nou, die mensen willen dus niet lager gaan dan de verkoopprijs 128 duizend dus. mijn schoonvader zei dat we het dan niet moeten doen en zijn broer zegt weer dat we het wel moeten doen aangezien we ook met tijdsnood zitten. mijn man moet namelijk 1 januari beginnen bij zijn nieuwe werk in groningen en als we dan nog geen huis hebben gaat ie doordeweeks bij zijn ouders wonen en ik nog hier in tilburg. wat zouden jullie doen? volle prijs betalen of hopen dat er snel een andere woning komt?
ik zou het niet doen het is altijd een vraagprijs dus dan zak je ook. je zet e huis te koop voor een x bedrag en houd er rekening mee voor hoeveel je hem verkoopt dus je weet van tevoren dat je zakt met de prijs. erg vaag hoor!
Ik begrijp dus dat je nog niet echt naar een hypotheek hebt gekeken? Ga dan eerst een praten met een adviseur, dan weet je wat je maximaal kunt lenen, misschien kan je nog een taxateur inschakelen, is het huis wel 128.000 waard? (Je kan zelf ook contact met het Kadaster opnemen om te informeren wat vergelijkbare woninen in de verkoop hebben gedaan) Wat moet er nog aan gebeuren, dus wil je een idd een nieuwe keuken...badkamer, etc etc. Kijk of je het rond kan krijgen, en wil je het zelf wel voor dit geld? Hoe graag wil je DEZE woning. Staan er nog andere woningen in de buurt te koop?
Ik zou als laatste bod een bod doen van 125 duizend euro en erbij vermelden dat dit jullie laatste bod is en er anders vanaf zien. Dat ze niet willen zakken kan te maken hebben met het feit dat het huis nog niet lang te koop staat en ze nog geen haast heben om weg te gaan. Succes ermee!
inderdaad goed informeren wat het huis daadwerkelijk waard is..volgens laatste gegevens en daarop je laatste bod baseren! zeker niet overhaast een huis voor teveel gaan aanschaffen dat is altijd zonde en kun je goed spijt van krijgen.. je moet echt voor een huis kunnen gaan!
Heb al wel hypotheekadvies gedaan hoor. WE krijgen max hypotheek van 178 duizend Dus we kunnen het makkelijk betalen! Dat is het probleem allemaal niet. De huizen in de buurt die te koop staan zijn allemaal boven de 130 duizend. Dus deze zitten er nog ruim onder. Veel hoeft er niet aan gedaan te worden. We hebben in totaal iets van 15 woningen gezien en daar moesten allemaal meer aan gedaan worden. WE zien de woning ook als een doorstart woning. Dus onze bedoeling is dat we over 6 jaar ofzo verhuizen naar iets groters als mijn man beter verdiend.
Dan zou ik het zeker wel doen. En wat betreft hoe het gaat met de hypotheek: het geld van jouw hypotheekverstrekker gaat naar de notaris, die voldoet het vervolgens weer aan de hypotheekverstrekker van de verkoper. Wat er aan overwaarde is, stort hij rechtstreeks door naar de verkoper. Daar hoef je zelf dus helemaal niks voor te doen. Je kunt inderdaad extra geld opnemen voor nog evt verbouwingen. Vaak wordt dit in een bouwdepot gestort. Na overleg van de rekening keert de hypotheekverstrekker het geld uit naar de aannemer (of wie dan ook). Lastiger is het wel als je direct geld nodig hebt voor bv aankopen bij een bouwmarkt. Veel hypotheekverstrekkers geven namelijk alleen geld als je een rekening kunt overleggen.
zou het wel doen, 128.000 valt nog wel mee voor een huis wat jullie voor krijgen. en dan hou je nog geld over voor eventuvele verbouwing
De verkopende partij kan ook bluffen he Zij zien nu natuurlijk dat jullie heel veel interesse hebben en kan het bluf zijn om toch de vraagprijs te vragen
Je kan nog altijd proberen een tegenbod te doen wat toch dichtbij ligt bij hun vraagprijs en dan kun je afwachten... misschien zeggen ze ja en heb je die centjes in de pocket al is het maar 1000 euro kun je toch weer iets leuks van kopen he en anders kun je altijd nog de vraagprijs bieden!
dan hebben wij geluk gehad. vorig jaar hebben we dit huis gekocht maar er moest nog veel aan gebeuren huis is 30 jaar geleden gebouwd en die mensen hebben er ook 30 jaar niks aan gedaan. ( wel 2 jaar geleden nieuwe kunstofkozijnen geplaatst ) bij de notaris bij de sleuteloverdracht heeft hij het verbouwingsgeld meteen op onze rekening gestort.
hoi allemaal, Het was dus bluf van de makelaar Want die zei dat de eigenares niet lager wilde dan de verkoopprijs en dat er nog zoveel meer geinteresseerden waren en dat als ze de verkoopprijs niet kreeg dat ze het dan over liet gaan en naar de volgende geinteresseerde. Mijn schoonvader is de onderhandelaar voor ons. maar de makelaar had mijn man gebeld en dit verhaal verteld waar mijn vader van niks wist. Dus mijn schoonvader bellen en beetje ruzie gemaakt en toen kwam het eruit dat hij het bod helemaal niet had voorgesteld aan de eigenares. Maar het was wel zo dat de eigenares het in eerste instantie wilde verkopen voor 132 want bijna alle huizen die in de verkoop staan daar zijn die prijs ( uitzonderingen daargelaten ) Maar daar kan je overal voor de deur parkeren en hier niet. Dus zodoende de goedkopere vraagprijs. Nou, hoop gedoe. En nu heeft mijn schoonpapa 127 geboden. En dan horen we het morgen. Pffff nooit geweten dat we te maken zouden krijgen met een liegende makelaar. Dacht dat elk bod gewoon naar de eigenaar ging en die dan zou beslissen enzo. Maar goed. nu maar te hopen dat deze aanbod wel naar de eigenares gaat. hou jullie weer op de hoogte
Zijn er nog dingen die aan het huis moeten gebeuren? (hoe klein ook) Wij hebben bij ons huis een tegenbod geaccepteerd, maar we wouden er dan wel een bepaalde klepbank die ze hadden staan bij en een composthoop uit de tuin. Zo kun je toch nog wat dingen gedaan krijgen.
Nee er hoeft in principe niks meer aan de woning gedaan worden. De goten zijn net nieuw en badkamer ook. Alles ziet er keurig en verzorgt uit. Het enige wat dan verandert moet worden is omdat we het zelf willen. De keukenkastjes en andere wcpot ( dit is nog met een ouderwets waterreservoir maar nog prima in orde )
Een liegende makelaar is hier (randstad) niets bijzonders, allemaal maffia! Hier zeggen ze vaak dat er al biedingen zijn zodat mensen als ze een huis graag willen hebben de vraagprijs bieden!
wij dachten ook te kunnen bieden, gelukkig hebben we toch gezegd we nemen het voor de vraagprijs anders hadden we het huis misgelopen. ik zou het dus gewoon doen als ik jullie was
en hier kan je dus melding van maken bij de organisatie waar de makelaar bij aangesloten is. een makelaar mag belangstellende niet tegen elkaar op laten bieden. het bod wat als eerste wordt gegeven moet eerst door de huidige eigenaar worden afgewezen.