Ik ben net uit eten geweest met mijn vriend en heb toen ossenhaas op, ik wist niet dat dit bij rood vlees zoals biefstuk hoorde.. Weet iemand of dit kwaad kan dat ik dit gegeten heb? Ik voel me heel schuldig namelijk en ben bang dat er nu iets mis gaat met mijn kindje
het hoort inderdaad bij de "verboden" etenswaren. maar de kans dat het kwaad kan is echt heel erg klein. dus maak je niet al te druk.
hay, er word altijd geadviseerd om rauw vlees en vis te vermijden tijdens zwangerschap, maar als hij echt vers is geweest en niet al te rauw hoef je je echt niet zo zorgen te maken hoor. Kans is héél klein. In nederland is de hygiene best goed geregeld. heb zelf ook wel eens niet helemaal doorbakken vlees gegegeten, heerlijk. niet schuldig voelen, je verloskundige zal hetzelfde zeggen Gr J
ja ik zag in de laatste hap die ik nam dat het vlees een beetje rood was en toen schrok ik ook heel erg.. ik hoop echt dat het geen kwaad kan..
Ik heb juist nog genoten van een heerlijke biefstuk (uiteraard doorbakken) en het kan absoluut geen kwaad! Enkel als het bloedend vlees zou het kwaad kunnen ivm toxoplasmose en de listeria bacterie
Ik heb op vakantie (in Zuid-Amerika nog wel!) ook een ossehaas gegeten. Ik heb hem gewoon 'very very very welldone' gevraagd, en volgens de echo die ik daarna kreeg was er niks mis met het beebje hoor! Volgens mij kan het echt geen kwaad om een keertje rood vlees te eten, als het maar goed gaar is.
't Schijnt inderdaad beter te zijn van niet, maar ik heb er wel 10 opgegeten voor ik wist zwanger te zijn. En we hebben een heel gezonde kerel gekregen. Trouwens... dit soort dingen is allemaal van de laatste paar jaar. Vroeger aten de mensen alles toen ze zwanger waren. En de meesten van ons zijn ook allemaal gezond. Zo las ik hier ook eens van een zwangere vrouw, die durfde haar peuter van anderhalf niet meer te tillen, want ze had gelezen dat ze niet meer dan tien kilo mocht tillen in de zwangerschap. Nou... Ik zeg het voorzichtig, maar ik denk persoonlijk dat het wel es een beetje overdreven is wat voor verboden er tegenwoordig allemaal zijn. Je moet toch ook een beetje vertrouwen hebben in je lichaam, het is gemaakt om kindertjes te krijgen, en in de meeste gevallen gaat het gewoon allemaal goed.
Helemaal mee eens! Enne...stressen over elk dingetje dat je volgens de boekjes zogenaamd niet mag, dát is juist slecht voor het kind.
zoveel kwaad kan het niet voor een keer. Ik vraag me alleen af waarom je het niet gewoon teruggestuurd heb nadat je zag dat het rood was van binnen? Ik ete ook gewoon een tournedos maar ik wil em dan wel doorbakken. Als ik em dan krijg en hijs nog rood van binnen stuur ik em terug en krijg ik een nieuwe.
Ja duh... als rood vlees niet rood meer is.... Trouwens echt te smerig... een doorbakken ossehaas, yech. Maar goed, samen verschillen.
Ik ben ook van mening dat het tegeworden een beetje over dreven wordt.met wat je allemaal niet mag. maar om even terug te komen dat je zeg vroeger aten ze alles. dat is niet waar. Want vroeg aten ze ook geen rood vlees. dat kan je aan je ome en moeder vragen.
In de tijd dat vrouwen nog neergeknuppeld werden en de grot ingesleept werden aten ze vlees helemaal rauw Bah maar wij zijn er er toch allemaal beetje flauw ik weet het haha maar je mag inderdaad tegenwoordig niet veel meer volgens internet, maar ik laat me echt niet gek maken. werk zelf met infectieziekten en als je een beetje normaal verstand hebt..... dan gaat het helemaal goedkomen J
Dan de serverster niet gezien heb dat je zwanger bent..... Wij gingen laatst uit eten, toen zei ik voor de grap zo tegen mijn vriend waar de serverster bij stond doe mij maar capotio en biefstuk.... Ze keek me aan en zei van zal je dat wel doen? ik zie dat je zwanger bent. ( Ik zei van nee hoor maakte maar een grapje doe mij maar de vis gerecht.)
Goh jah... Ik heb ook tijdens mijn zwangerschap biefstuk gegeten waarbij ik halverwege dacht van "tiens, dat begint nu toch wel héél rood te zien" De avond die volgde ook nog wel wat spijt gehad, maar ach, je moet niet gaan overdrijven en overdramatiseren hé Pas op, ik zeg nu niet dat je elke week een stuk rauwe biefstuk moet gaan binnenspelen, maar zo één keertje kan nu volgens mij weinig kwaad
laat het lekker los! eniet van je zwangerschap, een keertje is echt niet erg, het wordt pas link als je het elke dag doet......
Bij mijn vorige zwangerschap 8/9 jr geleden mocht ik ook gewoon filet american eten van de verloskundige. Zij vertelde mij als je het altijd hebt gegeten mag het nu ook. Het mag alleen niet wanneer je het nooit gegeten hebt maar er nu behoefte aan hebt omdat je zwanger bent. Natuurlijk hou je rekening met wat risico's met zich mee kunnen brengen, maar ik denk echt dat er veelste zwaar aan getild word tegenwoordig.