Mijn dochter wil alleen uit de fles drinken. Een tuitbeker en rietjesbeker werkt niet. Ze kan uit een (plastic) glas drinken maar doet dit niet. Dan duwt ze hem weg, spettert er met haar hand in of kiepert hem om. Het maakt ook niet uit of ik diksap in het glas doe en water in de fles. Ook geprobeerd de fles weg te zetten maar dan drinkt ze gewoon niet. Ik vind het prima dat ze haar melk sochtends uit een fles drinkt maar voor een kind van 19 mnd met bijna 90 cm vind ik een fles niet meer kunnen... Hebben jullie tips?
Hoe lang heb je het geprobeerd met de beker ipv de fles? Want dat is mijn eerste vraag. Heb er hier ook een rond lopen van nu ruim 2 en hier drinkt hij perfect uit een open beker. Maar thuis vertikt hij het en krijgt nog steeds de fles.mannetje heeft vooral perfect door hoe het werkt....
Hier eentje van bijna 18 maanden die het liefst uit de fles drinkt. Als wij alleen een tuitbeker geven drinkt meneer echt gigantisch weinig. Op de opvang ook tuitbeker en dan drinkt hij rustig niet. En dan thuis gigantisch dorst natuurlijk
Hier was dat in het begin ook maar toen ik niets anders aanbood ging hij toch echt meer drinken met de rietjesbeker. En meer dan ooit daarvoor zelfs. Zou het gewoon even volhouden. Moet wel zeggen dat wij al veel eerder gestart waren toen we de melkflessen stopte (rond 11/12 mnd). Misschien dat het dan ook minder moeilijk is om af te wennen. Gewone beker is hier ook een drama. Probeer het niet eens meer. Hij blaast toch alleen bellen erin.
Ik ben al vanaf 12 mnd bezig. Alleen bij het ochtend en middag tussendoortje. De restcin de fles totdat dit goed zou gaan. Omdat ze niet drinkt geef ik haar maar weer de fles 1 tot 2 uur later. Als we ergens anders zijn drinkt ze soms wel achter elkaar een half glas leeg...
Ik lees even mee, hier namelijk hetzelfde "probleem" Ik heb ook allerlei soorten bekertjes met en zonder rietjes / tuitjes en weet ik veel wat nog meer geprobeerd maar meneertje hier wil ook alleen zijn fles.
Hier net zo hoor! Meneer wil alleen zijn flesjes. Tuitbekers en rietjesbeker laat ie het drinken gewoon uit zijn mond lopen 😒 Maar ik blijf het af en toe gewoon proberen. Wie weet gaat ie het ooit fijner vinden 😊
hier ook dochter is bijna 21 maanden en wil ook voornamelijk uit de fles drinken. op KDV drinkt ze uit de tuit thuis drinkt ze dan bijna niet en uit de fles wel. ook rietje beker geprobeerd dan drinkt ze ook bijna niet. omdat het al geen goede drinker is laten wij haar nog uit de fles drinken en af en toe probeer ik de tuit of rietje beker. open beker ook al geprobeerd maar dat wordt nog een grote knoeiboel
Hier ook een eigenwijze dreumes die het vertikt om uit iets anders dan z'n fles te drinken. Z'n yoki/melk bij de lunch krijgt hij wel in een rietjesbeker en dit gaat prima. Ook kan hij heel goed uit een beker/glas drinken, maar als hij z'n fles niet ziet is hij compleet panisch en kalmeert hij pas als hij z'n fles heeft. En ik weet zeker dat hij echt in paniek is, en dat hij ons niet uittest Blijkbaar was ik vroeger ook zo'n eigenwijsje, die tot 2,5 jaar alleen maar uit een flesje wilde drinken. Zl is nu 22 maanden, dus we hebben nog even. Ik blijf het gewoon aanbieden in iets anders, soms pakt hij het wel, dan weer niet. Ik ga er ook geen probleem van maken, vind het belangrijker dat hij drinkt dan waaruit hij het binnenkrijgt eerlijk gezegd. Dat flesje gaat er vanzelf wel af!