Hoeveel voedingen

Discussion in 'Flesvoeding' started by kimr1, Apr 18, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. kimr1

kimr1 Bekend lid

Aug 13, 2008
    545
    0
    16
    Mijn dochter is nu 3 1/2 maand oud. Ik voed haar nog 2 keer per dag zelf (om 7.00 uur en om 19.00 uur).
    Om 11.00 uur, 15.00 uur en 23.00 uur krijgt ze een flesje.
    Om 23.00 uur moet ik haar altijd wakker maken.
    Ik vraag me af of ze door zou slapen tot de volgende ochtend als ik haar zou laten liggen.
    Tot welke leeftijd hebben jullie de fles van 23.00 uur nog gegeven? Mag ze uberhaupt al zo lang zonder voeding op deze leeftijd?
    Gr Kim

2. Marnick

Marnick Fanatiek lid

Mar 16, 2008
    1,167
    0
    0
    Wij kregen hier zeer tegenstrijdige adviezen over. Toen ze twee maanden en een week oud was, zei de wijkverpleegkundige op CB tegen mij dat ze toch minstens vier maanden moest zijn en in ieder geval 6 kilo. Maar als ze goed bleef groeien, zou er de volgende keer wel over te praten zijn. Toen ze drie maanden en een week oud was, zei de CB-arts tegen m'n vriend dat ze toch minstens een half jaar moest zijn en in ieder geval 7 kilo. Oké, over op één lijn zitten gesproken...... :confused: Vond het sowieso bizar, dochterlief woog op dat moment 6400 gram. Zou die arts nou echt gedacht hebben dat ze drie maanden ging doen over die 600 gram? :rolleyes:

Maar goed, toen ze bijna vier maanden was, werd ik op m'n vrije dag om 10.00 uur 's ochtends ineens met een schok wakker. En wat denk je? Kind sliep nog! En ze had dus sinds 23.00 uur vorige avond niets gehad. Toen hadden we het snel bekeken. Weekend erna hebben we de laatste fles laten vervallen, zomaar van het ene op het andere moment en dat ging goed. Ze was toen vier maanden en één dag oud. We hebben die vrijdag wel iets meer in de laatste fles gedaan, maar over de hele dag genomen had ze toch echt veel minder gehad dan de dagen ervoor. Vond ze blijkbaar niet erg.

Als ik het over moest/mocht doen, zou ik eerder proberen of die laatste fles eraf kon. Dan zou ik echt meer afgaan op m'n gevoel. Wij kregen in het ziekenhuis wel als tip om in het weekend te proberen wat er zou gebeuren, want als je pech hebt, word je kind dus wel 's nachts wakker en daar zit je door de week natuurlijk niet op te wachten als je allebei werkt.

Vraag is dus: hoe zwaar is je kindje? Want ik geloof dat de grens van 6 kilo toch wel door veel CB's als maatstaf genomen wordt.
    En als je kindje meer dan 6 kilo is, zou ik het dus gewoon proberen. Maar dan wel in het weekend :) :)

3. Tacha1987

Tacha1987 Fanatiek lid

Feb 14, 2008
    2,964
    2
    0
    Thuisblijfmama
    België - Antwerpen
    Hier is Nona 4,5mnd en krijgt overdag nog 5 voedingen, van telkens ongeveer 160ml.Laatste fles krijgt ze rond 22u. En snachts komt ze ook nog een keer. Laatste fles krijgt ze rond 22u. Balen maar ze heeft het blijkbaar nodig. En meer dan 160ml kan ze gewoon niet drinken per keer, dusja..
    Hangt echt van kind tot kind af en ook vh gewicht of je die fles mag laten vallen. Nona is al 7,5kg dus ik zou die kunnen laten vallen maar dan slaapt ze helemaal niet snachts vrees ik;)

4. Jannes

Jannes VIP lid

Oct 6, 2006
    7,714
    1
    36
    Wij hebben Sara vanaf een maandje of 4 gewoon laten liggen en ze sliep gewoon de nacht door ( dus van 19.30 tot 7.30uur). Ik zou het gewoon een keer proberen. Je ziet vanzelf hoe ze er op reageert.

5. nanni1996

nanni1996 Fanatiek lid

Jul 23, 2008
    3,640
    322
    83
    Ik maakte Djayson ook elke keer wakker voor voeding rond 11 uur..
    Meneer werd dan steevast 4 uur later weer wakker terwijl hij daarvoor 6,5 uur sliep..
    Hij krijgt nu zijn laatste fles rond half 9, en komt dan tussen 5 en 6 voor zijn fles..
    Ik hou het lekker zo, hij heeft zijn ritme iets naar voren gehaald, prima..

6. Journey

Journey Fanatiek lid

Apr 3, 2008
    3,404
    0
    0
    Tess is met 3 maanden op 4 voedingen gegaan en krijgt de laatste nu ongeveer om half 9 slaapt dan de andre ochtend tot ongeveer 7 uur wij hebebn het ook een keer geprobeerd en het ging goed als ze nu s'nachts wakker wordt is dat zeker niet van de honger.

Share This Page