buggy nodig?

Discussion in 'De babyuitzet' started by Miffy77, Apr 16, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Miffy77

Miffy77 Fanatiek lid

Jan 9, 2009
    2,725
    3
    38
    Maastricht
    Ik heb een hele domme vraag denk ik :D!

Ik wil wel graag een buggy, heb mijn zinnen gezet op een grijs met roze mc laren... tot mijn vriend me vroeg waarom ik eigenlijk een buggy nodig denk te hebben? We hebben toch de Bugaboo, waar Juul heerlijk in zit!
    Nou ja, mijn argumenten:
    - makkelijker mee te nemen, ff snel in de auto en op de fiets misschien (euhm kan dat, ik ga volgende week voor een mamafiets, passen ze daar op?)
    - handig als er straks een tweede baby is

Dus mijn vraag (nou ja, eigenlijk ZIJN vraag):
    waarom een buggy kopen? 8)

2. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

Jul 14, 2006
    35,431
    47
    48
    Female
    Zuid-Holland
    Ik heb er een half jaar geleden één gekocht. Was toen weer zwanger en kon op een gegeven moment de zware kinderwagen niet meer in en uit de auto tillen.
    Vond hem ideaal om te gebruiken als je even snel van de auto naar het kruidvat ofzo moest.
    Nu Levi zelf loopt gebruiken we hem eigenlijk niet meer.

Je hebt speciale buggydragers die zeker op je moederfiets passen.

3. babyke

babyke Bekend lid

Aug 30, 2009
    901
    0
    0
    thuis blijf mama
    Brabant
    Mmm..Heb ik eigenlijk ook een buggy nodig?
    Het is dat ik deze vraag nu zie staan en het dus eerlijk gezegd niet weet :).
    Ik heb een Maxi Cosi Mura 3 met zo'n wandelwagen waar ze ingaan als ze wat ouder zijn.Is dat niet hetzelfde idee als een buggy?
    Of koopt iedereen er een Buggy bij?

4. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

May 27, 2008
    2,602
    6
    38
    Female
    We hebben 'm nog niet maar we schaffen er wel een buggy bij aan.
    Voornamelijk ook omdat ik 'm mee wil op de mama-fiets (die heb ik ook nog niet, maar als straks de vakantiecentjes binnen zijn.... :D)!
    De kinderwagen is eigenlijk best wel zwaar en een buggy is makkelijker om even mee te nemen naar de winkel.
    De wandelwagen blijven we gebruiken voor de langere ritjes.

Mag ik er een aanvullende vraag ingooien?
    Welk merk buggy wordt er door de ervaringsdeskundigen geadviseerd?

5. Boefjesmamma

Boefjesmamma Fanatiek lid

Jan 23, 2010
    2,378
    1
    0
    Afgestudeerd en werk zoekende.
    Gouda
    Ik heb ook een buggy gekocht om 2 redenen:
    1. Kan dan mee op de fiets om dan wat boodschapjes te halen.
    2. Neemt veeeeel minder plaats in in de auto (we hebben een oude Quinny en neemt gewoon veel ruimte in beslag). Zeker als we in juni op vakantie gaan is dit wel erg handig.

Bij Prenatal was er nu één in de aanbieding voor 50 euro. Die hebben wij gehaald. Kon in 5 standen en dat was voor mij een pre.

6. guppie81

guppie81 VIP lid

Sep 13, 2006
    12,334
    1
    0
    Wij hebben er 1 gekocht omdat het makkelijker meenemen op vakantie is.
    Ik vind het comfort van de kinderwagen wel veel fijner dan een buggy, dus als de kofferbak niet vol was namen we de kinderwagen.
    Nu loopt onze dochter bijna alles, maar nemen we de buggy mee voor de zekerheid. Dus in de laatste fase naar het zelfstandig lopen is een buggy wel echt heel handig.
    En voor onze 2e kan de MC straks op deze buggy, heel handig voor boodschapjes e.d.

7. Sarah84

Sarah84 VIP lid

Jul 21, 2008
    6,665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Ik heb denk ik dezelfde gekocht als Boefjesmama (die blauwe van Prenatal)
    Voor aan de fiets dalijk als die er is (nog even wachten)
    En voor bijv. boodschappen doen...neemt veel minde rplek in in de auto...onze kofferbak ligt vol met de gewone kinderwagen.

Wij hebben wel bewust een goedkope genomen omdat we al een dure wagen hebben en de buggy dus niet zo heel erg vaak gaan gebruiken.
    Ik denk niet dat ik elke week op de fiets naar de wil bijvoorbeeld.

Voor uitstapjes als bijv, dierentuin gaan we wel gewoon de kinderwagen gebruiken.

Ow en ik vond het ook belangrijk dat ie in ligtstand kon!

8. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

Jul 14, 2006
    35,431
    47
    48
    Female
    Zuid-Holland
    Ligstand is idd wel makkelijk.
    Ik heb hem voor 12.50 van marktplaats afgehaald. Was maar voor 1 vakantie gebruikt.

9. sonja

sonja VIP lid

Mar 5, 2006
    5,270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    wij hebben er toen 1 aangeschaft omdat het makkelijker is om mee tenemen, als ik mijn wandelwagen mee moest nemen moest ik steeds eerst de wielen er afhalen anders paste het niet in de auto.
    alleen nu zit ze amper in de buggy want ze wil liever lopen.

10. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

Jan 3, 2008
    2,495
    0
    0
    Ik vroeg me in eerste instantie ook af waarom ik een buggy zou nemen.. of het nodig was.
    Maar nu ga ik fietsen met mijn dochter en is het toch handig! Naar de stad kan ik makkelijk lopen, maar naar het winkelcentrum verderop is toch dik een uur lopen òf een kwartier fietsen, en als je dan de buggy mee kunt nemen op de fiets is dat wel handig :)
    Voor vakantie/weekendje weg lijkt ie me ook ideaal. Is veel kleiner om mee te nemen dan de wandelwagen en wij hebben niet zo'n grote auto.

11. Boefjesmamma

Boefjesmamma Fanatiek lid

Jan 23, 2010
    2,378
    1
    0
    Afgestudeerd en werk zoekende.
    Gouda
    Die blauwe inderdaad.

En hier blijven we ook de wagen gebruiken voor dagjes uit, maar voor boodschappen doen straks op de fiets wel ideaal.

12. consider

consider VIP lid

Jan 24, 2008
    14,027
    1,851
    113
    Provincie Groningen
    Wij hebben de grijs met roze maclaren, erg leuke kleuren combinatie!
    Ik zou echt niet meer zonder buggy willen.
    De buggy zit standaard in mijn auto.
    Dus als we weg willen hoef ik onze bugaboo niet int te klappen.
    Je kunt dus sneller weg en hebt minder werk en meer ruimte in de auto.
    De bugaboo gebruik ik voornamelijk voor als ik bij ons in de buurt ga wandelen/boodschapjes doen.
    En ik neem de bugaboo mee voor als we echt een hele dag weg gaan.

Ohja, de maclaren kan wel aan de fiets, je moet dan wel een buggydrager voor de fiets kopen.

13. Luna86

Luna86 VIP lid

Jan 11, 2009
    14,804
    9,315
    113
    Gelderland
    Miffy. Ik heb ook mijn zinnen gezet op de mc laren maar dan een groen met zwarte en appels:D
    Hier het zelfde verhaal mijn vriend vind het een beetje zonde om zoveel geld uit te geven aan iets wat je misschien maar weinig gaat gebruiken. maar ik denk dat je het wel veel nodig gaat hebben. Even snel boodschapje eendjes voeren handig op de fiets enz.
    Ze zien er wel mega comfi uit dus denk dat het wel heel lekker zit voor die kleintjes.

14. Lola1982

Lola1982 VIP lid

Jul 16, 2007
    18,000
    1,841
    113
    Ik gebruik mijn buggy tegenwoordig meer als mijn wandelwagen.
    Hij ligt standaard in de kofferbak van mijn auto.
    Als ik een dag weg ga dan wel met de wandelwagen, ook als ik lopend boodschappen ga doen.

15. sebasel4a

sebasel4a Fanatiek lid

Dec 23, 2009
    1,000
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hier ligt de buggy standaard in de auto. Dan hoef ik niet die grote wandelwagen mee te zeulen. En ik vind een buggy ook makkelijk voor op vakantie. Als je al met je koffers loopt te zeulen is een kleine buggy wel handig op het vliegveld. En een buggy kan idd aan je fiets.

16. marijntje28

marijntje28 Fanatiek lid

Sep 8, 2008
    1,138
    0
    0
    Haha grappige vraag!
    Mijn vriend zei een poos geleden hetzelfde dus we hebben er nog geen gekocht.
    Nu zwanger van de 2e en dan al helemaal dilemma; wil eigenlijk een buggy erbij (want straks toveren we de bugaboo weer terug naar de babybak-versie).
    Maar ook een duowagen.... want als ik met allebei weg wil....

Pfff.. hele wagen-bende!
    Een duowagen kopen we nu waarschijnlijk 2-de hands dus nu zei mijn vriend; dan wil ik wel een goede buggy erbij kopen want daar kunnen we dan nog lang mee doen, haha.

Ik weet nog niet of ik voor de roze maclaren ga; hebben nu een meisje maar misschien is nr.2 wel een jongen???
    Komende week wil ik er wel 1 gaan kopen aangezien prenatal nu de kortingsdagen heeft en dan is ie denk ik wel het goedkoopste (vast ook bij de andere zaken komende week)

Groetjes!!

17. Miffy77

Miffy77 Fanatiek lid

Jan 9, 2009
    2,725
    3
    38
    Maastricht
    Nou dames, bedankt voor jullie reacties! Ik ben overtuigd, manlief ook en er komt een buggy bij :D! Het gaat de Mclaren worden, dat vind ik een heel mooi karretje en ik lees er veel goede verhalen over.

Zijn het weer mama mazzeldagen bij Prenatal dan? Heb er nog geen mailing over gehad... alles weer met 20% korting? Dat zou wel mooi zijn!
    Weet iemand trouwens of de grijs met roze Mclaren nog te koop is, of is dat een kleur van afgelopen jaar ofzo? Zie nu alleen maar andere kleuren namelijk.. zou ik wel jammer vinden, vond dat net zo'n mooie kleurencombi!

@marijntje28 wat leuk dat je weer zwanger bent!!! Het is ook onze bedoeling niet al te lang te wachten met een tweede, dus wij hebben dan een buggy nodig om dezelfde reden haha! Alles goed met je zwangerschap?

Share This Page