Bieden op woning

Discussie in 'De lounge' gestart door SDonya, 25 jan 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SDonya

SDonya Niet meer actief

Die zien er anders uit en zijn een stuk kleiner en ouder. Dan zou ik eerder voor het nieuwbouw huis kiezen 😊

2. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Ik zou zeker voor het oudere huis kiezen als dat financieel lukt. Bij de afmetingen van de huizen maakt 55 m2 echt heel veel uit. De binnenkant (ook niet mijn smaak) kun je in etappes je smaak maken, hoewel als dat ook nog financieel lukt, is het wel heel fijn om de grote dingen te doen voordat je verhuist.
    Ons huis zit qua grootte er tussenin, we hebben een heerlijk ruime woonkamer, maar boven had het wel wat groter gemogen. We wilden echter ook een ruime tuin en de grond is hier niet goedkoop, dus het is dit huis geworden, eigenlijk iets boven ons toenmalige budget, maar ik ben nog steeds blij met de keuze :).

3. Mythique

Mythique Fanatiek lid

3 apr 2015
    4.778
    3.907
    113
    55 m2 is echt veel hoor! Ik vind dit eruit zien als een ruim huis. Pvc vloertje over die tegels heen, keukenkastjes laten spuiten en een nieuw aanrechtblad en beneden ben je klaar. Hoeft niet de hoofdprijs te kosten.

4. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik zou denk ik voor het oude huis kiezen. Wat een ruimte! Wel lekker recht toe recht aan maar dat is ook wel makkelijk ;). En je kan voordat je erin gaat eerst bv beneden naar wens maken en dan in etappes de rest, bv per verdieping. Je hebt toch 2 badkamers, dat is dan wel erg makkelijk! En de slaapkamers zijn zo ruim dat het niet zo'n punt is om bij elkaar te moeten slapen tijdens een verbouwing.

5. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

Ook even op funda gekeken. Mooie ruimtes en lichtinval zeg! Persoonlijk woon ik liever groener dan in het centrum. Ik zou in jouw situatie (zoals je het schetst) voor de bestaande woning kiezen. Geluk is dat je het interieur niet zodanig hoeft te verbouwen in dit huis maar alles beetje bij beetje kan dan als het financieel niet meteen kan.
    Weeg alle voor- en nadelen tegen elkaar op van beide huizen en kijk ook wat jouw gevoel per huis zegt. Succes ermee :)

6. SDonya

SDonya Niet meer actief

Nou dat is dus duidelijk.. Mijn man en ik neigde ook al meer naar het bestaande huis. Over 2 weken maar een bod doen dan als alle stukken binnen zijn en het huis niet in de tussentijd al weg is.....

7. hardlopertje

hardlopertje Bekend lid

9 jul 2012
    853
    28
    28
    Ergens op de aardbol
    Zou ik ook de link mogen van het huis. Wij zijn zelf ook bezig met nieuw laten bouwen. De vergunning zij de deur uit. Dus vindt dit altijd erg interresant.
    Ik snap jullie dillema ook heel goed. Wij hebben dit zeg ook gehad maar hebben toch voor nieuwbouw gekozen.

8. SDonya

SDonya Niet meer actief

Wij gaan niks zelf laten bouwen hoor haha. Ik had enkel het bestaande huis gedeeld maar als je daar interesse in hebt dan wil ik het best sturen hoor:)

9. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.243
    11.823
    113
    Stuur mij ook maar in pb de linken. Ik zit er nu middenin om van een kleiner nieuwbouwhuis te verhuizen naar een iets ouder bestaand huis wat ook ongeveer 55m2 groter is.

10. SDonya

SDonya Niet meer actief

Ik zou nog even laten weten hoe het is afgelopen :)

We waren voor een tweede keer wezen kijken bij het bestaande huis. De makelaar vertelde ons toen weer dat de prijs een vraagprijs is en dat we zelf een bod mochten doen. Mijn man, zo eigenwijs als die is, heeft toen diezelfde middag toch zijn bod van 50.000 (!) minder dan de vraagprijs geboden... Waar ik al bang voor was is inderdaad gebeurd, in eerste instantie werd het bod niet serieus genomen. Tegen onze verwachting in werden we de volgende dag toch terug gebeld. (ik ging er echt van uit dat ze niet eens meer de moeite zouden doen om ons terug te bellen...) De eigenaar van de woning had toch geen haast meer met de verkoop, hij wilde enkel alleen de vraagprijs en niks minder. Ik heb van zijn buren gehoord dat hij het huis zelfs uit de verkoop wilt halen omdat hij toch teveel twijfelt om het huis te verkopen.. Maar goed, minimaal de vraagprijs vonden mijn man en ik teveel, zelfs de makelaar gaf ons daar gelijk in... Dus we hebben het afgekapt. We gaan nu voor het nieuwbouwhuis en hopelijk valt de ruimte dan niet tegen. Maandag hebben we een gesprek met de hypotheek adviseur van het nieuwbouwproject dus als dat allemaal goed gaat dan kunnen wij hopelijk begin maart onze handtekeningen zetten voor onze nieuwe woning :)

Nog bedankt voor het meedenken en de adviezen!

Deel Deze Pagina