Bibliotheekboek stuk

Discussie in 'De lounge' gestart door Bootcamp babe, 6 dec 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bootcamp babe

    Bootcamp babe Niet meer actief

    Onze peuter heeft een boek van de bibliotheek kapot gemaakt. Echt beyond repair. En dan? Moet je dan betalen voor een nieuw boek ofzo?
     
  2. Ukkie1

    Ukkie1 Fanatiek lid

    30 jun 2015
    4.690
    2.137
    113
    Dan meld je je even met boek en al, zal indd wel een vergoeding voor staan.
     
  3. Janna

    Janna Fanatiek lid

    Ik denk het wel, maar het hangt er soms ook van af hoe oud het boek is. Als het al oud is, kunnen ze ook hun hand over hun hart strijken en het afschrijven.

    Mijn dochter heeft als peuter een keer in een boek gekleurd. Er stonden gekleurde plaatjes in, maar ook paginagrote zwart-wit tekeningen, die net kleurplaten leken. Zij heeft een zo'n kleurplaat "ingekleurd". Wij hebben het bij het terugbrengen eerlijk gezegd. Helaas was het boek net nieuw, dus we moesten het kopen. Echt zonde, want het was best duur en we vonden het niet eens een heel leuk boek. Achteraf vragen we ons wel eens af of we het niet gewoon stiekem hadden moeten inleveren. Als ik kijk naar hoe vaak ik boeken heb geleend waarin gekleurd, gekrast, gechreven en zelfs gestickerd was, was ik echt niet de eerste ouder geweest die dat had gedaan.
     
  4. Eenkadootje

    Eenkadootje Fanatiek lid

    5 mrt 2013
    4.535
    2.340
    113
    Sorry kan het niet laten:
    Typisch geval van helemaal stukgelezen!
     
    Iertje81, Ukkie1 en Treez vinden dit leuk.
  5. Treez

    Treez Niet meer actief

    Onze hond heeft als pup letterlijk een boek verslonden.

    Ik hoefde niks te betalen en heb de keer daarna een doos lekkere koeken van de bakker meegenomen.
     
    CoffeeJunkie vindt dit leuk.
  6. mamabeertje

    mamabeertje Fanatiek lid

    9 sep 2015
    1.618
    349
    83
    Ik denk dat je inderdaad het boek zult moeten betalen. Ligt er denk ik ook wel een beetje aan wat de staat van het boek was.
     
  7. cowgirl80

    cowgirl80 VIP lid

    28 jul 2010
    7.537
    6.231
    113
    zuid-holland zuid
    In onze bieb hangt het enorm af van welke medewerker je treft, helaas.
    Ik heb eens een (oud en afgelezen) boek in de trein laten liggen, daar kreeg ik een rekening van 25€ voor, terwijl ik een week later hetzelfde boek in de boekenwinkel zag liggen voor een tientje:$
    Maar toen ik laatst een boek kwijt was, waar al heel veel boete op stond , omdat ik blijkbaar het pasje van de jongste al een paar keer vergeten was te checken... toen zei de baliemedewerkster “ oh, hij is al oud, ik schrijf m wel gelijk af... “ en ik hoefde de boete ook niet te betalen. En als er iets is met een boek en mijn man gaat naar de bieb, dan krijgt hij alles geregeld bij die dames, ook al een paar keer hoge boetes kwijtgescholden....
    Dus kies de meest vriendelijke medewerkster uit die je kan vinden, stuur je man en wie weet heb je geluk :)
     
  8. Sneeuwvlokjes

    Sneeuwvlokjes Fanatiek lid

    12 mrt 2014
    2.130
    1.209
    113
    Gut...boetes en de bibliotheek; geen goede combi voor mij.
    Ik had eens een stapel boeken geleend die terug moesten op de dag dat ik beviel van mijn zoon.
    Je begrijpt; ik kon die dag de boeken niet terugbrengen o_O
    Mn man is diezelfde week nog naar de bieb gegaan en heeft het uitgelegd. Antwoord van de bieb-dame; als u vrouw die week was uitgerekend, had ze de boeken beter eerder terug kunnen brengen.
    Echt serieus :eek:
    De boete moest alsnog betaald worden.
     
    cowgirl80 vindt dit leuk.
  9. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Heeft mijn jongste ook een keer gedaan, moest geloof ik 3 euro betalen.
     
  10. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Verschilt per boek, gewoon even met het boek naar de balie gaan.
     
  11. riean

    riean VIP lid

    21 apr 2014
    5.540
    7.043
    113
    Hier hebben ze gelukkig geen boetes meer. Je krijgt een mail als je te laat bent, en na drie weken nog een keer en na heel veel weken te laat krijg je de nota op de mat van de dagwaarde van het boek.
    Zo ben ik een keer een boek vergeten op vakantie in Schotland. Veel te veel gedoe om op te laten sturen dus gemeld en toen kreeg ik al snel de rekening van 9 euro ofzo. Boek was nieuw wel wat duurder volgens mij.
     

Deel Deze Pagina