Alternatief dromerig papje avond

Discussie in 'Voeding' gestart door johanne, 16 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. johanne

johanne Actief lid

15 okt 2012
    191
    0
    16
    Hoi allemaal,

Onze dreumes heeft nog steeds ern avondpapje nodig, hij krijgt altijd van ons dromerig papje. Nu las ik hoeveel suiker erin zit en wil het gaan vervangen voor een alternatief. Hij heeft nog wel iets nodig want hij is enorm actief en eet nog geen toetje, vindt hij nog niet lekker.
    Het cb adviseerde ook dat hij nog wat nodig heeft voor het slapen maar een alternatief voor wat hij nu krijgt wel beter is.
    Wat geven jullie?

P.s. Hij is niet gek op melk dat gaat overdag al slecht. Maar ik weet niet of er iets anders is van pap oid?

2. Maagd

Maagd Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Mijn zoon krijgt ook nog een fles voor het slapen gaan. Hij krijgt gewoon flesvoeding dus geen papje. Die papjes zijn idd erg zoet. Net zelf een topic over geopend voor de ochtend.

Zelf ontdekt dat biologische pap minder zoek en zout is. Wellicht dat een idee?

3. Superjollie

Superjollie Fanatiek lid

13 feb 2011
    1.821
    72
    48
    Groningen
    Onze jongste zoon krijgt nog een fles volle melk voor het slapen gaan. Daar slaapt hij heerlijk op!

Zou gewone pap, zoals Brinta iets voor jouw zoontje kunnen zijn?

4. johanne

johanne Actief lid

15 okt 2012
    191
    0
    16
    Bedankt! Het is inderdaad verbazingwekkend wat erin zit qua troep! En het erge is dat ik er ingetrapt ben.
    Ik ga maar eens kijken naar de biologische gewone pap! En anders inderdaad volle melk proberen! Dankjulliewel!

5. vos1985

vos1985 Actief lid

8 aug 2013
    376
    0
    0
    Hier eerst altijd een fles met "droge" pap gegeven, maar daar bleven de vezeltjes altijd van in de fles zitten. Toen overgegaan op alleen melk, maar dl werd toch na een paar uur weer wakker met honger. Nu dus over op die kant en klaar papjes. Ben geen fan van wat er in zit, dus ook op zoek naar een alternatief. Maar ze slaap nu wel door en de caloriën verbrandt ze overdag wel (zoooo actief!). Lees dus graag mee hier.

6. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    hier had ik gewone bambix pap...gewoon de losse vezels zeg maar:p

7. johanne

johanne Actief lid

15 okt 2012
    191
    0
    16
    Ja ik dacht ook zo totdat ik ook las hoe slecht het voor het gebit is en gewenning optreedt aan die zoete troep. Hij verbrandt ook veel met bewegen maar is ook goed op gewicht. Ik ga het toch proberen met iets anders. Als ik de gouden tip heb laat ik het weten;)

8. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Mijn vroedvrouw raadde idd die dromerige papjes e.d ook af, owv de suikers en Kcal

Ik geef 's avonds 4 schepjes gewone poeder en 3 schepjes verzadigingspoeder (Bevat geen extra Kcal, zorgt ervoor dat de voeding iets langer in het maagje blijft).
    De vroedvrouw raadde mij dit aan, is een betere & gezondere optie

9. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Er is geen suiker toegevoegd aan de papjes toch?
    T smaakt wel zoet......
    Ik gaf vaak een pyama papje, zelfde idee,ander merk.
    Brinta ofzo vond mn zoon toch niet lekker
    In wat grotere supermarkten is er vast wat meer keuze,misschien een biologisch papje ofzo?

10. bababoe

bababoe Fanatiek lid

11 mrt 2011
    1.806
    783
    113
    Ik geef 's avonds een papje dat eigenlijk voor 's ochtends is bedoeld geloof ik, biologische spelt pap van AH. Zorgt wel voor een goed verzadigd gevoel en is niets aan toegevoegd als ik me niet vergis.

Pyamapapjes werden hier ook afgeraden.

11. samarinde01

samarinde01 Fanatiek lid

11 dec 2012
    2.849
    1.060
    113
    En plantaardige melk? Dat smaakt weer heel anders dan koemelk en hoewel we het hier gingen proberen vanwege koemelkintolerantie, lust zl het enorm graag. Amandelmelk en havermelk. Kijk eens in het schap van de natuurwinkel. (hier hebben ze ook de ongezoete variant: bij reguliere supermarkten zijn vaak suikers toegevoegd) Maar bijvoorbeeld de Jumbo heeft ook havermelk.
    Wij verdunnen het met water, omdat zl het niet echt meer nodig heeft voor de honger, maar het nog wel heel lekker vindt.

12. Natasjee

Natasjee Fanatiek lid

13 dec 2013
    3.357
    678
    113
    Vrouw
    Haarlem
    Hier kregen ze nog steeds rijstebloem 2 schepjes door de fles en nu sinds 2 dagen alleen melk. Wil langzaamaan afbouwe met de flesjes voor het slapen gaan al weet ik niet hoe, want ze worden echt boos als ze geen fles krijgen voot ze gaan slapen.

13. Sassie1981

Sassie1981 Fanatiek lid

2 mrt 2006
    2.888
    617
    113
    Ik heb die van de Kruidvat. Die zijn zonder toevoeging van suiker, conserveermiddelen of kunstmatige kleurstoffen. Mijn dochter krijgt de ene keer zo'n pakje en de andere keer halfvolle melk.

14. BlijEi

BlijEi Bekend lid

27 sep 2014
    657
    0
    16
    Where the heart is
    Yep, alle pyjamapapjes en goedemorgenpapjes zijn caloriebommetjes. Is een poosje terug nog op het nieuws geweest. Wij geven gewoon een fles volle melk met Brinta er doorheen. Dat drinkt hij uit de fles met een papspeen.

15. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Zit toch suiker in hoor, niet echt gezond..
    Ik deed eerst ook koekjesmeel in de fruitpap, tot ik erachter kwam dat dat ook niet echt gezond is. Nu doe ik er Olvarit fijne granen in

16. johanne

johanne Actief lid

15 okt 2012
    191
    0
    16
    Bedankt allemaal voor de tips! Ik ga de biologische variant van pap halen bij de albert heijn, en dan met volle melk... Of dreumesmelk of halfvolle melk. Haha. Weet het nog niet maar die papjes zijn nu klaar in ieder geval! Bedankt allemaal!

17. X11

X11 Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.768
    1
    0
    Als je de ingredientenlijst bekijkt, zie je dat niet. Toch bevat dromerig papje 36,9 gram suikers per 100 gram en opvolgmelk slechts 6,5 gram...
    Bambix Dromerig papje fijn volkoren 6 m+ 250 gr | AH.nl

Nutrilon Opvolgmelk standaard 2 850 gr online bestellen | AH.nl

Ik zou gewoon (opvolg)melk of pap geven. Samen met elkaar bevat dat nog steeds maar 1/3 van de hoeveelheid suikers als dromerig papje...
    Brinta Volkoren/ tarwe ontbijt 500 gr online bestellen | AH.nl

@vos1985: Ik snap ook niet zo goed wat het probleem is dat er vezels daarvan in de fles achterblijven?

18. Sassie1981

Sassie1981 Fanatiek lid

2 mrt 2006
    2.888
    617
    113
    In die van kruidvat zit 13,4 koolhydraten waarvan 5,7 suikers

Deel Deze Pagina