas!! Ik wil ook goed geinformeerd zijn voordat ik ineens stop, ik wil voor het zwanger worden al gezond genoeg zijn om een stabiele basis te geven aan de baby.

Dank je voor je andwoord!

4. caroline27

caroline27 Actief lid

3 jan 2006
    365
    0
    0
    Zo te zien ben je goed bezig . Je ouders zullen zker blij zijn maar je gaat misschien iets sneller dan hun. Opa en oma worden is niet niks , net zoals jij over de dingen nadenkt doen hun dat ook , alleen moeten zij zich aanpassen aan jullie . Het zal allemaal goed komen maar lees hier lekker mee , je word hier zeker wijzer van .

liefs caroline

5. mieke

mieke Bekend lid

hey meid ,

of je jong bent of niet dat maakt niet uit
    maar t gaat er om of je je er klaar voor voelt
    en niet wat anderen er van denken
    en als je een fijne stabiele relatie heb zou ik zeggen
    ga dr voor
    tuurlijk is het financieƫle aspect ook iets waar je over na moet denken
    dus ik zou zeggen heb t er over met je vriend
    maak lekker plannen enzo
    `
    succes

veel liefs mieke

6. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    morgen gaan we kijken voor de woning en een bod uitbrengen, vandaag al een hypotheek voor elkaar gekregen zonder problemen kunnen we gewoon lenen wat we wenste!!!

We hebben besloten (vanacht in een goed gesprek) dat we alles nog op een laag pitje willen zetten en niet teveel hooi op de vork willen nemen.
    Ik wil nog 1x de pil slikken, 3 weken lang en dan stoppen en aan dat foliumzuur beginnen, ondertussen "veilig" sex hebben en na 6 weken en nog een x ongesteld te zijn geweest het er maar op wagen.
    Ondertussen zijn we verhuisd en heb ik misschien een baan gevonden voor 32 uur in Flevoland zodat ik niet elke dag 1 uur heen en een uur terug hoef te reizen.

Zijn er nog speciale dingen die ik moet eten? Kan je eigenlijk gewoon sex hebben tijdens je zwangerschap??? Lijkt me wel een raar idee...

Zijn er nog meer meiden/vrouwen die proberen zwanger te worden in de provincie Flevoland?? Misschien dat we wat ervaringen uit kunnen delen...

Bedankt voor jullie bovenstaande reacties, het heeft me best wel geholpen vooral om te lezen dat het niet altijd meteen raak is wat ik wel dacht en dat het soms wel 2 jaar kan duren!!

7. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Er zijn een aantal dingen die je niet mag hebben tijdens de zwangerschap. Probeer de zoekfunctie maar even, of kijk onder het kopje voeding. Verder mag je gewoon sex hebben hoor, alleen in de laatste maand wordt het afgeraden.

8. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    hey meid...
    het gevoel van te jong zijn
    was bij mij ook aanwezig... en de vraag wanneer ben ik er nu echt klaar voor
    wij wonen inmiddels samen en zijn dol gelukkig... einelijk hebben wij dan ook echt de knoop doorgehakt!
    Ook ik ben jong en me vriend is 4 jaar ouder... maar het voelt gewoon goed!
    Ik denk dat je lekker moet doen, rustig aan.... Je bent zo jong of zo oud dat maakt niks uit... als je er maar "klaar" voor bent!

Heel heel veel suc6!

9. Jenny

Jenny Fanatiek lid

14 mei 2005
    1.432
    0
    0
    Begeleiding dagbesteding
    WW
    Hallo,
    Je bent zo jong of zo oud zoals je jezelf voelt! Je moet er klaar voor zijn. Er zullen zat mensen van eind 20 of dertig zijn die dat nog niet zijn. Denk dus niet dat leeftijd echt iets uitmaakt. Wat al eerder is gezegd het leven houdt echt niet op, je zal je wat meer moeten aanpassen maar je krijgt er nog veel meer voor terug. Je kunt op het internet ook echt superveel infor krijgen over zwanger worden. Succes, liefs Jenny

10. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Hier nog eentje van 18 met een hele grote kinderwens.

Mijn vriend en ik wonen nu pas een half jaar samen maar ik weet gewoon dat ik voor altijd bij hem wil blijven. We gaan morgen verhuizen naar onze koopwoning waar we genoeg ruimte hebben voor het kindje. Het geld is geen probleem dus wij gaan er gewoon voor.

Ook ik ben heel bang voor negatieve reacties en daarom ga ik het ook pas vertellen als ik 3 maanden zwanger ben.
    Ik ben zwanger geweest, heb dat toen verteld tegen mijn ouders (kwam een hele hoop stress bij kijken..) en dat liep toen uit op een miskraam helaas. Ik wil nu dus zeker weten dat alles goed verloopt voordat ik ze ga informeren.

Ik vind dat het je eigen leven is, als jij je er klaar voor voelt, dan moet je het gewoon doen!

Deel Deze Pagina