Bieden op huis, tips?

Discussie in 'De lounge' gestart door Chai, 18 jun 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chai

    Chai Actief lid

    16 okt 2017
    395
    140
    43
    Vrouw
    Maar ik vind niet per se dat al mijn moeite voor niks is geweest, zelfs als ik het huis niet krijg. Ik heb ontzettend veel geleerd en goed voorbereid op de komende tijd.
     
    Luna86 vindt dit leuk.
  2. sidmick

    sidmick VIP lid

    23 jun 2008
    17.219
    3.658
    113
    Wij hebben vorig jaar op deze wijze onze woning verkocht (vreselijk vond ik het, maar goed dat is blijkbaar hoe het vandaag de dag werkt)
    Wij als verkoper zijn niet perse voor het hoogste bod gegaan.
    Ons huis stond in juni te koop en wij wilde graag tot begin december erin blijven, dat vonden wij erg belangrijk (natuurlijk niet gemeld aan de kopers) Verder kozen we voor diegene die geen bouwkundig rapport wilde laten doen (niet dat er iets mis was maar je weet maar nooit) Er was wel voorbehoud van financiering maar dat vind ik niet meer dan normaal.
    Onze woning is uiteindelijk wel voor ruim 60.000 boven de vraagprijs verkocht (en dat was niet eens het hoogste bod) Er waren uiteindelijk 26 bezichtigingen en 14 biedingen.
    En en een tip, niet zomaar random gaan aanbellen bij die mensen. Mensen die dat bij ons deden haakte we direct op af. Zo vervelend vond ik dat.
    Succes met jullie beslissing. En in deze tijd is het echt niet meer gek dat je eerst koopt en daarna verkoopt met het schaarse aanbod
     
    Madeliefke, Ysabella en DQueen vinden dit leuk.
  3. Chai

    Chai Actief lid

    16 okt 2017
    395
    140
    43
    Vrouw
    Bedankt voor je reactie!! Hadden jullie dan ook eerst gekocht? Want als je ruim 5 maanden nog in je oude huis hebt gezeten lijkt me dat lastig! Wij hopen ons huidige huis binnen max 2 maanden verkocht te hebben nadat we het te koop zetten. Ik zal nooit zomaar aanbellen bij de buren, dat lijkt me ook wel vervelend o_O

    Waar stond jullie huis trouwens? 60.000 boven de vraagprijs! Dat zou voor ons lekker verbouwen betekenen en luxe inrichten :rolleyes:
     
  4. sidmick

    sidmick VIP lid

    23 jun 2008
    17.219
    3.658
    113
    #64 sidmick, 20 jun 2019
    Laatst bewerkt: 20 jun 2019
    Wij hadden nieuwbouw gekocht dus wisten (ongeveer) wanneer we het nieuwe huis in konden.
    De reden dat wij het in juni al te koop hadden gezet was omdat we niet in de zomervakantie ons huis te koop wilde hebben en na de zomer (september) vonden we al weer een beetje kort dag.
    Ons huis stond vlakbij Den Haag op een zeer gewilde locatie. (die ik nu stiekem zelf best mis) We wonen maar 2.5 km verder op maar daardoor wel veel minder centraal. Zoveel hadden wij ook niet verwacht hoor. We hadden wel bewust scherp ingezet met in ons hoofd dat er toch overboden ging worden maar dit....nee.
    Bij ons heeft het er inderdaad ook voor gezorgd dat we gelijk een stukje nieuwe hypotheek konden aflossen en extra luxe keuzes in het nieuwe huis konden maken wat daardoor nu echt op en top af is
     
    Chai vindt dit leuk.
  5. zara1983

    zara1983 Fanatiek lid

    1 nov 2013
    1.160
    477
    83
    NULL
    En hoe was het huis?
     
  6. Chai

    Chai Actief lid

    16 okt 2017
    395
    140
    43
    Vrouw
    Nou het zag er perfect uit. Precies zoals de foto’s online. Nauwelijks in gewoond. Er woonde een oude man in. Het behang van de bouw zat er nog op. Nauwelijks gemeubileerd, er was niks weggehaald nog dus wat erin zat was het ook echt. De man was overleden (niet in het huis) dus de familie verkoopt het huis. De enige schade was een kozijn waarvan het raam open had gestaan tijdens een regenbui, vermoedelijk, en daardoor wat waterschade was ontstaan. Dit is ook minimaal. Verder ziet alles er top uit, heel simpel en perfect om te verbouwen. Het dak is in 2019 helemaal vernieuwd en geïsoleerd, de steiger aan de achtertuin ook vernieuwd in 2019.

    We gaan maximaal bieden op het huis en een handgeschreven brief erbij meesturen voor de familie als persoonlijke noot. Hopen op het beste! Ik heb nog geprobeerd te hinten op dat hij ons huis mocht verkopen maar daar is hij niet op ingegaan.
     
