Je kindje mee nemen maar hoe?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door beertje22, 11 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. beertje22

beertje22 Fanatiek lid

6 jan 2014
    1.615
    49
    48
    huisvrouw
    Thuis
    Ik ben morgen 4 weken geleden bevallen van een gezonde zoon. Als we weg willen wacht ik eigenlijk elke keer erop dat hij z'n flesje heeft gehad en daarna gaan we weg. Dan is ie nog wakker, en in de kinderwagen / maxi cosi valt ie in slaap. Maar als ie bijv om 8 uur de fles geef en ik wil om 10 uur eigenlijk weg, eventjes op visite of weet ik veel wat. Dan moet ik hem eigenlijk wakker maken, mja dat wil ik ook weer niet doen. Want zelf vind je het ook niet leuk als je uit je slaap word gehaald. Of denk ik daar te moeilijk over? Ik zit daar over na te denken hoe ik dat het beste kan oplossen. Iemand tips?

2. Miss M

Miss M Fanatiek lid

19 mrt 2012
    2.389
    597
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Bij de eerste had ik dat ook dat ik het zielig vond om m wakker te maken.
    Bij de tweede kon het af en toe niet anders, omdat ik de oudste af en toe moest halen en brengen.
    Toen bleek dat hij prima verder sliep als je hem overlegde.
    Vaak maakte ik hem al zoveel mogelijk klaar, dat je hem alleen nog over hoeft te leggen in een omslagdoek of jasje.

Probeer het een keer. Misschien slaapt hij heerlijk door.
    En zo niet, weet je het ook ;)

3. beertje22

beertje22 Fanatiek lid

6 jan 2014
    1.615
    49
    48
    huisvrouw
    Thuis
    Heel zielig vind ik het ook weer niet, maar dan lig tie zo lief en zoet te slapen. Snap je? We hadden het 2 weken geleden ook geprobeerd toen hebben we hem wakker gemaakt omdat we ff naar m'n schoonouders gingen en toen ging die lekker veder slapen in de maxi cosi in de auto. Maar meestal doe ik hem gewoon lekker laten slapen. Zoveel ga ik toch niet weg. Dankjewel voor je snelle antwoord!

4. vlindermoeder

vlindermoeder Fanatiek lid

30 mrt 2009
    2.593
    1.051
    113
    Hier
    ik maakte in die tijd zo veel mogelijk de afspraken in het rooster van onze dochter. en als je dan net iets te laat bent heeft iedereen daar begrip voor hoor.

5. LA85

LA85 Fanatiek lid

25 apr 2013
    2.018
    1
    36
    NULL
    NULL
    Tja, ik heb altijd alles rondom de slaapjes van mijn zoontje gepland. Was dus lang niet altijd handig, maar ik vond dat ik me maar moest aanpassen :)

6. misa

misa Niet meer actief

Ik ging en ga alleen weg als het binnen het ritme van het kind past. Dus in de wakkere periode. Dus visite is dan soms heel vroe, soms laat, soms rond lunchtijd en dan spraken we af samen wat te eten. :)
    En dan am ik alles mee en ging de kleine bij een ander (in de wagenbak en later campingbedje) slapen.

7. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ik denk ook wel dat dit 1 van de meeste redenen is dat pasgeworden moeders bijna de deur niet uit komen. Misschien kun je de baby alvast 'klaar' in de wandelwagen leggen en hem daar in slaap laten vallen en dan vervolgens de deur uit gaan? Dat deed ik ook wel eens een keertje. Dan hoef je hem helemaal niet over te leggen.

8. penseel

penseel Niet meer actief

Gewoon lekker gaan en staan waar je naar toe wilt.

Maar snap het het wel hoor. Denk de meeste van ons,

Zo ver mogelijk al klaar maken jas aan leg hem in de box kan je hem zo pakken ik leegde ze in de wandelwagen bak ik had geen auto dus was verplicht lekker te gaan lopen of met de bus.

Dus lagen ze al op hun plek. Dat scheelt flesje mee luiers mee en gaan. Klinkt simpel he.

Komt goed alles is wennen en een makkelijke mama is vaak ook een makkelijke baby. Je hoeft niet dagen van huis maar doe je ding als je je ding wil en moet doen.

9. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Tja, ik heb daar persoonlijk nooit rekening mee gehouden, de oudste had ik zobiezo al hele dagen in de draagdoek dus die kon gewoon blijven waar hij was ;)

Nu gaan de oudste 2 naar school en toen de jongste geboren was alleen nog de oudste, maar ik moest wel naar school, naar zwemles, naar voetballen, dan kan ik de juf niet opbellen goh hij komt wat later want zijn zusje slaapt nog ;) dus overdag sliep zij veel in de wandelwagen, extra dikke deken zodat ze zonder jas mee naar buiten kon zodat ik haar ook niet wakker hoefde te maken om de jas aan te doen,

10. beertje22

beertje22 Fanatiek lid

6 jan 2014
    1.615
    49
    48
    huisvrouw
    Thuis
    Dankjewel voor jullie reacties. Ik heb er wat aan.

