Recepten als je op dieet bent

Discussion in 'De lounge' started by SheDevil, May 19, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. SheDevil

SheDevil Fanatiek lid

Dec 13, 2006
    1,617
    1
    38
    Rotterdam
    Hallo allemaal,

ik heb vandaag besloten om op 'dieet' te gaan.
    Dwz heel gezond en vet arm eten ;)

Nu heb ik blikjes tonijn op water gekocht, maar weet eigenlijk niet hoe ik dat kan gebruiken, want ik eet het eigenlijk nooit.
    Heeft iemand mss een lkkr, vetarm recept?

Mss is het ook wel leuk om hier lkkre recepten neer te zetten zodat je, als je eens zonder inspiratie zit, hier een receptje weg kunt pikken? :)

2. Lucia

Lucia VIP lid

Sep 6, 2005
    12,287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Ik heb helaas geen recept met tonijn, aangezien ik het verschrikkelijk smerig vind. :)

MAAR; ik heb wel een ander mager recept!

Nodig;
    Pasta (tagliatelli gebruik ik altijd)
    Spinazie (ik gebruik deelblokjes uit de vriezer, maar niet met room he ;) )
    Magere spek/hamreepjes (een pakje)
    Magere kruidenkaas (bijv.Philadelphia light, wel met kruiden)

Exacte hoeveelheden weet ik niet, ik doe het altijd op gevoel.

-Kook de pasta
    -Ontdooi en verwarm de spinazie
    -Bak de spekjes in een antikleefpan zonder vetstof

Meng de pasta en de spinazie, doe er de spekjes bij en een goeie lepel kruidenkaas.(naar smaak/smeuïgheid)

En JEP, je bent al klaar! :D

3. Spijkertje79

May 14, 2009
    66
    0
    0
    Hi SheDevil, goed idee!
    De tonijn kan je op verschillende manieren goed gebruiken. Ik vind het altijd erg lekker door de sla en door de pasta is ook erg lekker (met olijven als je daarvan houdt, een klein beetje citroensap, veel smaakvolle (cherry)tomaten en wat rucola, pijnboompitjes).
    Op brood is het ook heerlijk. Mijn moeder maakte altijd een "tonijnprutje", niet heel erg mager door de mayonaise die erin zit, maar als je halvanayse gebruikt en er geen bakken van opeet kan het wel een keertje na het sporten/wandelen/fietsen... als beloning of als je 's avonds een magere maaltijd hebt.
    Tonijnprutje bestaat uit tonijn, (halva)mayonaise, mosterd, zilveruitjes en augurk. Alles in de keukenmachine... och zo heerlijk op een lekker donkerbruin sneetje brood!

4. SheDevil

SheDevil Fanatiek lid

Dec 13, 2006
    1,617
    1
    38
    Rotterdam
    Hoi sabine, dat tonijnprutje klinkt wel lkkr hoor!
    ik zat eerder ook al te denken aan een tonijn salade maar ik lust geen tomaatjes enzo
    en wat ik zat te denken, als je het koud eet, die tonijn, dan komt die vissige smaak meer naar voren, en ik hou daar juist niet zo van, ik hou meer van witte vis zoals visticks en kibling hahaaha mja nu maar tonijn proberen das een stuk gezonder he :p
    ik zal dat tonijnprutje eens proberen met een lkkre donkerbruine bol met pitten :D

ik heb trouwens ook een leuk dieetje gevonden, tot 5kg afvallen in 7 dagen.
    http://www.dieetblog.com/val-5-kg-af-in ... omment-110

ik moet zeggen ik ben helemaal niet zo thuis in recepten als je op dieet bent, ik heb wel een boek van sonja bakker maar vind dat zo'n gehannes om die dagen te volgen zoals het daar staat.
    ik eet liever waar ik op dat moment trek in heb en dat ik dan zo een recept uit de kast kan trekken bwv ;)

ik ben zelf erg gek op kaas, ik eet het elke dag en het liefst extra belegen of oude kaas zoals old amsterdam :oops:

ik hoef niet zo gek veel af te vallen, ik ben nu 8 maanden geleden bevallen en inmiddels al even op mijn oude gewicht, maar die 'love-handles' maken dat mijn kleding niet mooi zit en mn binnen/buitenkant dijen is ook niet meer wat het geweest is pfff
    ben dus gisteren ook weer begonnen met strenge oefeningen :D

5. loopy

loopy Fanatiek lid

Apr 23, 2007
    3,564
    0
    0
    kantoor
    gouda
    ik maak graag ovenschotel met tonijn. een magere versie:

wok lekker veel groente bij courgette, paprika etc
    kook volkoren pasta, bijv van die wokkels
    mix het geheel door elkaar met een blik tonijn en een paar scheppen kappertjes en die dit in een ovenschaal.

magere kaas er over en dan nog 20 minuten in de oven. ZALIG

bij de minder magere variant neem je gewone pasta en roer je er nog een blikje crème fraiche doorheen en doe je er gewone kaas overheen

6. SheDevil

SheDevil Fanatiek lid

Dec 13, 2006
    1,617
    1
    38
    Rotterdam
    die pasta gerechten lijken me idd erg lkkr, maar in pasta zit heel veel koolhydraten :|

Share This Page