Ik ben inmiddels 33 weken zwanger en heb sinds anderhalve maand om de zoveel tijd ( een keer in de twee/drie weken )last van wat bloed bij mijn speeksel/ slijm als ik net wakker ben. Vaak heb ik die zelfde dag dan ook een keer last van een bloedneus. Maak me een beetje zorgen. Mijn verloskundige zegt dat dat wel vaker voorkomt, maar mijn huisarts zegt dit nog niet eerder te hebben gehoord. Heeft iemand dat ook wel eens gehad tijdens de zwangerschap, en waardoor komt het?
Heb t ook wel vaker gehoord. Je slijmvliezen zijn veel beter doorbloed en je tandvlees ook. Volgens mij is t normaal. Ik heb geen bloedneuzen, maar wel bijna iedere morgen een beetje bloed als ik mijn neus snuit (en constant korstjes), al vanaf t begin. Ik moet eerlijk zeggen dat ik wat betreft kennis van zwangerschap toch sneller afga op mijn verloskundige hoor. Huisartsen komen meestal niet zoveel met zwangeren in aanraking...
Ik herken het wel... komt waarsch. ook doordat je bloedneuzen hebt en het bloed achterin je keel loopt
@ Gies; ik had dat laatst voor het eerst, maar bij mij was het mijn tandvlees wat spontaan aan het bloeden was.
Ik heb het ook vaak hoor. Als ik 's ochtends wakker word zit er een beetje bloed op mijn voortanden. De verloskundige zei dat je tandvlees extra doorbloed is en daardoor sneller gaat bloeden.
jaa bloed op mn tanden heb ik idd ook wel eens als ik wakker word... supersnel bloedend tandvlees en ook mijn lippen scheuren constant in waardoor het snachts flink aan t bloeden gaat... ook vaak een bloedneus
Als ik mijn tanden poets zit het spoelwater vol met bloed. En ik heb ook al een paar keer een bloedneus gehad (of bloederig snot...sorry het is vies ik weet het ). Het schijnt er allemaal bij te horen.