irritatie CB-lijn

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Lieselotte, 27 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lieselotte

4 okt 2009
    20
    0
    0
    Sorry hor maar ik moet even mijn irritatie kwijt over de CB-lijn bij ons!!
    Gisteren gebeld met een vraag over de hoeveelheid voeding van mijn dochtertje (11 weken en 3 dagen). Ze krijgt nl 5 voedingen waarvan 's ochtends en 's avonds borst en overdag fles 150/+5 schepjes.
    Ze komt nog om de 2,5 a 3 uur, maar moet daarbij zeggen dat ze de 23.00 uur voeding overslaat en dus om 19.30 uur haar laatste voeding krijgt en dan de hele nacht doorslaapt tot 's ochtend 07.45 of 08.45. Ik heb dit verder nooit gepusht en haar altijd gevoed op verzoek (BV). Ze werd zelf gewoon steeds een uurtje later wakker 's nachts en sliep ook al door toen ik nog volledig BV gaf.
    Nu werd die vrouw aan de lijn helemaal geirriteerd!! Of ik wel wist dat ze max van 23.00 uur tot 07.00 uur mocht slapen!! Of ik dit wel gemeld had op het CB en wat die er dan van vonden!!
    Naar mijn idee gaat het toch gewoon goed zo?? Als ze 's nachts honger mocht hebben zal ze toch wel komen??

Ik begin helemaal een beetje te twijfelen, maar ik heb haar in het begin een paar x wakker gemaakt rond 11-en (toen ze nog 2 a 3 weken was, maar dat hielp niet, drnk ze weinig tot niets en kwam ze toch weer om dezelfde tijd)

Weet iemand waarom ze maar 'mag' slapen van 23.00 tot 07.00 uur??

2. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Het gaat er om dat als ze die nachtvoeding niet krijgt, haar bloedsuikers te veel gaan dalen. Dit is niet goed voor je kindje. Dan wordt ze suf en minder alert.

Mijn tip is om toch de voedingen wat op te schuiven zodat ze 's avonds wat later de voeding nog krijgt. Of haar rond half 10 wakker maken en dan maar kijken wat ze drinkt. Als je haar te laat wakker maakt zit ze in een diepe slaap en neemt ze inderdaad niets. (vertelde de HA mij) Maar ik denk dat je graag op 5 voedingen blijft zitten.

3. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland

Ik sluit me hier bij aan, qua uitleg, de bloedsuikers kunnen te laag worden, waardoor ze dus 'weg kunnen zakken' als het ware. Maar qua advies: Hier op het cb zeiden ze ook toen ik het vertelde: Je bent nu toch al 2 weken bezig en het is gelukkig goed gegaan, dus dan kan je het beter zo laten. Als je kind altijd helder en alert wakker is geworden, dan ging het blijkbaar.
    Maar het advies luidt daarom dat je pas bij een bepaald aantal maanden en/of gewicht, je kindje door kan laten slapen van 7 tot 7. Het aantal ponden, staat gelijk aan het aantal uren dat je kindje door mag slapen (nouja wordt geadviseerd)

Maar hier gebeurde dat dus ook hoor, vanaf 10 weken zelfs al. Ook omdat we op verzoek voedde.
    Achteraf, vond ik het dus alsnog wat eng en ben ik een paar keer meer snachts bij haar gaan kijken ;) . Maar al met al was er niets aan de hand. Alleen bij mij op het cb reageerde ze er gelukkig wat positiever op dan bij jou. Ze gaven wel aan dat het mis had kunnen gaan, maar gebeurd is gebeurd.

4. Lieselotte

4 okt 2009
    20
    0
    0
    Ze word idd 's morgens altijd helder en allert wakker; ze ligt dan te trappelen en te lachen. Vind het toch wat lastig, want denk dat de meningen vaak verdeeld zijn: ene zegt gewoon voeden op verzoek en laten komen, ieder kind heeft zijn eigen ritme en geeft zelf aan wanneer ze nodig hebben en andere zijn wat strakker qua regeltjes. Maar vind het vooral ook lastig hoe geirriteerd ze reageerde! Ze had het ook wat positiever kunnen brengen van; nou lekker dat ze al zo goed ddorslaapt maar let op.. en dan het verhaal wat hierboven staat.

Maar Athina bij jou was het advies dus gewoon zo houden, maar hou het in de gaten?? Ik vind het persoonlijk toch een b-tje zonde om weer te gaan rommelen en schuiven met die voedingen

5. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Volgens mij ligt het ook aan haar gewicht of ze het kan hebben of niet. Ik dacht dat het aantal ponden dat ze weegt ook het aantal uren is dat ze zonder voeding mag. Maar als ze helder en alert wakker wordt dan lijkt me er geen enkel probleem!

6. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    hier hoefde ik inderdaad niet terug te gaan, omdat ik het al 2 weken zo deed en het goed ging. Maar ik lette er wel op dat ze niet langer doorsliep dan dat ze op dat moment deed. Ondanks dat ze daar door, dus op 4 flesjes zat. Jou kindje drinkt het flesje van de avond overdag, ook prima geregeld zou ik denken :) Maar ik begrijp het toch goed, dat jullie dit al langer zo doen toch?