11. rebekka84

rebekka84 Fanatiek lid

27 jan 2011
    1.930
    184
    63
    Ik maakte m'n kind nooit wakker. Misschien meteen in de wagen in slaap laten vallen als je al weet dat je weg gaat?

12. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Waarom staat dit in de Lounge?

13. adi

adi Niet meer actief

Je leven wordt een stuk makkelijker als je je baby vroeg aanleert om door handelingen heen te slapen.
    Dus NIET wakker maken, niet als je hem overlegt in de maxicosi, weer teruglegt in bed, verschoont nachts, en ook niet voor de voedingen als je die op schema geeft.

Als je goed op signalen let leer je snel hoe de baby snel kunt sussen zodat ie leert door te slapen terwijl jij hem vervoert, verschoont, voedt enz.
    Het kost echt even wat investering, leren werken in het donker, je handen eerst opwarmen enz..

Maar het betaalt zich dubbel en dwars terug. Onze kinderen zijn hierin ' getraind', zijn nu 5,5 jaar en ik kan ze slapend uit de auto halen, schoenen en jas uittrekken, laten plassen en in bed leggen. Ze tukken gewoon door: -)

14. liefdotje

liefdotje Niet meer actief

ik hou nooit rekening met slaapjes ze slapen wel in de wagen of maxicosi in de auto.
    anders zou ik nooit weg kunnen

15. Annekijn

Annekijn Actief lid

29 mrt 2014
    287
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij volgden altijd het ritme van onze baby...
    Ik verwittigde altijd dat ik geen precies uur kon vastleggen om af te spreken.
    Ik zei dan: ik kom vermoedelijk tussen 14 en 15u, afhankelijk van het slaapje...
    Ik heb altijd geprobeerd om m'n kind te laten uitslapen. Mijn ervaring is dat ze anders huileriger werd...

16. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Hier altijd om de slaapjes heen gepland.
    (Iedereen om ons heen beweerde ook dat 'ze er aan wennen' , dat 'ze wel in de auto slapen', dat 'ze overal slapen als je maar doorzet', nou hier mooi niet :) DL bleef met alle plezier de hele dag wakker, en dan dus ook de hele nacht.

Maar gewoon proberen dus! Dan kom je er achter wat bij jullie werkt.

17. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    Wij hebben in het begin ook altijd zoveel mogelijk met het ritme van onze zoontjes rekening gehouden. Ik merkte toch, zeker als ze nog zo jong zijn, dat ritme en regelmaat (tenminste bij mijn zoontjes) het beste werkte. Later zul je snel genoeg merken waar je evt. wat flexibeler kan zijn. En soms is het even niet anders en kun je niet anders dan op een tijdstip dat het kindje slaapt iets afspreken. Dan is het gewoon niet anders. Wij probeerden vaak wel als je dan een keer een dag had dat we ergens naar toe gingen en de slaaptijden wat anders waren dan normaal, dat we het de dag erna wat rustiger hielden of zodra we thuis waren gelijk weer het ritme op gingen pakken.

18. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Dit deed/doe ik ook. Hij heeft die slaap hard nodig, dus ik pas me wel aan. Die periode is ook zo weer voorbij, tijd vliegt. :D

19. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Als ik weet dat ik binnen de normale slaapduur van mn jongste de deur uitga, laat ik haar in de wagenbak in slaap vallen. Verder plan ik zoveel mogelijk om haar ritme heen, maar natuurlijk lukt dat niet altijd wanneer je twee kinderen hebt. Helaas wordt de jongste van vrijwel alles wakker, ze is een hele lichte slaper net als haar moeder helaas. Dus slapend handelingen verrichten is geen optie. Soms wordt ze dan inderdaad iets vroeger wakker dan de bedoeling is, maar goed c'est la vie. Een beetje flexibiliteit is ook een groot goed.

20. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Hebben jullie baby's ritme dan? Die van mij niet haha. Maar ze slaapt eigenlijk vooral in de draagdoek en daardoor is het een kwestie van mutsje op en mijn jas over ons heen. Hoef ik haar niet voor te wekken. Overigens las ik hierboven je kind trainen in overleggen, maar mijn oudste is dat echt nooit mee gelukt, die werd echt wakker haha. Om de slaapjes heen plannen gaat prima met de eerste, maar nu met de tweede zullen haar slaapjed toch echt ook vaak om andere activiteiten moeten worden gepland. En slaapt ze dan, dan maar gewoon wekken. Hopelijk krijgt deze dame dan wel door dat je prima verder kunt slapen ;)

Deel Deze Pagina