Hoi allemaal, Wie oh wie kan me helpen? Ik heb mn oog laten vallen op fruitbomen in de leivorm. Nu vraag ik me af: die bomen zijn heel "plat".. kan ik die tegen de schutting aan plaatsen? En hoe diep (breed zeg maar. Niet diep de grond in) moet de border daar zijn? Situatieschets: Wij hebben tussen terras en schutting nog een strook grond (border) en ik vraag me dus af of we daar van die bomen in kwijt kunnen Bedankt weer!
Heb je buren aan die kant van de schutting? Wettelijk gezien moet een boom minimaal 2 meter van de schutting afstaan. In principe hoeft je border niet heel breed te zijn. Als de kluit maar goed geplaatst kan worden. Meestal groeit er een “hoofd”wortel diep de grond in die grondwater opzuigt en groeien er heel veel kleinere wortels naar de zijkant voor de stevigheid. Fruitbomen groeien wel een fikse kluit met wortels.
Oei goede tip! maar nee hebben het gangetje daarachter en onze achterburen hebben enorme bomen achter in hun tuin.. diekunnen er niks van zeggen Maar flinke kluit... Waar moet ik aan denken? Hebben een border van 80cm. (Dus tussen terras en schutting) zou dat voldoende kunnen zijn?