Het huis staat 6 maanden te koop. We hebben vrijdag bezichtiging. We weten bij de bank al wat we kunnen, dus we hebben de mogelijkheid om eventueel na de bezichtiging meteen een bod uit te brengen. Ik kom eigenlijk een beetje blanco binnen, maar zal zeker vragen waarom het huis te koop staat.
Oei het is maar goed dat ik geen huis hoef te kopen. Ik zat te denken aan 160000. Denk wel dat ik het huis dan ook zou hebben
Je moet gewoon maling hebben aan wat men vindt. Ik zou gewoon brutaal bieden. Het zou evt kunnen dat ze je uitlachen, maar het kan ook zijn dat ze blij zijn met een bod. Dat hoor je dan vanzelf... ze gaan echt niet zomaar zeggen dat ze geen zaken meer met je doen.
Stel ik ben huiseigenaar en mijn huis staat in de verkoop, ziet er tip top uit en ik krijg een belachelijk bod, ver onder de vraagprijs, dan lach ik ze uit en kunnen ze serieus genomen worden als zij het huis serieus nemen. Anders is het toch echt een 'no for me'.
Maar als jou huis er tip top uit ziet. Het huis verkocht moet worden omdat je gaat scheiden of je hebt al een ander huis en dus dubbele kosten. Ben je blij dat je er vanaf bent. Als je geen haast hebt geef ik je geen ongelijk maar dan kun je toch gewoon netjes een tegen bod doen.
Als ik het even persoonlijk bekijk, ik kan echt geen 30.000 euro restschuld ophoesten. Hoe graag ik dan ook van een huis af wil, ik ga dan niet in op een onrealistisch bod. Stel in geval van TS dat je een bod doet van 130.000. Dan ga je als huiseigenaar toch niet een tegenbod doen? Ik zou dat in ieder geval niet doen. Ben het er wel mee eens dat het ligt aan de situatie.
Wij hebben ook wel eens een belachelijk laag bod gehad op ons te koop staande huis. Ik heb die mevrouw aangeraden een kartonnen doos uit te gaan zoeken. Toen ze later nog een keer een bod deed, iets hoger, zijn we er niet eens meer op ingegaan. Je moet niet vergeten dat in de huidige markt de bodem echt wel bereikt is. Ze verwachten dat volgend jaar de huizenprijzen gemiddeld nog 1% zakken en vanaf 2015 weer gaan stijgen. Tuurlijk kun je altijd lager bieden als de vraagprijs, maar vooraf een beetje onderzoek naar de daadwerkelijke waarde kan geen kwaad. Je kunt een verkoper ook tegen je in het harnas jagen (mijn voorbeeld) en dan zou je kans zomaar eens verkeken kunnen zijn. Realistisch bieden zou ik zeggen en kijk natuurlijk naar wat je kunt en wilt betalen.
Ik zou eerst het huis gaan bekijken. Of het wel de moeite is om op te bieden voor jezelf . Voor 't zelfde geld slaagt het tegen. Als het er redelijk oké uitziet en je wil bieden, zou ik er 5 à 10 % afhalen. Bij deze prijs dus iets tussen een 152.000 en 160.000 euro. Afhankelijk van de staat en wat je zelf nog allemaal wil veranderen op 't eerste zicht. Natuurlijk hangt het ook van de situatie af. Als je doorhebt dat het "vandaag" verkocht moet zijn, zal je eerder 152 kunnen proberen, dan als het iets minder dringend is.
Tip: maak je bod niet kenbaar op Facebook of andere social media. Toen wij ons huis aan het verkopen waren, vertelde onze makelaar dat ze iemand op kantoor hadden die op internet zoeken naar wat mensen willen gaan bieden op een woning. Zo kunnen zij daar weer op in spelen. Ik zou zeker niet te hoog gaan zitten met het eerste bod. Je krijgt vanzelf een tegenbod. En met een beetje mazzel kom je uiteindelijk uit op de prijs die je maximaal voor dat huis wilt betalen.
Ik zou rond de 144.000/149.000 gaan zitten. Wij hebben 15% onder de vraagprijs geboden bij ons huis en ook gekregen! Wel hadden we een tip dat die mensen echt het huis kwijt moesten.
Hee naar tilburg? Ik zou denk ik 150.000 maar dat licht wel echt aan de situatie van die mensen. Deurne is ook leuk hoor om te wonen Haha
Wij hebben 2 jaar lang 2 huizen gehad en dan ben je blij met elk bod. Oke, een heel erg laag bod (50.000 onder vraagprijs) hebben we ook gehad en wel afgewezen. Uiteindelijk hebben we geaccepteerd dat we met een restschuld bleven zitten. Ons huis hadden we 9 jaar geleden gekocht voor 145.000. Nu zijn we begonnen met een vraagprijs van 170.000. Daarna al een paar keer gezakt en uiteindelijk gekomen tot een vraagprijs van 145.000 met een vanaf prijs van 125.000. Huis is verkocht voor 135.000 dus met 10.000 restschuld. We hadden wel een huurder in de woning maar zo'n 2e woning hijgt wel in je nek hoor met al het onderhoud wat je kan krijgen (hebben we gelukkig niet gehad).
Morgen hebben we 2 bezichtigingen! Zouden jullie n kladblokje meenemen en de voor en nadelen opschrijven en dan thuis afwegen? Of is dit stom?