Bieden op huis, tips?

Discussie in 'De lounge' gestart door Chai, 18 jun 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chai

    Chai Actief lid

    16 okt 2017
    395
    140
    43
    Vrouw
    Oeps ik bedoel niet 20% :o::roflmao:

    Ik was even in de war omdat een collega dat de hele dag heeft geadviseerd. Ik bedoel 15-20K boven de vraagprijs.
     
  2. Chai

    Chai Actief lid

    16 okt 2017
    395
    140
    43
    Vrouw
    Ik vind het heel erg moeilijk dames... vooral omdat ik nu na dit allemaal gelezen te hebben vrij zeker weet dat we het niet gaan halen.

    Op de foto’s staan kamers vol verhuisdozen dus ik gok dat ze snel van het huis af willen en ook gaan kiezen voor biedingen zonder voorbehoud etc.

    Wij zouden eigenlijk moeten bieden op voorbehoud van verkoop eigen woning (we wonen wel in Amsterdam dus ik verwacht dat dit echt heel erg snel zal gaan..) want het huis staat te koop voor 339.000 en wij kunnen samen maar 290.000 krijgen voor hypotheek. Ons huidige huis heeft een minimale overwaarde van 70.000. We kunnen niet anders dan eerst ons eigen huis verkopen. Ik denk dat ik ga zoeken naar een spoedtaxateur en ons huis per direct te koop zet zodat we wellicht wat meer hebben om op te staan.

    Dit is echt mijn droomhuis... ik ga zo kapot zijn als het ons niet lukt... ik ga me alvast mentaal voorbereiden denk ik :roflmao::cry::cry:
     
  3. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.632
    10.534
    113
    Met een overbruggingshypotheek kan dat wel. Wij kunnen ook niet de waarde van ons huis financieren, maar met een overbruggingshypotheek kan dat wel. Kan jij of je man niet een oriënterend gesprek met een adviseur houden? En hebben jullie al veel geld opgebouwd in een spaarhypotheek?

    Een afspraak met een makelaar is zo gemaakt voor een advies verkoopprijs voor je huidige woning. Als je dit huis echt graag wilt zou ik de komende 2 dagen proberen afspraken in te plannen.
     
    Chai vindt dit leuk.
  4. AvdY

    AvdY Niet meer actief

    Omdat alle hoge bieders dat wilden :oops:
    En het was een appartement met gezonde VVE, dus we verwachten er ook niets van. Er blijk uiteindelijk wel lekkage te zijn in een badkamermuur, maar dat heeft de verkoop niet afgeketst of de prijs verminderd.
     
    Chai vindt dit leuk.
  5. AvdY

    AvdY Niet meer actief

    Er komen altijd wel weer nieuwe droomhuizen als deze jullie niet gegund is. Wat voor jullie een pré is bij dit huis, kan voor een ander een minpunt van het huis zijn. Met een overbruggingshypotheek zoals hierboven al gezegd kun je de tijd tot eigen verkoop overbruggen. Een huis in de regio Amsterdam gaat ongetwijfeld snel verkocht worden, maar zorg dat je het goed/secuur doet, zodat je wel de maximale winst eruit kunt halen.
    Ik zou bieden onder voorbehoud van financiering (behalve als jullie hypotheek man zegt dat het geen enkel probleem gaat zijn, bv doordat jullie allebei vaste contracten hebben en voldoende inkomen), maar zonder voorbehoud van verkoop eigen woning, gesprek met hypotheker aangaan over overbruggingshypotheek ed, en dan hopen dat jullie de gelukkigen zijn :)
     
    Chai vindt dit leuk.
  6. Chai

    Chai Actief lid

    16 okt 2017
    395
    140
    43
    Vrouw
    Bedankt voor de tip! Ik ga morgen als een malle even met de hypotheekadviseur bellen over de overbruggingshypotheek en dan as vrijdag de situatie uitleggen aan de makelaar en hopen dat hij iets in ons bod ziet!
     
  7. DQueen

    DQueen Niet meer actief

    Wat ik begrepen heb gaat het rondom Amsterdam zoals in de Zaanstreek het dus ook steeds vaker op de manier die jij benoemt. Mijn broer heeft een paar maanden geleden zo een huis gekocht in Purmerend en zijn eigen huis in de zaanstreek ook zo verkocht. Alle biedingen waren boven de vraagprijs. Voor hun was het hoogste bod niet doorslag gevend maar het bod of 2 (dat weet ik niet zeker) die dat deed zonder voorbehoud van financiering. En dat was nog een bod van 30k boven de vraagprijs overigens.
     
  8. Chai

    Chai Actief lid

    16 okt 2017
    395
    140
    43
    Vrouw
    Dat is nu het plan. Een zo breed mogelijk beeld krijgen van hoe de verkoop van ons huidige huis eruit gaat zien (geschatte waarde en snelheid verkoop) en dat goed overleggen aan de makelaar van ons droomhuis. Hopelijk kunnen we voor as vrijdag een beter beeld schetsen.
     
