Bril uitzoeken

Discussie in 'De lounge' gestart door Katja77, 13 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Katja77

Katja77 Fanatiek lid

8 jan 2011
    1.998
    885
    113
    Groningen
    #1 Katja77, 13 jul 2015
    Laatst bewerkt: 13 jul 2015
    Hmmm ik weet het even niet. Ik krijg een bril die ik alleen op hoef in de klas, bij autorijden en tv-kijken. Een lichte correctie in sommige situaties, dus lenzen zijn niet geschikt.
    Maar ik wil dan wel een leuke bril waar ik mij prettig bij voel.

De winkel hangt vol met de hippe kunststoffen brillen met dikke randen. De verkoper probeert mij steeds die richting in te praten... omdat dit nu de trend is ... Zo'n bril staat ook nog wel bij mijn gezicht maar ik vind het 'so much' bril.

Zijn er hier nog meer die gewoon voor een 'suffe' wat meer klassieke metalen bril kiezen of hebben gekozen of ben ik nu heeeeel bejaard?

2. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.905
    3.933
    113
    Heeel herkenbaar...
    Ik moest een jaar geleden eigenlijk al een bril voor in de auto, maar omdat ik het ook,niet kon vinden in al die hippe monturen eerst maar uitgesteld.
    De laatste tijd werd mijn zicht er alleen niet beter op dus huppakee nog maar een keer laten meten en inderdaad het was nog ietsje achteruit gegaan. Nu toch eentje uitgezocht en toch wel redelijk tevreden. De gedachte dat ik toch meestal alleen in de auto zit heeft me over de drempel geholpen :) ik wilde om die reden ook niet een hele dure bril daardoor kwam ik wel automatisch in de hippere sectie terecht. De wat subtielere brillen waren meteen een stuk duurder.
    En zelfs mijn vriend die een gruwelijke hekel heeft aan brillen en mij bijna niet durfde te zien met bril ;) vond het ook nog wel een 'soort van goed staan'.
    Maar ik hou hem echt alleen voor in de auto voorlopig!

3. Manque

Manque Niet meer actief

Ik heb een paar van die hippe kunststofbrillen met een dik montuur, dus ik volg ook die trend... :cool:

Maar ik heb ook een iets verfijnder model, van licht metaal. Zie hieronder. Dus wel dat zwarte, wat het niet zo suffig maakt, maar dan niet zo lomp. Hij zit ook wel wat lekkerder dan zo'n kunststof bril.

Maar uiteindelijk is het erg afhankelijk van de vorm van je gezicht, welk model je goed staat.

Bekijk bijlage 465117

4. WinterBird

WinterBird Fanatiek lid

28 nov 2012
    1.416
    877
    113
    NULL
    NULL
    Ik denk dat iedere brildrager met een fijn montuurtje begint. Van niets naar iets is heel anders dan van iets naar iets anders. Als ik mijn eerste fijne montuurtje zie, vind ik hem echt vreselijk en kan niet begrijpen waarom ik toen dat ding van titanium heb uitgekozen... Zou bij het uitzoeken dus wel aan denken dat een bril sowieso even wennen is en dus niet meteen voor het veilige montuurtje kiezen.

5. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

#5 MMarianne, 13 jul 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 jul 2015
    Ik bekijk het sinds vorige week door een roze metalen bril, wilde wat anders dan m'n vorige bril en dat is wel gelukt denk ik en niet suf volgens mij?! Vriendin heeft een nieuwe kunststof bril maar met warm weer zet ze d'r oude bril op want de kunststofbril glijdt dan van d'r neus.

6. lunap

lunap Fanatiek lid

15 okt 2011
    2.064
    6
    38
    Ik ben zelf brildragend en werkzaam in de optiek.

Natuulijk is de trend 'groot' en 'meer' bril maar als jij je daar niet prettig bij voelt zou ik voor ander leuk montuur kiezen. niet om reclame te maken maar Eyewish heeft stylisten in dienst, deze staan los van de verkoop proces en geven eerlijk advies. Op de site staat aangeven wanneer ze aanwezig zijn .

7. Imensa

Imensa Fanatiek lid

23 okt 2014
    2.463
    18
    38
    2 jaar geleden deze bril genomen (zo oud is deze foto ook zie ik net, wat een jong bekkie:D) ik draag hem icm lenzen.

8. Katja77

Katja77 Fanatiek lid

8 jan 2011
    1.998
    885
    113
    Groningen
    Bedankt voor de reacties so far!

Bedankt voor de tip Lunap, toevallig ben ik vandaag langs de eyewish gegaan en heb daar wel een paar leuke monturen gezien.

Een lijkt wel een beetje op die van Mmarianne, maar dan iets minder groot en in de kleur Aubergine. Ik heb er een foto van. Zal hem even posten :) Moment.

9. Katja77

Katja77 Fanatiek lid

8 jan 2011
    1.998
    885
    113
    Groningen
    Deze heb ik in gedachten:

10. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Ik had 'm gezien maar kon nog niet reageren maarre niks mis mee, staat je goed voor zover ik kon zien en als jij er blij mee bent zeg ik doen :)

11. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Ik heb op het moment een kunstof montuur genomen waar de glazen helemaal in zitten. Leek mij wel zo handig met een baby die hem steeds van mijn hoofd wil trekken.
    Hiervoor had ik een half montuur van metaal. Was echt een hele leuke, maar een half montuur is wel minder stevig in verhouding. Voor het metalen montuur droeg ik vooral lenzen, maar had ik ook een kunstof montuur.
    Het is dus van alle tijden en je moet gewoon nemen wat je leuk vindt. Voordeel van een kunststof, geheel omrand, montuur is dat dikke glazen minder opvallen. Aangezien jij dat probleem niet hebt, zou ik gewoon halen wat je leuk vindt en niets aantrekken van een verkoper. Jij moet ermee lopen, zij niet ;)

12. GewoonLinda

GewoonLinda Fanatiek lid

4 jan 2011
    2.938
    58
    48
    Ik heb sinds een half jaar een bril en heb ook een metalen genomen. Redelijk fijn montuur, maar wel hip vind ik.
    Ik heb wel kunststof monturen op gehad, maar vond het te grof in m'n gezicht. Heb een fijn gezicht, dus wilde niet zo'n enorm montuur.
    Schijnt wel dat bijna alle 'beginners' eerst een wat fijner montuur kiezen.
    Je moet zelf ook even wennen aan het feit dat je een bril op hebt he.
    Overigens was mijn bril ook voor autorijden en tv kijken bedoelt, maar uiteindelijk draag ik hem toch de hele dag, want het voelt een stuk prettiger aan m'n ogen.

13. butterblue

butterblue Bekend lid

7 nov 2014
    716
    156
    43
    Werk in het ziekenhuis!
    NL
    Ik heb nu eentje van ray ban, maar dan een wat dunner model. Heb een smal gezicht waar zo'n grote meteen uitziet als een uiltje 😬 deze staat me een stuk beter, is wel kunststof maar ik draag die het liefst. Ik voel m niet zitten, en bij metalen modellen krijg ik altijd last van de zwaarte op mijn neusbrug en oren :) ook bij de eyewish gehaald. Fijne winkel is dat!

Deel Deze Pagina