27 weken en lichtrose afscheiding

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door ukoldaatje, 22 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Meiden,

Ben ongerust.

Heb 2 dagen dat ik de baby wat minder duidelijk voel. En beetje zeurderig gevoel in mijn buik. Geen buikpijn, gewoon druk op mijn blaas.

Maar nu net ga ik even plassen en heb lichtrose afscheiding.

Heb geen sex gehad en niet naar de wc geweest ivm ontlasting. Ook niet gehoest of geniest.

Moet ik gaan bellen, of denken jullie wacht even af?

2. lydia1986

lydia1986 VIP lid

16 aug 2009
    22.737
    2
    38
    Vrouw
    pm'er kinderdagverblijf
    uden -> NB
    Durf er niks over te zeggen maar bij twijfel zou ik altijd even bellen.

3. sandra

sandra Fanatiek lid

Ik zal zeker even bellen, daar zijn ze voor hoor!

4. TiTaRa

TiTaRa Fanatiek lid

25 aug 2008
    1.016
    0
    0
    Interieurverzorgster (mooie naam voor poetsvrouw)
    Lanaken (Rekem)
    id!! Bij twijfel ---> BELLEN

5. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Gebeld in paniek..

Inmiddels is het weg. Was dus 1 keer na het plassen.

Het bekende rijtje vragen: buikpijn (heb al vanaf week 20 die druk op de blaas geen ontsteking oid, gemeenschap gehad (nee durf ik al maanden niet), ontlasting gehad (nee vandaag niet), druk gedaan (nee ben uit bed achter de pc gaan zitten, wakker worden)....

Gezegd dat ik de beeb minder voel, maar dat mag nog in dit termijn. Voel m wel verspreid over de dag regelmatig, maar minder dan anders. Maar hij heeft vaker deze periodes, dan weer druk dan weer minder druk.

Het is niet helderrood en was alleen bij afvegen rose gekleurd. Nu net weer geweest en het is weer weg.

Ik moet het in de gaten houden, komt het terug of erger, dan moet ik bellen dan wil ze me zien..

Ben wel blij dat ik even gebeld heb..even gerustgesteld..

6. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Als het eenmalig is hoeft het niks te betekenen.. Maar als je het vaker hebt zou ik wel bellen!
    En bij twijfel of ongerustheid ook vooral als je de kleine minder voelt.. Maar je kleine kan nog alle kanten op en ook wat dieper liggen..

7. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Oh en van dat bewegen vind ik wel raar.. Heb twee dagen in het zh gelegen I.v.m bloedverlies en toen zeiden ze tegen mij: als je de kleine daar minder ging voelen dan bellen en zouden ze een ctg maken.. Maar ik voel de kleine al weken heel erg duidelijk..

8. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Ja moet nu echt zelf plat gaan liggen en dan voel ik m wel gelijk.
    Meestal voel ik m ook als ik zit of loop.

Maar idd ze zei dat het nu normaal is als ik m iets minder voel. Voel m wel geregeld de dag door.

Vanmorgen nog flinke trappen. Maar hij zit weer in een rustigere periode, of hij is weer gaan verliggen. (as we speak schopt hij weer flink).

Ze zei dat je net als bloedneus, dat ook in je vagina een adertje kan springen. Zonder dat je wat raars gedaan hebt.

Ga het in de gaten houden. Inmiddels bonkende koppijn ervan. Ik schiet zo snel de paniek in.

Gellukkig niet gehuild aan de telefoon uit mijn stress...

9. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Dat vind ik dus zo moeilijk, daar zijn verschillende meningen over.....en ik zou het liefste direct controles hebben natuurlijk.

Nou voel ik hem wel, en morgen moet ik weer voor controle en echo naar de gyn. Als ik m blijf voelen zo als ik m nu voel durf ik wel tot morgen te wachten..

Ze zei dus dat de baby tot 28 weken alle ruimte heeft (ik ben er nu 27, dan zit ik toch niet zo heel veel hier vandaan?)...

Bah raak helemaal gestressed door die verschillende verhalen van artsen en verloskundigen.

10. sandra

sandra Fanatiek lid

Door je zwangerschap is alles beter doorbloed, dus de kans dat er een vaatje knapt is veel groter, als het nu weg is zal ik me er niet zo druk over maken.
    Maar ik snap het wel hoor, het gaat hier om je kindje. Wel fijn dat je morgen een echo krijgt.

11. Alita

Alita Niet meer actief

Eerlijk gezegd vindt ik het vreemd dat je niet even naar het zk mag om aan de ctg te gaan?
    Ik zou dit zelf ook nu willen als ik jou was....

12. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Er is niets aan de hand inmiddels.