7. Lieselotte

4 okt 2009
    20
    0
    0
    Ja dit is zo geleidelijk vanaf de geboorte gegaan, ze sliep steeds wat langer. Ik denk dat ze vanaf een week of 7/8 die hele nacht maakt (toen tot een uur of 7 en nu is het vaak pas tegen 9-en). ik zat toen nog volledig op de BV. En wat je zegt ze krijgt wel gewoon het juiste aan ml voeding binnen. Weet alleen nattuurlijk niet wat ze 's ochtends en 's avonds uit de borst drinkt.

8. raspberry

raspberry Niet meer actief

@Lieselotte: hoe zwaar is je dochter? Per pond mogen ze namelijk een uur slapen 's nachts. Maar zeker als je dochter helder en alert wakker wordt, voldoende plasluiers heeft en goed groeit, zou ik het lekker zo laten. Die richtlijnen zijn er voor om te voorkomen dat kindjes ziek worden, maar de jouwe klinkt goed gezond en vrolijk. Lekker zo laten dan dus!!!!

9. raspberry

Oja, nog even als toevoeging: het is dus echt puur zinloos om op basis van leeftijd te stellen dat een kindje wel of niet door mag slapen. Gewicht is veeeeel belangrijker en ook dan blijft daarbij erg belangrijk hoe je kind verder dus is...

10. Lieselotte

4 okt 2009
    20
    0
    0
    De laatste x (met 8 weken) was ze 5330 gram, dus dan zou ze destijds 10,5 uur mogen slapen. Wat maken ze je dan onzeker he!! Ik heb haar gewicht genoemd door de telefoon! Ik snap idd dat er richtlijnen moeten zijn, en het is ook prettig dat je ze kunt bellen voor advies! Ik heb denk ik gewoon pech gehad met de persoon die ik erover sprak!! Ik ga het idd lekker zo laten en let gewoon goed op!! Ze is tot nu toe een lekker vrolijk en zoet wijffie!!:)

11. raspberry

Nou, met dat gewicht mag ze idd best de nacht lekker doorpitten, ZEKER als ze daarna ook lekker vrolijk en alert wakker wordt! Geniet er lekker van, zou ik zeggen. Ik weet namelijk wat het is als je kind niet doorslaapt en ik zou zelf helemaal niks willen prutsen aan een gezond slaapritme, met straks nog het risico dat je alles in de war schopt... :(

12. Lieselotte

4 okt 2009
    20
    0
    0
    Dat is ook een b-tje mijn gevoel als ik er aan ga prutsen! Ik ga er lekker van genieten want het kan idd zo weer anders zijn;)
    Maar slaapt die van jou nu wel door??

13. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

Mijn zoontje is nu 10 weken en 4 dagen.

Dit is ons schema:

06.30-10.30-14.30-18.30-22.30

Hij krijgt per voeding 150ml + 5 schepjes.

Hij krijgt dus dezelfde hoeveelheid voeding alleen dan wat verder over de dag verdeeld.

Ik zou me er niet druk om maken. Als je kindje het prima vindt kun je haar wel dwingen om meer te gaan drinken, maar dan zal ze wrs de helft uitspugen omdat ze daar op dat moment geen behoefte aan heeft.

Hier zeiden ze eerst dat we tot 12 weken nog een nachtvoeding moesten geven. Maar Milan vroeg hier met 4 weken zelf al niet meer om. Als hij het zelf niet wilt doe ik het ook niet.

14. sharmila

sharmila Bekend lid

27 jan 2009
    589
    0
    0
    Orthodontist-assistente
    Tegen mij werd gelijk al vanaf de 1e dag gezegd dat ie de nacht wel mag overslaan. Maar overdag en s'avonds mag er maar max 4 uur tussen zitten. Geloof inderdaad vanwege de bloedsuikers. Maar dat zal idd overal wel weer anders zijn.

En ik dacht in het begin heel de tijd dat ik ervoor moest zorgen dat ie de nacht over ging slaan hahaha. De kraamhulp, verloskundige en wijkverpleegkundige zeiden allemaal: hij mag s'nacht de voeding overslaan hoor. Ik maar denken, hoe moet ik dat nou toch doen. Pas de 1e keer op het cb kwam ik erachter dat ie dat vanzelf moest doen.(deze arts zei, hij mag de voeding overslaan maar ja dat moet ie zelf doen natuurlijk) haha 4 weken gepiekerd hoe ik dat voor elkaar moest krijgen.

15. gevalletje

gevalletje Actief lid

3 mei 2008
    254
    0
    0
    lekker je eigen ritme aan houden, wij hebben dat ook altijd gedaan en Bas is er echt niet slechter op geworden, hij is nu een stevige kerel van ruim 9 maanden.

Deel Deze Pagina