dreumes kan zichzelf niet vermaken

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door dds, 13 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Hoi,

Ik heb een vraag voor mama's met een dreumes.
    Mijn meisje kan zichzelf niet meer vermaken......ik ga ervan uit dat dit een fase is.

Ze kan al 6 weken niet meer alleen spelen, komt ons gelijk opzoeken en huilt. Heeft iemand een oplossing?

2. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Niemand????

3. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Het is lastig want ik herken het! Zeker de leeftijd die jouw kindje heeft.
    Mijn zoontje heeft het nu soms nog. Ik heb sinds een maandje geen werk meer en hij is heel aanhankelijk.
    Met alles loopt hij me achterna en hij kan zichzelf nog geen 5 min alleen vermaken.
    Maar het gekke is dat hij het bij zn beide oma's wel kan! Daar speelt hij gerust een half uur alleen...
    Wat je voor nu kan doen, voorzover dat gaat, is gewoon een half uurtje met haar gaan spelen en dan daarna weer even wat in huis of voorjezelf gaan doen.
    Dan geef je haar wat aandacht en doe je ook dingen in huis misschien dat het helpt.
    Het is denk ik wel een fase, want dat was hier ook. Het is een tijd goed gegaan dat hij zichzelf goed kon vermaken en nu weer even niet.:)

4. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Ik doe in zo'n fase dus gewoon gezellig alles samen, dus hij wordt momenteel opgeleid tot 'huishoudster' ;)

Was opvouwen, was ophangen, stofzuigen, tafel dekken, poetsen, etc. etc. Het duurt vaak allemaal een stuk langer en is totaal niet efficiënt, maar werkt wel! Soms wordt ie het zat en zoekt ie wat anders op, anders hobbelt ie de hele dag achter me aan.

Idd, het is een fase, maar hier wel een die vaak terugkomt ;):D.

5. nense

nense Fanatiek lid

14 apr 2008
    1.358
    0
    36
    Vrouw
    Gelderland
    Wat werkt bij mijn zoontje als het hem niet lukt om tot spelen te komen. Is eerst samen spelen en dan speelt hij op een gegeven moment zelf en kan ik weer mijn eigen ding gaan doen.

6. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.186
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Heel herkenbaar maar het zijn hier wel fases. Nu heeft hij ook net weer zo een fase achter de rug. Hij is 22 maanden. Nu de fase weer voorbij is speelt hij wel weer meer alleen. Maar samenspelen blijft leuk natuurlijk:)

7. Marieke1978

Marieke1978 Actief lid

16 sep 2008
    410
    0
    0
    Hoi,

Hier ook een interieurverzorger in spe, hahaha!

Inderdaad, niet efficient maar wel heel gezellig, lachen en handig ;)

Tja en die andere momenten dat ie het wel doet, aan me hangen alsof ik van kauwgom ben, vind ik ook wel weer lekker. Straks wil ie het vast niet meer, dus ik geniet er maar lekker ff van ;)

Groetjes

8. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Thanx. Ben blij te horen dat het een fase is.

Deel Deze Pagina