Ligt eraan. Is de prijs correct voor de staat van het huis en dan moet smaak niet meegenomen worden. De ketel die vernieuwd moet worden hoort de verkopende partij in de verkoopprijs mee te nemen. Wanneer de prijs erg aan de hoge kant is voor de bouwkundige en installatietechnische staat, zou ik misschien max 40.000 eronder zitten. (En locatie telt heel erg mee natuurlijk, de markt is overal anders) Ik heb ook zo'n duikbiedingen gehad, omdat ze de vloer en keuken niet mooi vonden. Sommige kleine dingen moesten wel, maar daar was de prijs ook op gebaseerd. Om mensen te trekken was de vraagprijs al iets onder de waarde. Ik heb dan ook niet eens een tegenbod op dergelijke biedingen gedaan. Aan de bieder om zich eventueel te bedenken of die met een fatsoenlijk bod wilde komen. Maar dat pingpongen op die grote verschillen heb ik niet aan meegedaan. Bieden is dus altijd een gok
Pas op dat je niet teveel onder de prijs biedt De verkopers nemen je dan niet serieus en denk dat bod gelijk afgewezen wordt
Ons huis stond ook al een tijdje te koop, we hebben er 30.000 afgekregen maar die man wilde ook bijzonder graag verkopen
Wij kregen een bod van 40.000 onder de vraagprijs en stonden net een maand te koop. Ik vond het absurd laag en wilde niet in onderhandeling gaan. De makelaar heeft me overgehaald en uiteindelijk verkocht voor 8.000 onder de vraagprijs. Was ik toch maar even blij dat de makelaar zei dat ze serieus geïnteresseerd waren.
Een eerste bod is toch geen finalebod? Als die verkopers de kopers van zich af moeten slaan is het anders, maar normaal neem je maar beter elk bod serieus. Je weet nooit waar je nog uit gaat komen.
Ik heb vandaag de aankoopmakelaar gebeld voor advies..Die gaat mij terug bellen. Mijn man gaat nu naar de boekhouder om de benodigde stukken op te vragen voor de hypotheek. Als we het advies van de aankoopmakelaar en de stukken van de boekhouder hebben dan gaan we een bod uitbrengen. Wat het bod word gaan we toch maar in overleg doen met de aankoopmakelaar..
Huizenmarkt is weer een en al gekte. Sommige gaan zelfs boven de vraagprijs weg of zijn er meerdere partijen. 50.000 onder de vraagprijs is natuurlijk een giller en ik zou als verkopende partij je niet serieus nemen. Ik heb er maling aan dat jij alles wilt verbouwen omdat het je smaak niet is. Ik denk een huis in jullie prijsklasse gemiddeld voor 10.000-15.000 onder de vraagprijs weg gaan. En dan heb je echt een super goeie deal gemaakt! Wij hebben deze ellende net achter de rug, na een zoektocht van 1 jaar hebben we vorige maand ons droomhuis gekocht. De onderhandelingen waren enorm spannend, we hebben alles zelf gedaan. Een aankoopmakelaar heeft voor ons geen meerwaarde. Wij zaten in ongeveer dezelfde prijsklasse als jullie en het was een heel populair huis, stond net 1 dag te koop toen wij ons openingsbod deden. Uiteindelijk hebben de onderhandelingen 3 (!) weken geduurt. Maar we zijn tot een akkoord gekomen en krijgen binnenkort de sleutel. Succes en hopelijk lukt het!
ik zit echt met grote verbazing te lezen dat zoveel zeggen dat huizen boven de vraagprijs weggaan :O ja in Amsterdam ja....in Amsterdam is het nooit een huizencrisis geweest (en ws dan de daar omliggende gemeenten) maar verder toch nergens? zo achterlijk snel trekt die markt toch zeker niet aan? kan me niet voorstellen dat ik ons appartement ineens zou kunnen verkopen voor een heel mooi bedrag.... wat ik wel zie, maar dat zag ik ook tijdens de dieptepunten trouwens van die huizencrisis, dat aantrekkelijk geprijsde eengezinswoningen als warme broodjes over de toonbank gaan, maar dat is nooit echt anders geweest? ja behalve dat de prijzen hier en daar gezakt zijn (maar ook lang niet altijd)
Qua bedragen weet ik het niet, maar hier gaan de huizen (woon in een kleine stad in Brabant) nu vaak binnen een week weg. Dus wat dat betreft wel gekte
Ik woon in Brabant en ook hier zijn de huizen snel weg en veel ook tegen de vraagprijs of erboven. Van alle bezichtigingen die ik maart/april/mei 2016 had gepland is de helft afgebeld voor ik kon kijken omdat het huis al verkocht was. En ons appartement was april binnen een week verkocht voor een heel goede prijs.
Hier in Zaanstad gaan huizen ook al een gekke! Een kopie van ons huis staat te koop voor 320.000 euro en de aankoopprijs nieuwbouw 6 jr geleden 242.000 euro! Ik vind het niet normaal zoveel... Natuurlijk wel lekker dat het zo gestegen is, maar we praten hier over een rijtjeshuis met 11 mtr tuin op het zuid-oosten.
Ik weet wel meer plekken waar je op hetzelfde moment met nog 30 potentieel kopers door hetzelfde huis loopt (wat nog niet eens via sites te koop staat). Hier kun je dan formulieren invullen met de prijs die je wilt/kunt betalen en of je wel of niet de financiele clausule in het koopcontract moet hebben. Onder de vraagprijs krijg je het op sommige plekken zeker niet meer.
Ons huis Had vorig jaar om deze tijd 150.000-155.000 opgeleverd. We hebben het in augustus uiteindelijk pas re koop gezet en verkocht voor 176.000. Dus ja zelfs hier in een klein dorp Is 'de gekte' toegeslagen. Al Was 176.000 nog niet de prijs die wij er 9 jaar geleden voor betaald hebben, vlak voor de crisis...Dus op dat punt zitten We nog niet!
Hier ook in een dorp ontzettend gekkenhuis, moet wel zeggen dat het vooral om de gezinswoningen gaat, maar ook de appartementen gaan veel sneller weg. Het komende jaar zullen de prijzen nog veel verder omhoog gaan, dus mocht je nu wat willen kopen dan is het nu wel de tijd om dat te doen (het liefst al gedaan te hebben) of nog een tijd te wachten tot het weer wat rustiger is. Ons eigen appartementje gekocht voor 95k en verkocht voor 110k. Zit nog net geen 4 jaar tussen. In de zoektocht naar een nieuw huis meerdere keren zwaar overboden en veel verschil tussen de geboden prijs en vraagprijs zat er bijna nooit, soms zelfs er dik overheen. De vraag is alleen of je wel mee wil doen aan de gekte.
Ik verbaas me soms weleens dat mensen direct alles aan willen pakken. Ok, dat is mooi, maar ook duur. Ik heb zelf twee jaar terug een huis gekocht en doe het echt in fases. Ook al zou ik een groot bouwdepot kunnen krijgen dan nog zou ik niet direct een nieuwe badkamer keuken etc laten plaatsen. Niet dat ik mensen beoordeel die dat wel doen maar het valt me gewoon op.