Pms

Discussie in 'De lounge' gestart door Sam86, 6 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sam86

Sam86 Fanatiek lid

16 aug 2007
    1.610
    89
    48
    Vrouw
    Mama
    Amersfoort
    Hoi Dames,

Sinds 3 maanden is mijn PMS heviger dan ooit terug!
    Ik heb een mirena spiraal,maar ik verander iedere maand minstens 10 dagen in een hormoonmonster!

Ernstige stemmingswisselingen, rugpijn, maagpijn, migraine en de hele rambam.

Iemand tips?

Liefs,

Sam

2. Keessie

Keessie Actief lid

8 jul 2014
    358
    406
    63
    Vrouw
    Trotse melkvee boerin!
    Achterhoek
    De mirena laten verwijderen. En als je geen kinderwens meer hebt je laten steriliseren of je man een knoop erin.

3. Mamia

Mamia Actief lid

3 dec 2014
    480
    0
    0
    NULL
    NULL
    teunisbloemolie al geprobeerd? Heeft mij enorm geholpen :) Gebruik het nu al bijna een hele cyclus en dit keer tijdens mijn ovulatie nergens last van gehad...

4. Sam86

Sam86 Fanatiek lid

16 aug 2007
    1.610
    89
    48
    Vrouw
    Mama
    Amersfoort
    Mirena kan er niet uit aangezien ik geen andere anticonceptie mag.
    Sterilisatie vinden wij te definitief nog.

Natuurlijk heb je nog condooms, maar dat zorgt weer voor andere onaangename problemen bij mij...

Teunisbloemolie kan ik nog wel proberen!

Het overvalt mij telkens zo. Uit het niets verander ik telkens in een emotioneel wrak terwijl ons leven nu zo rustig is.

5. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.185
    16.521
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik heb er ook veel last van maar een Mirena heb ik geen zin meer in.
    Mijn man is gesteriliseerd dus heeft niet de voorkeur.
    Ik kan er ook enorme last van hebben maar ik weet dat er veel vrouwen hinder van hebben.
    Ik kan ook echt een monster zijn.
    Ik moet zeggen dat ik er afgelopen maand minder last van heb gehad maar zal de volgende keer wel weer net zo'n monster worden voor mijn omgeving :(

6. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.185
    16.521
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik ga ook eens kijken naar de teunisbloemolie.

7. void

void Fanatiek lid

19 mei 2012
    2.356
    19
    38
    0161
    Terug naar de huisarts, mee dat je migraine hebt ben je ook hoger risico en mag je ook niet zomaar meer op de combi pil en dan zou je dus de minipil hebben en de implant is volgens mij ook redelijk het zelfde qua effect..

8. Sam86

Sam86 Fanatiek lid

16 aug 2007
    1.610
    89
    48
    Vrouw
    Mama
    Amersfoort
    Ik mag door de zwangerschapscholeostase helemaal geen pil meer. Alleen nog een mirena, omdat dat lokaal is. Als de migraine blijft word het toch lastig helemaal met alle andere pms symptomen. ...

9. void

void Fanatiek lid

19 mei 2012
    2.356
    19
    38
    0161
    Is een koper spiraal dan geen optie?

10. Ik gebruik een milde anti-depressiva tegen mijn PMS klachten. Helpt echt heel snel, dus je hoeft het dan niet de hele maand te slikken. (Werking is anders dan bij een depressie, waarbij het vaak pas na 6 weken werkt)

Voor mij is het echt een verademing, ik voelde me altijd zó afschuwelijk die week. En sinds ik dit slik heb ik vreemd genoeg ook minder last van lichamelijke klachten....

11. Stoffeltje

Stoffeltje Fanatiek lid

25 mrt 2008
    1.293
    0
    36
    Bolkje mag ik vragen welke anti-depressiva jij daarvoor slikt? Mag natuurlijk ook in een pb :D

12. Mamia

Mamia Actief lid

3 dec 2014
    480
    0
    0
    NULL
    NULL
    Teunisbloemolie is ook een soort van natuurlijke antidepressiva. Wie weet helpt het daarom :p Maar het schijnt je hormonen in balans te brengen, is goed voor huid, haar, nagels, voorkomt kanker/hart- en vaat ziekten & helpt zelfs met het verbranden van vet en nog veel meer haha :D Een natuurlijk wondermiddel dus. Ben er erg tevreden mee. Ik gebruik de huismerk van kruidvat btw :)

13. Mamia

Mamia Actief lid

3 dec 2014
    480
    0
    0
    NULL
    NULL
    oh en @TS is koperspiraal idd geen optie dan? Ik kan ook niet zo goed tegen hormonen & heb daarom een koperspiraal genomen. Heb mn natuurlijke cyclus en ben stukken vrolijker dan de tijd dat ik aan de pil was ;)

14. Sertraline heet het. Mag iedereen best weten, want ik ben er superblij mee. Het heeft alles een stuk makkelijker gemaakt qua hormonale buien. :)

15. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    Natuurlijke Progesteroncreme van dr. Lee heeft mij heel erg goed geholpen.

16. suus02

suus02 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.385
    858
    113
    home sweet home
    Is de nuvaring dan wel een optie?

17. Sam86

Sam86 Fanatiek lid

16 aug 2007
    1.610
    89
    48
    Vrouw
    Mama
    Amersfoort
    Nee mag ook geen nuvaring helaas.

Ik heb volgende week een afspraak met de gyn dan zal ik vragen of een koperspiraal geen optie is. Al zal dat wel pas gebeuren nadat ik geopereerd ben aan mijn verzakking... Het is dat we nu niet voor een 4e kunnen oefenen en ik ook niet zeker weet of we dat ooit nog gaan proberen. Ik kan zo slecht tegen hormonale anticonceptie....

18. Sam86

Sam86 Fanatiek lid

16 aug 2007
    1.610
    89
    48
    Vrouw
    Mama
    Amersfoort
    Bij de gyn geweest. Spiraal is eruit ivm een PAP 3b.
    Mag volgende maand voor een coloscopie en de biopten en in september een afspraak bij de chirurg om bij de verzakking operatie ook mijn baarmoeder te verwijderen :(

Mijn vaste gynaecoloog is nog nooit zo serieus geweest als nu en ik ben ook nog steeds flink van slag. Het HPV virus zit al 10 jaar actief in mij dus de kans op kanker is nu wel wat groter...

Deel Deze Pagina