wanneer aanmelden zwangerschapsgym/ joga?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Pollewop, 22 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pollewop

Pollewop Actief lid

7 dec 2006
    477
    0
    0
    Moeder zijn!!
    Vanaf hoeveel weken moet je je aanmelden voor zwangerschapsgym? of joga?

en wat doen jullie? gym of joga?

2. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

afhankelijk van wanneer de cursus start. ik heb me rond 18 weken ingeschreven en ben 3 weken geleden begonnen. Soms is het handiger om je snel in te schrijven omdat groepjes ook vol kunnen raken.

Ik doe zwangerschapsyoga, en ga 3 april beginnen met zwangerschapsmensendieck. deze laatste puur voor mijn houding en rugprobleem. en yoga voor de ontspanning.

3. Ilja

Ilja Bekend lid

24 sep 2005
    516
    0
    0
    Ik heb me met 18 weken ingeschreven, ben met 26 weken begonnen. Heb gym gedaan, geen yoga.

Voor het zwemmen heb ik me bij 22 weken opgegeven en ben ik met 24 weken begonnen en doorgegaan tot 38 weken.

Ik vond beide super leuk om te doen. Veel plezier

4. Dushi

Dushi Niet meer actief

Ik heb gister gebeld en ze vertelden mij dat je vanaf 6 maanden kunt beginnen met zwangerschapsgym.
    Ik was dus zeker op tijd met aanmelden :D

5. humpie

humpie Lid

31 jan 2007
    84
    0
    0
    nijmegen
    dat is ook wat, ik had gister een gesprek met mijn vriend, hij vroeg me ga je ook een zwangerschapcurcus volgen? en moet ik dan ook mee :D

was ik wel van plan zei ik maar weet helemaal niet wannneer je je precies op moet geven

en nu kijk ik en zie gelijk al een antwoord echt leuk

groetjes

6. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    ik doe yoga en heb me in januari al opgegeven. Ik kon pas 2 april terecht omdat alles al vol zat. Er kwam echter eerder een plekje vrij waardoor ik 5 maart al ben begonnen. Ik zou dus niet te lang wachten, misschien ligt het ook wel aan je woonplaats, maar vaak zit het snel vol.

7. Pollewop

Pollewop Actief lid

7 dec 2006
    477
    0
    0
    Moeder zijn!!
    Maar hier word niks van vergoed ofwel?
    Je moet dit toch zelf betalen..
    en ik vind joga super duur.. dat kost hier meer dan 100 euro, en gym 42 geloof ik.

8. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Ik heb de gym al aangemeld toen ik 3mnd zwanger was.

9. aafje87

aafje87 Actief lid

11 jan 2007
    223
    0
    0
    ICT Medewerkster
    Voorburg
    ik ben in week 28 begonnen met gym en mijn laatste les is met 35 weken. Overgens is tegen mij gezegt dat je beter niet te vroeg kan beginnen omdat dan sommige dingen alweer vergeten worden als je aan je bevalling begint.
    Ik heb me met een 22 weken opgegeven, het is raadzaam om het eerder te doen(ook wel een klein beetje afhankelijk van de locatie maar vaak zitten ze toch best snel vol, ik was de laatste die zich kon inschijven van de groep)

10. Danique

Danique Bekend lid

19 nov 2006
    572
    0
    0
    ik heb me met 12 weken opgegeven voor zwangerschapsgym, sommige verzekeringen vergoeden het wel, mijne (Trias) in iedergeval.

11. Hester

Hester Niet meer actief

In week 20 ofzo heb ik me opgegeven en ik start over 2 weken (in week 31 dus)

Maar ik weet niet of ik naar alle bijeenkomsten zal kunnen gaan, misschien is de baby er dan al! :D

12. Niet meer actief

Ik heb me opgegeven toen ik 12 weken was en had vorige week mijn 1e bijeenkomst (Samen Bevallen). Ze raadden bij mij aan om zo vroeg mogelijk in te schrijven (in ieder geval voor de 14e week) omdat alles vlug vol zat, maar ik zou pas beginnen rond de 24e week met die cursus, zodat ik niet te vroeg 'klaar' zou zijn. Bij mij gaat die cursus via de kraamzorg waar ik aangemeld ben, alles wordt vergoedt door hun, ik hoefde alleen €10,- inschrijfgeld te betalen.

Liefs, Tanya

13. wannabe

wannabe Fanatiek lid

17 dec 2006
    1.493
    1
    0
    accountmanager
    Deventer
    Zwangerschapsyoga is hier al vanaf 14 weken.
    Maar ik doe sinds een week mee.
    Erg leuk, alle zwangerschapsduren doorelkaar.

Deel Deze Pagina