    Beausecret en Luna86 vinden dit leuk.
  7. Beausecret

    Beausecret VIP lid

    26 apr 2016
    5.304
    5.921
    113
    Vrouw
    O pff ik word mega onzeker met het zwaar overbieden, 30k bovenop vraagprijs terwijl je maar 100% hypotheek mag afsluiten. Ik vind het nogal wat, als starter.. :eek::eek: (mijn situatie)
     
  8. Beausecret

    Beausecret VIP lid

    26 apr 2016
    5.304
    5.921
    113
    Vrouw
    Klinkt goed! Weet je ook ongeveer het aantal geïnteresseerden?
     
  9. Chai

    Chai Actief lid

    16 okt 2017
    395
    140
    43
    Vrouw
    Nee, dat niet.. Maar de makelaar zei wel dat er heel veel waren. Wij gaan toch 340 bieden (vraagprijs was 339) omdat we erachter zijn dat we met overbruggingshypoteek toch wat minder konden krijgen dan we dachten. Als het niet lukt, dan niet. Maar dat zien we eind van de maandag wel. Dit worden de meest zenuwslopende 48 uur ooit!
     
  10. Chai

    Chai Actief lid

    16 okt 2017
    395
    140
    43
    Vrouw
    We hebben vanochtend vroeg ons bod gedaan. De inschrijving sluit morgen om 12:00. Heeft iemand enig idee wanneer het gebruikelijk is dat men te horen krijgt of hun bod is geaccepteerd? Die maandag zelf al of ergens deze week? Ik ben echt enorm zenuwachtig! :eek:
     
  11. Silverwings

    Silverwings Fanatiek lid

    18 feb 2014
    2.751
    918
    113
    Bij ons was het op een vrijdag het bod inleveren voor 12.00 en dan zouden we de dinsdags gebeld worden, ze belden de maandags al gelukkig..

    Ik denk niet op de dag zelf.. Het gaat vaak niet alleen om het bod zelf dus ze zullen er even over na moeten denken!
     
  12. Chai

    Chai Actief lid

    16 okt 2017
    395
    140
    43
    Vrouw
    Gelukkig!! Wij hebben er een handgeschreven brief bij gedaan, en mijn dochter haar tekening ook meegestuurd ;) dus hopelijk doet het wat. Mijn man was in ieder geval al geraakt dus ik hoop zij ook.

    Was jullie bog geaccepteerd? Zo ja weten jullie hoe de beslissing is gemaakt en of ze ook voor het hoogste bod zijn gegaan?
     
  13. Silverwings

    Silverwings Fanatiek lid

    18 feb 2014
    2.751
    918
    113
    Ja wij hebben het huis idd gekregen.. Ons bod was niet de hoogste, maar verder wel goede voorwaarden.. Het is een stukje gunnen geweest er waren 2 die een beter bod hadden, maar die wilden niet in het huis wonen! Zij wilden het opknappen en doorverkopen en de verkopers vonden het fijn dat er een jong gezin in kwam die het huis weer tot leven zou brengen..

    Huis was van hun vader die dementerend is en ze willen ook graag nog een keer langs komen, ook een beetje een keuze op gevoel geweest dus..
     
  14. Chai

    Chai Actief lid

    16 okt 2017
    395
    140
    43
    Vrouw
    Wat een lief verhaal.. ons huis is dus ook van een oude man geweest die is overleden, de familie verkoopt het huis nu. Daarom had ikzelf ook het gevoel dat een persoonlijke noot zou helpen, aangezien ze geen haast hebben etc. Ik hoop op dezelfde uitkomst!
     
  15. Silverwings

    Silverwings Fanatiek lid

    18 feb 2014
    2.751
    918
    113
    Fingers crossed!!
     
    Chai vindt dit leuk.
  16. TotalBella

    TotalBella VIP lid

    11 apr 2019
    6.543
    6.228
    113
    Heb je al iets gehoord?
     
  17. Chai

    Chai Actief lid

    16 okt 2017
    395
    140
    43
    Vrouw
    Nee :oops: Wel heb ik nog onverwacht gehoord van de hypotheekadviseur dat wij veel meer zouden krijgen voor de overbruggingshypotheek, dus ik heb nog de makelaar gebeld en gevraagd of ik ons bod kon verhogen haha.. dat mocht en dat heb ik gedaan. Dus ons bod is nu 350.000 (11.000 boven vraagprijs) :eek:
     
  18. TotalBella

    TotalBella VIP lid

    11 apr 2019
    6.543
    6.228
    113
    Spannend hoor. Zal voor je duimen!
     
  19. masami

    masami Fanatiek lid

    27 jul 2011
    4.213
    769
    113
    Vrouw
    Spannend zeg, al wat gehoord ondertussen.
     
  20. Bailey07

    Bailey07 Fanatiek lid

    8 okt 2010
    3.165
    1.740
    113
    Wat spannend dit! Zeker als je nu je bod nog hebt kunnen verhogen.
     

Deel Deze Pagina