  9. DQueen

    DQueen Niet meer actief

    Ik verwacht in welke staat dan ook dat je je huis inderdaad binnen 1 week kwijt bent met een overbod van 20%. Het is gekkenhuis op de huizenmarkt hier en zoveel meer vraag dan aanbod.
     
    Chai vindt dit leuk.
  10. Chai

    Chai Actief lid

    16 okt 2017
    395
    140
    43
    Vrouw

    :cry: En de moed zakt weer m’n schoenen in haha... ik hoop ontzettend dat ik gewoon puur geluk heb of dat de huidige bewoners van het huis niet zo’n haast hebben...
     
  11. DQueen

    DQueen Niet meer actief

    Niet doen, durf je het aan te bieden zonder voorbehoud? Waar in Amsterdam woon je nu en is er de laatste tijd in de wijk veel verkocht zodat je vergelijkingsmateriaal hebt?
     
  12. Chai

    Chai Actief lid

    16 okt 2017
    395
    140
    43
    Vrouw
    Weet iemand overigens of het handig is dat ik voor de bezichtiging bel met de makelaar over mijn situatie, en vraag of ze er iets aan hebben dat ik voor die afspraak al wat van deze vragen kan beantwoorden (overbruggingshypotheek, taxatie die gedaan is en de waarde van mijn eigen woning etc.) of is dat iets wat ik beter niet kan delen met de makelaar??
     
  13. DQueen

    DQueen Niet meer actief

    Mij lijkt het wel, toont ook aan dat je interesse echt serieus is. Maar wie weet heeft iemand anders een goede reden dit niet te doen.
    Mocht dit huis het niet worden geloof ik wel heilig dat het zo moest zijn en er zeker nog wat beters op je pad komt.
     
    Chai vindt dit leuk.
  14. Chai

    Chai Actief lid

    16 okt 2017
    395
    140
    43
    Vrouw
    Nou, ik verwacht wel dat mijn huis binnen 2 weken is verkocht als ik eerlijk mag zijn. En waarschijnlijk met enorme overwaarde ook als ik kijk naar de huizen hier in de buurt.. ik weet niet of het een kwestie is van durven, om te bieden zonder voorbehoud. Kom ik dan niet in de problemen? Ik weet zeker dat ik het kan financieren, daar niet van, maar dubbele lasten trek ik alleen niet, en ik weet niet hoe lang ze wel willen wachten.. een maand max? Zo ja, dan lukt mij dat wel.
     
  15. Chai

    Chai Actief lid

    16 okt 2017
    395
    140
    43
    Vrouw
    Ondanks alles ben ik het hier ook wel mee eens. Maar ik wil wel alles op alles voor dit huis zetten...
     
    DQueen vindt dit leuk.
  16. DQueen

    DQueen Niet meer actief

    Daarover kun je de makelaar toch even bellen? En die dubbele lasten, eventueel 2 maanden overbrug je die ook niet nog met je overwaarde dan?
     
  17. Chai

    Chai Actief lid

    16 okt 2017
    395
    140
    43
    Vrouw
    Hoe bedoel je, die dubbele lasten overbruggen met de overwaarde?

    Ik ga morgen in ieder geval meteen bellen in de ochtend, met zowel de bank voor de overbruggingshypotheek als de makelaar om te kijken wat die van de rest vind.
     
  18. DQueen

    DQueen Niet meer actief

    Ik bedoelde als je overwaarde zo flink is dat je hem niet volledig in het nieuwe huis steekt je een financiele buffer hebt om enkele maanden dubbele lasten mee op te vangen.
     
    Chai vindt dit leuk.
  19. Champetter

    Champetter VIP lid

    5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Bel een aankoop makelaar met je hele kwestie. Dat is echt slimmer. Diegene kan evt ook de verkoop van je huidige woning doen.

    Als je te weinig weet van de ins en outs en niet goed weet wat te doen met eigen woning, evt bieden zonder voorbehoud is dat echt het beste.
     
    Jo79, Fuddey, Chai en 2 anderen vinden dit leuk.
  20. Luna86

    Luna86 VIP lid

    11 jan 2009
    13.281
    7.842
    113
    Gelderland
    Wij hebben trouwens ook eerst gekocht en toen pas verkocht. Onder voorbehoud van financiering maar we wisten dat dit geen probleem was. Gelukkig vertrouwde de verkopende partij dat.
    Wij konden ons huidige huis en nieuwe huis bij elkaar aan hypotheek krijgen, maar toch gaf eerst kopen en dan verkopen wel wat ‘problemen’.
    Zo konden we niet voor elke hypotheekverstrekker kiezen en moesten wij 6 mnd aan dubbele laten aantonen en dit moest op onze rekening staan.
     

Deel Deze Pagina