Bier en zog??

Discussion in 'Voeding' started by flappie, Aug 31, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. flappie

flappie Bekend lid

Sep 20, 2005
    732
    0
    0
    leerkracht
    Leeuwarden
    Ik weet niet of je zog goed schrijft , maar ik las dat je best af en toe een biertje mag drinken, want dat zou goed zijn voor de zog/melkproductie? Is dit waar? En mag je helemaal geen alchol drinken als je bv geeft. Ik ga namelijk zaterdag eindelijk weer eens met mijn vriend uit eten en dan heb ik wel weer eens zin om een biertje te drinken. Hoeveel uur moet er tussen zitten wil Stijn niks merken van een of twee biertjes? Of mag het helemaal niet?

XXX

2. Daphne

Daphne Fanatiek lid

Jan 1, 2006
    4,615
    0
    0
    Roosendaal
    Ik dacht dat het helemaal niet mocht, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik me er (nog) niet in het verdiept.

3. slingding

slingding VIP lid

Apr 9, 2006
    5,425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    je mag wel een biertje maar dat moet je dan gelijk na de voeding doen zodat er nog 3 a vier uur tussen de voeding zit, een optie is ook om hem dan gekolfde melk te geven! dat is wat ik gelezen heb erover. het duurd 2 uur voor een biertje (de alcohol) uit je lijf is

4. Inky

Inky Fanatiek lid

May 12, 2006
    3,195
    0
    0
    Leerkracht
    Ja ik heb toevallig gisteren in het tijdschrift, borstvoeding gelezen dat je na de voeding gerust wat alcohol mag drinken. Je kan idd ook een voeding afkolven en dan alcohol drinken als je dat beter uitkomt. Na 4 uur geef je weernon-alcoholische melk haha

5. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

Jul 13, 2005
    15,340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Dat biertje wat jij bedoelt ter goede van de borstvoeding is een bruin biertje. ;)

Kwebbel

6. flappie

flappie Bekend lid

Sep 20, 2005
    732
    0
    0
    leerkracht
    Leeuwarden
    Bedankt voor de antwoorden. Ik zal zaterdag een lekker bruin biertje nemen ( en het bij eentje laten) en er voor de zekerheid voor zorgen dat er drie uur tussen het biertje en de voeding zit! Jammie :)

XXX

7. PetraK

PetraK Fanatiek lid

Sep 19, 2005
    1,222
    0
    0
    Amsterdam
    Mij is door de gyn verteld dat dit dus niet goed is. Dit laat juist de productie van de bv terug lopen.

Share This Page