Vraagje over ledikantje

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Miracle1984, 14 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miracle1984

Miracle1984 Bekend lid

5 jan 2009
    727
    0
    0
    Hoi meiden,

Nu mn zoontje (3,5 maand) bewegelijker wordt heb ik een paar vraagjes over zn bedje!
    Omdat hij regelmatig spuugt hebben wij onder zn hoofdje een hydrofielluier liggen. Maar nu die dingen vast aan het pakken is kan ik deze er denk ik beter uithalen? Of houden jullie hem er gewoon in?

Hij heeft ook een tuttleschaapje in bed, kan dit gevaarlijk zijn rond deze leeftijd?

En sochtends ligt hij altijd helemaal boven in bed (op de deken...) Ik weet dat een slaapzakje kan helpen maar dan nog kruipt hij omhoog. Kan ik bovenin iets leggen zodat hij zn hoofdje niet stoot? Ik dacht al aan een knuffelrups ofzo maar weet niet of dat veilig is.

Tot wanneer maak je zn bedje onderaan op?

Zooo dat waren mn vragen :)
    Vast bedankt!

2. schaapje84

schaapje84 Fanatiek lid

22 nov 2008
    1.309
    0
    0
    er zijn van die hoofdbeschermers voor aan de kopsekant van het bedje vast bind, hebt wel weer de kans dat hij daar ook aan gaat trekken, of moet zorgen dat je hem goed in stopt bij het matras zodat dit niet kan.
    Voor de hydrofielluier, zou je missien een katoenen laken of iets anders wat groter is kunnen gebruiken en dit aan beide zeides van het matrasje in kunnen stoppen.

Een slaapzakje geeft in ieder geval wel de warmte die het lakentje anders zou geven als hij er onder zou blijven. Ons meisje kroop ook altijd naar boven, ze ligt al onder een dekbed (is ook een heel stukje ouder) maar heb altijd het bedje opgemaakt gehad aan de hoogte waar zij sliep.

3. mar74

mar74 Lid

1 aug 2010
    99
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je zou de hydrofiel luier ook onder het hoeslakentje kunnen leggen om doorlekken op je matras te voorkomen. Wij hebben het aerosleepsysteem op het matras gelegd omdat ons zoontje ook veel spuugde, dit vond ik wel zo veilig (en schoon). Opmaken deed ik altijd op lengte van mijn zoontje (dus nog veel instoppen nu). Indien je voor een slaapzak alleen kiest, is een combisleeper ideaal, deze vervangt namelijk een dekentje en zo hebben ze het dus ook nooit koud. Heb ik ook gebruikt want mijn zoontje bleef nooit onder zijn dekentje liggen (na ca 4 mnd). Aan het hoofdeinde zou ik niets leggen, zo hard komen ze er volgens mij niet tegen aan en alles extra in bed is ook weer onveilig vind ik.

4. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.133
    8.867
    113
    Ik zou niets aan het hoofdeind leggen, hij komt vast niet enorm hard tegen het hoofdeind aan en niets in bed is gewoon veel veiliger.

Zelf heb ik zo lang mogelijk geen knuffel in bed gelegd...vond dat een fijner idee en ik had niet het idee dat J. er ook maar iets mee deed. Maar er zijn zoveel mensen die hun kind vanaf de geboorte met een knuffeltje laten slapen. Ik denk dat je moet doen wat voor jezelf goed voelt. :)

5. nense

nense Fanatiek lid

14 apr 2008
    1.358
    0
    36
    Vrouw
    Gelderland
    Mijn zoontje schoof op deze leeftijd ook al helemaal omhoog en onder de dekentjes vandaan. We hebben hem toen een slaapzak. aangedaan. Dit hielp niet tegen het omhoog schijven, maar zo bleef hij wel warm als hij onder de deken uit was.
    Ik zou zelf niet voor een hoofdbeschermer kiezen. Zo hard zal hij zijn hoofdje niet stoten. Het wordt ook afgeraden ivm mogelijke wiegendood.
    Volgens mij kan zijn tuttleschaapje niet zoveel kwaad.

6. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    in principe kan je kindje gewoon door de hydrofiel heen ademen. Sterker nog: Er zijn kindjes die het liefst slapen met een hydrofiel doek over het gezichtje..
    Maar ik kan me voorstellen dat het niet zo prettig voelt. Dus je zou hem er gewoon uit kunnen halen of onder het lakentje inderdaad kunnen leggen, wat iemand al zei. En qua spugen: extra lakentje eventueel bij halen -zodat je iets meer tijd hebt om het te verschonen..

7. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Hydrofiel kun je gewoon laten liggen is gewoon ademend, maar als je kindje er steeds aan gaat trekken dan wordt hij misschien wat nutteloos.
    Als hij al gaat grijpen en kruipen door zijn bedje zou ik zeker geen hoofdbeschermer in het bedje doen daar kunnen ze onder terecht raken. En zo hard zullen ze zich echt niet stoten. Je zult je kindje straks nog wel in vreemdere houdingen in bed aantreffen. Mijn zoontje bungelt af en toe met 1 been en 1 arm door de spiijlen hij lijkt er niet echt last van te hebben dus dan vind ik het wel prima en anders neemt ie wel een andere houding aan.

Deel Deze Pagina