bieden woning wat is redelijk?

Discussie in 'De lounge' gestart door Mamzie, 11 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Diavolo

Diavolo Actief lid

30 mei 2007
    187
    0
    0
    Als er meerdere stellen waren maakt het niet zoveel uit wat je bied als je maar vroeg bent morgen ;) Want anders is er misschien al een bieding met een ander bezig en mag je helemaal niet bieden.

Zelfs niet als iemand de vraagprijs bied ;) Als de verkopers in onderhandeling zijn met iemand kun je desnoods 2x de vraagprijs bieden, de makelaar mag je officieel niet helpen dan.

2. Laika

Laika Fanatiek lid

23 jul 2006
    2.334
    3
    38
    Ik weet nog toen wij dit huis kochten dat we gelijk de vraagprijs hadden geboden (is een populaire buurt), maar een andere stel had dat ook gedaan. Toen moesten we tegen elkaar bieden en toen hebben wij gewonnen. 8)

3. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    Nou inderdaad zeg, woon jij in Friesland ofzo?

Ik heb 237.000 voor ons huis neer moeten leggen, en daar kwamen dan de kosten koper en al die shit nog bij!

4. bwtje

bwtje VIP lid

8 okt 2007
    7.331
    0
    0
    Eindhoven
    Heb je al geboden?

Spannend is dat he?
    als het nog maar net in de verkoop is en er is nu al animo voor dan kun je met een laag bod gewoon heel simpel afgeketst worden.
    Met het antwoord het is te laag en dan moet je dus met een beter bod komen..
    Op zo'n moment ben je dus nog niet aan het onderhandelen en kunnen ze nog met een ander in zee gaan!

Je bent pas aan het onderhandelen als je een tegenbod krijgt!
    En het is een heel heen en weer gebel en kost tijd..dus probeer een goed maar inderdaad niet te hoog of laag bod neer te leggen zodat ze willen onderhandelen!
    Spannend hoor..
    wat heb je nu als openings bod uitgeracht?
    Lekker goedkoop die huizen btw ja!
    hier in eindhoven is het helaas onbetaalbaar!

Wij hebben een oud huisje klein en toch 171.500 incl voor moeten neerleggen! ZUCHT! wel lekker dichtbij de stad :D

5. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    mijn schoonvader heeft als openingsbod 119000 gedaan.
    ( hij schijnt er erg goed in te zijn in bieden en heeft voor een aantal mensen een goede koop eruit weten te krijgen )

Geen idee nog hoe er op is gereageerd.
    Zal het hoop ik vandaag horen.

Hoop dat het doorgaat deze woning! :)

6. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.050
    2.186
    113
    Brabant
    @ mamzie, ff lekker offtopic: mag ik vragen waar woont en om watvoor huis het gaat?
    hier koop je nl ong een garagebox voor dat bedrag.. bij wijze van spreken he..

iig heel veel succes met bieden etc!

7. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.838
    113
    wat spannend mamzie! Ik hoop voor je dat het wat wordt.

haha, dat zijn de huizenprijzen in (oost) groningen, die zijn nu eenmaal lager dan in de rest van Nederland.

Zo hebben wij een eensgezinshoekwoning met tuin voor 114.000 excl. kk. Daarom wil ik ook abslouut niet naar het westen, dan heb ik voor dat geld niet eens een ruim flatje..

8. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    als jullie als eerste bieden moeten ze met een nieuw bod altijd nog weer eerst bij jullie terug komen om te kijken of jullie hoger willen bieden. hebben wij ook gehad.

vind het niet extreem goedkoop voor veendam hoor. prijzen zijn relatief hoor binnen nederland. ik zou laag beginnen, hoger kan altijd nog.

9. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    spannend hoor ben benieuwd met wat voor bod ze terug komen. ik denk niet dat ze lager als 125 gaan aangezien het zo kort te koop staat.

10. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    Nou we weten nog niks zeker.
    Maar mijn schoonvader had gebeld met de makelaar. En die zei dat ze misschien wel 125 duizend zouden accepteren omdat in de straat sommige woningen voor wel 132 waren verkocht.
    Maar mijn schoonvader zei ook dat je bijvoorbeeld bij deze woning niet voor de deur mag parkeren en bij de meeste andere woningen wel.
    En er zijn geen keukenkastjes boven. Dus ;)

Mijn schoonvader heeft nu 122 duizend geboden.
    De makelaar zou de eigenaar bellen en dat overleggen.
    Dus ben benieuwd!