Geen rozeverlies meer, was maar 1 keertje bij het afvegen en de baby is weer druk aanwezig.

Heb nu niet meer die paniek om te bellen zeg maar....

Het was ook maar zeeeeer lichtroze hihihihi..was meer een twijfelgevalletje is het roze of niet....:):):)

Maar ik kan mezelf echt gek maken...dus in paniek gebeld.

2 min later ging ik naar wc en afscheiding is normaal van kleur weer.

Baby is nu ook weer actief als ik gewoon zit te computeren.

Geen buikpijn, oid, dus ik ben wel weer gerustgesteld. Moet t niet opnieuw gebeuren natuurlijk, dan schiet ik in de stress.

Morgen sowieso ziekenhuis, dus dat komt goed uit.,

13. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Op deze termijn is het schijnbaar lastig om een ctg te maken omdat de kleine nog alle kanten op kan.. Dat vertelden ze mij toen ik afgelopen week in het zh lag..
    Bij mij is het uiteindelijk wel twee x gelukt maar de kleine is ook wat groter en bleef goed liggen.. Maar toen ze de derde x het wilde doen lukte het bijna niet omdat hij veel te diep lag... Dus ze doen dat op die termijn alleen op goed geluk en als er aanleiding voor is .

14. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Ja dat las ik ook hier van de week. Dat ze het beste een ctg vanaf 30 weken kunnen doen. Daarvoor is het nog te lastig.

15. tresje

tresje Fanatiek lid

13 jun 2011
    2.414
    0
    36
    ik heb t rond de 20 wkn gehad bij mn 1e zwangerschap. ik helemaal in de stress s zondags gebeld naar vk.
    ik mocht even langskomen en heb t hartje geluisterd( aangezien ik t toen nog niet goed voelde)ze stelde me gerust en zei idd dat t waarschijnlijk een bloedvaatje was. verder nergens meer last van gehad.
    maar het blijft eng hoor, vooral met jou verleden!

16. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Ja je schrikt je een ei!

Raak direct over de zeik dan.

Er is nu niets aan de hand. Baby actief en geen roze te zien.....

17. Alita

Alita Niet meer actief

ja oke maar maak dan even een echo...niet? Waarom grijpen ze niet gewoon even in ook al is het niets ernstigs? Dat snap ik nooit zo goed...ja omdat het geld kost;)

18. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Ik heb wel vaker dat ik in paniek opbel naar ze. Ik mag altijd komen luisteren dan.

Vind ook wel dat als een vrouw ongerust ze even moeten luisteren naar het hartje.

Nu moest ik het even in de gaten houden of ik buikpijn kreeg of dat het terug kwam..

Het is ws echt een adertje geweest, mini mini adertje, want eigenlijk 2 min nadat ik dat roze dacht te zien, was het alweer normaal van kleur zeg maar.

Maar ik was al helemaal over de rooie en in paniek.

Gelukkig is de beeb vandaag weer duidelijk aanwezig, dat is het gene wat me gerust stelt en geen buikpijn.

Vind ook dat ze vrouwen die ongerust zijn gewoon even moeten zien hoor. Gaat wel om leven in je buik, toch..

Ik heb zulke dingen ook altijd in het weekend, zo vervelend.

19. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Er is ook een soortje van patroon. Al sinds ik hem voel is hij een dag of 4 druk aanwezig de hele dag door, en dan is hij een dag of 2 a 3 minder druk aanwezig. Alsof hij dan uitrust. In die rustige dagen voel ik hem wel genoeg, maar dan moet ik mezelf wel concentreren en gaan liggen.
    In de drukke dagen voel ik hem met alles wat ik doe.

20. Survivor

Survivor Bekend lid

23 okt 2011
    749
    8
    18
    Kokkin, knuffelaar, wasvrouw, schoonmaakster.. Mam
    Flevoland
    Heel herkenbaar. Alleen is het hier sinds week 23 om de paar dagen tot om de week raak. Begon toen wel met bloedverlies bij afvegen, maar was daarna ineens alleen maar bruin/roze verlies en nu sinds een week of 2 heel soms wat roze bij afvegen.
    Heb het ook met mn vk overlegd en zij zei ook dat het kan komen door teveel druk/teveel inspanning/wanneer de kleine tegen je bmm trapt. Heb er nu ook op gelet en het blijkt vooral te gebeuren wanneer mn blaas 'te vol' is. Nu dus maar nog iets vaker naar de wc toe.
    Wat betreft het minder voelen, dat is ook hier het geval. De ene dag minder dan de andere dag. Maar als ik dan op mn rug ga liggen, begint hij/zij vaak gelijk te trappen, dus dat is heel geruststellend dan weer.

Deel Deze Pagina