wij zijn afgelopen weekend met zijn allen een dagje naar het strand geweest. Hebben hierbij wel goed de kinderen ingesmeerd, alleen voor ons zelf wat minder slim geweest, met als gevolg dat wij verbrand zijn..... Maar nu, bij mij geneest het goed en weinig last. Mijn man is zoals mijn oudste zegt een teletubbie zo rood. Koele douches, aftersun en uit de zon blijven zoveel mogelijk zijn de logische dingen die we doen. Maar andere tips? Hij lijkt alleen maar roder te worden en doet natuurlijk ontzettend veel pijn, hij wil geen T-shirt aan! Er zitten verder geen blaren gelukkig, maar zijn vakantie is verpest...... Wie o wie helpt hem met zijn eigen gemaakte fout?
Als 1 van ons toch wat verbrand is dan smeren we calendulan emulsie. Over het algemeen is de roodheid en het branderige gevoel de dag er na dan wel weg.
Nu uit de zon blijven, wel een shirt aan en overdag goed smeren met zonnebrand crème. Niet te koud douchen en goed insmeren met aftersun (deze kun je wel in koelkast leggen voor verkoelend effect). Meer kun je niet doen..
Wij gebruiken altijd Traumeel. Daar zit, naast calendulan, nog wat meer in. Helpt hier heel goed! Voor kleine plekken zou ik de creme doen en voor grote oppervlaktes de gel. Heel regelmatig insmeren (bijv elk uur een laagje) en dan de hele dag volhouden hielp hier heel goed. Volgende dag véél minder last van.
Ik weet niet waar jullie zijn, maar Osmosoft is heel fijn (wij voor het eerst in Frankrijk gekocht, later ook in Nederland)
Wij kregen op vakantie van de gastvrouw eens de tip om gewone witte yoghurt erop te smeren. Een dikke laag, recht uit de koelkast, en dat laten zitten tot het niet meer koel voelt. Paar keer per dag herhalen, en dat hielp toen wonderwel. Succes ermee, verbrand zijn is geen lachertje.
Calendulan zaf of aloe vera zalf zo puur mogelijk. Beide werken verkoelend. Je zou nog even kunnen kijken bij menthol zalf, afhankelijk of er blaren of open plekjes zitten. Dan niet doen
Misschien ook even kijken naar de ingrediënten van de aftersun die je momenteel gebruikt? In sommige aftersuns zitten zoveel irriterende stoffen (parfum, hoge concentraties alcohol,...) dat het de verbande huid meer schaadt dan baadt...
Haha, die tip kreeg ik van de vroedvrouw voor mijn borsten toen ze enkele dagen na de bevalling op standje ‘nog net niet ontploft’ stonden Hielp wonderbaarlijk goed, dus wie weet voor zonnebrand ook wel
Aloevera gel bij de drogist halen. Heeft mij goed geholpen bij mijn zonnebrand in mijn nek laatst. Mag he zovel smeren als je fijn vind. Verder uit de zon blijven, lauw douchen en veel water drinken want een verbrand lijf verliest een hoop vocht. Sterkte!
Dit is ook mijn tip. En dan een paar keer per dag smeren. Verder kun je paracetamol gebruiken voor de pijn.
Dank jullie wel voor alle tips! We zitten nu in Zeeland, en hadden eigenlijk niet zulk weer verwacht afgaande op de weersvoorspellingen vorige week Ideaal weer, maar erg verraderlijk qua verbranding, zonnetje met wat bewolking en een fris windje. En dus Kids smeren, maar voor ons zelf zal het wel meevallen... stom natuurlijk. Je voelt het ook niet Aftersun hebben we gewoon even snel nivea, gewoon even snel gehaald en alles wat ze hier hadden in het parkwinkeltje.... hij staat nu in de koelkast, maar gelukkig zegt hij er steeds minder last van te hebben. Vandaag ook naar het strand geweest, al zat hij wel te balen dat hij zijn shirt aan moest houden.... en hebben we ons lesje geleerd en smeren wij ook gewoon
Teletubbie Sorry niet grappig maar het leest leuk OT: Calendula kan helpen maar ik ben meer fan van Aloë. Liefst nog een plant kopen en met het opengesneden blad de plekken deppen. En daarna ‘afsmeren’ met Aloë uit een fles: de gel. Je moet even door de eerste dag heen, maar daarna wordt het snel minder. Maar wel blijven smeren om littekens te voorkomen.
Gewoon normale yoghurt helpt daar goed tegen . Ervaring mee gehad toen ik ooit op gran canaria duchtig verbrand was een aantal jaar geleden
Misschien helemaal niet zo'n verkeerd idee, tenminste lekker koel En lekker rustig voor mij geweest, zonder gekreun en gesteun