@Suus: ja idd in groningen ( veendam en omgeving ) is het echt zo goedkoop :D
    Hier in brabant zou je je scheel betalen. Zouden wij niet op kunnen brengen.
    Dus gelukkig woont zijn familie in Veendam hihihihi

Wauw een eengezonshoekwoning voor 114. Das helemaal niet slecht hihihi

11. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.050
    2.186
    113
    Brabant
    pfft, moet dan ook maar eens verhuizen, haha.. Hier beginnen de huizen bij de 2 ton... en dan heb je nog niks hoor...

12. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    wat spannend ik ben heel benieuwd of ze het bod accepteren.

13. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    Taliaa : het is een 1 gezins tussenwoning.
    met voor en achtertuin. 3 slaapkamers + 1 zolderslaapkamer. hoekkeuken en bijkeuken, badkamer met ligbad en tweede wc

dus standaard woningkje ;)

had wel een grotere woning op het oog maar daar moest wel heel veel aan gedaan worden en dat wilde mijn man niet :( dat vond ik wel heeel jammer want vond het een prachtwoning en bos was echt aan het einde van de straat.

14. Doortje Dartel

30 okt 2007
    90
    0
    0
    Kantoormiep
    Groningen
    Nou succes hoor!
    Normaliter is het zo dat zodra de verkopende partij een tegenbod heeft gedaan op jullie openingsbod jullie in onderhandeling zijn er niemand tussen mag komen, behalve als ze de vraagprijs bieden. In dat geval wordt dan eerst aan jullie gevraagd of jullie dat ook willen bieden. Als jullie dat willen gaan de onderhandelingen verder met jullie. Als jullie de vraagprijs niet willen bieden gaan de onderhandelingen verder met de bieder van de vraagprijs.
    Het is inderdaad een mooi goedkope woning, ik werk zelf op een makelaarskantoor en bij ons liggen de prijzen al aardig hoger (wij zitten in de kop van Drente).
    Nou, als ik het zo een beetje lees hebben jullie het vanavond al wel rond denk ik!
    Veel succes!

15. bwtje

bwtje VIP lid

8 okt 2007
    7.331
    0
    0
    Eindhoven
    wat raar? ik heb dat nog nooit gehoord over dat als iemand de vraagprijs bied..
    ik dacht eigenlijk op moment dat je aan het onderhandelen bent niemand anders meer mag bieden!
    heb het eigenlijk ook nog nooit meegemaakt..
    dacht dat ze gelijk zouden zeggen dat ze al bezig zijn en je moet afwachten of het niet door zal gaan!

nou spannend en we horen het wel ;)laat je vooral niet gek maken huizen genoeg en voor die prijs al helemaal!

wij hebben nog geen eens 4 slaapkamers maar 2! voorheen wel 3 hoor..
    vlizo trap naar zolder badkamer beneden en dus ook daar maar 1 wc hahaha

vind het ook niet eerlijk die huizen prijzen zucht!

16. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Al wat meer bekend/? Of wordt het echt morgen..

Spannend. En veel succes in ieder geval!

17. babsie

babsie Fanatiek lid

10 sep 2006
    1.432
    0
    0
    Goh al die mensen die graag goedkoop willen wonen haha nou mijn huis staat TE KOOP!

eengezinshoekwoning vraagprijs 139.000 te drenthe... :D:D

Maar volgens mij komt het wel goed aangezien jullie al in onderhandeling zijn...

succes he..

18. Anne1985

Anne1985 Fanatiek lid

17 okt 2007
    1.364
    6
    38
    foto's! ;) dan kan ik mijn vriend misschien overhalen, hihi

19. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    Nou, als het goed is krijgen we het vandaag te horen :)
    Pfff spannend hoor! :D

Tenminste ik hoop dat we het vandaag over eens komen want morgen word mijn schoonvader geopereerd en zou wel fijn zijn als hij dan ook weet of de prijs goed is.

Heb misschien nog een heel dom vraagje. Maar hoe gaat dat met de hypotheek?
    Bedoel, word dat geld gelijk op de rekening van de verkoopster gestort of naar haar hypotheek verstrekker?
    En we hadden gehoord dat je iets meer af kan sluiten als je bijvoorbeeld een andere keuken erin wil laten zetten. Krijgen wij dan dat geld of hoe gaat dat?

20. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    dat wordt allemaal voor je geregeld je hebt e verder weinig omkijken naar.

Deel Deze Pagina