Wij hebben dus ook geen magnetron, en de potjes die ik in het begin gebruikt heb, die warmde ik dus op in een pannetje. Maar het lijkt mij ook een heel handig apparaat voor de nachtvoedingen in het begin. Dan kan ik de flesjes vast allemaal klaarzetten. Kunnen alle flessen eronder? Ik heb nu nog de difrax s-flessen van mijn dochter.
Ik heb 'm ook, maar ik ben niet kapot van de au-bain-marie verwarmer.. duurt langer dan andere flessenwarmers die ik tot nu toe heb geprobeerd (ik ben echt een uittester haha). Voor flesvoeding is ie wel makkelijk. Ik ben geen held en geen fan van de magnetron. Eten voor Jason maak ik toch vers.
Ik vond een filmpje over de Bib Expresso en dat vind ik nu niet bepaald overtuigend. Allee het feit al dat je zo'n kraantje moet indrukken en ingedrukt moet houden ziet er een beetje goedkoop uit.......Niet aan mij besteed
Zier er idd een beetje goedkoop uit, maar valt in het echt heel erg mee. De mijne heeft het water binnen 30 sec verwarmd en ik maak flesjes met 180cc dus dat is best veel. Heb het net nog even getimed en is echt precies 30 sec.
Whaha, grappig filmpje, vooral ook omdat je een flesje in 30 seconde gemaakt zou hebben. Eerst moet je het water afmeten (dat doen ze niet in het filmpje, maar is er alvoor gemaakt. Dat komt er dus nog extra bij. Maar het echte beginnen begint op het filmpje bij zeg 0.05. Vervolgens is de fles bij 1.20 vol. En moet je hem nog gaan schudden voor hij klaar is (dacht juist dat de waterstroom zo goed was dat het goed mengde?), wat er dus weer bij komt. Vanwaar duurt het dan 30 seconde waar 'reclame' voor word gemaakt. Filmpje bevestigd voor mij dus alleen maar extra dat de magnetron net zo gemakkelijk is (en dan moet je ook water afmeten, paar seconde wachten - met 2 losse handen zelfs -, poeder erbij doen, schudden, en klaar. Lijkt mij dat het gewoon even lang duurt. Nouja verder zou ik ook niet weten waarom ik in 30 seconde een flesje klaar zou willen hebben. Wij doen het vrijwel altijd in een bakje handwarm water, met een minuut of 8-10 heb je dan ook een flesje, nooit problemen mee gehad. Dus nee ik zou zo een ding echt nooit aanschaffen en nee luxe vind ik het ook niet!
Je hoeft het water helemaal niet af te meten.. gewoon dat hendeltje loslaten als je de benodigde hoeveelheid water hebt. En het schudden valt ook mee. Maar goed het is dan ook meer makkelijk als je geen magnetron hebt. Ik vind het wel fijn als mijn flesje snel klaar is, want als meneer honger heeft dan is hij erg ongeduldig
Haha idd ja de mijne is ook niet de meest geduldige als het om eten gaat. Er zit ook een automatische sterilisatie functie op dus wanneer er nog water inzit als ik het flesje heb gemaakt duw ik de sterilisatieknop in daarna schakeld ie zichzelf weer uit.
Ik geef bv en heb maar een maand of twee een van de voedingen vervangen door kv (totdat die verviel). Nu was hij toen al ruim een half jaar, maar ik gebruikte nooit een magnetron of flessenwarmer daarvoor. Voor een flesje van 180 ml deed ik ca. 120 ml koud kraanwater in de fles en dat vulde ik aan met versgekookt water uit de waterkoker. Dan even de temperatuur voelen en als die goed voelde poeder erbij en schudden. Kostte vlgs mij nog minder dan 30 sec. Is dit zo'n rare manier dat ik niemand lees die dat doet? Die Beaba dingen vind ik echt idioot duur voor wat je ervoor krijgt. Bovendien heb ik best een grote keuken, maar echt geen aanrechtruimte voor nog 2 apparaten erbij. En zeker die Cooker gebruik je maar zo kort. Bij mij kreeg hij met 6 maanden zijn eerste hapje. Ik denk dat ik 2 weken gepureerd heb, en toen a la Rapley door ging naar zelf happen. Hij kreeg het ook nog wel eens geprakt (voor op het kdv), maar dan niet alles door elkaar (dan leren ze nog geen smaken te onderscheiden). Ik denk dat hij rond de 8 maanden alles mee at in grote stukken die hij zelf pakte en afhapte. Ik zou dus maar heel kort die Cooker gebruikt hebben. En wat betreft die Bib'Expresso en andere dure kv-aankopen. Je zou de eerste niet zijn die fv wil geven, maar na de bevalling toch besluit om bv te proberen. Al is het maar de eerste week, vooruit maand, ach het gaat wel lekker en je bent opeens een half jaar verder. (Is namelijk bij ongeduldige kindjes nog veeeeeel sneller dan 30 sec.) Beetje zonde als je dan zo'n duur apparaat hebt gekocht.