Hoihoi, Ik twijfel over wat wel of niet kan met borstvoeding. Stijn krijgt sinds een week twee keer per dag de fles met kv en de rest de borst. De reden dat ie de fles krijgt, is dat ik dan weer eens tijd heb om naar de kapper te gaan of zo. Maar ik heb er eens goed over nagedacht en eigenlijk wil ik wel weer terug naar volledige borstvoeding,want ik vind het een beetje zonde van die twee keer fles en het is zo bijzonder om te doen! Maar kan ik dan wel incidenteel de fles laten geven ( door mijn vriend)? Ik sport namelijk altijd op maandagavond en als ik dan niet op tijd terug ben, kan hij dat dan doen of is dat slecht voor de melkproductie??? Raken ze dan van slag of maakt dat niet uit voor een keer in de week ( hooguit twee keer als ik eens weg wil?)Alvast bedankt! XXX
Kun je niet voordat je weggaat afkolven zodat hij gewoon nog borstvoeding krijgt al is het via de fles.
Voor Stijn zou een keer de fles niets uitmaken, maar voor de melkproductie is het een ander verhaal. Het blijft immers toch het vraag en aanbod systeem. Je hebt kans dat je melkproduktie erdoor terug gaat lopen. Want er wordt immers een keer niet om de melk gevraagt, dus ook niet aangemaakt. Als je volledig terug wilt naar Bv is het een kwestie van veel en vaak aanleggen, en wil je een keer de fles geven dan zou ik toch kolven. Succes Kwebbel