Haha ben ik ook wel benieuwd naar Ik maak het altijd erg standaard: rijst, ui, bosui, chamignons, paprika, kip en nasi-kruiden. De groente heel klein gesneden.
met een pakje nasi-spul Ik vind de boemboe's van de hoogvliet lekker. Ik gebruik dan extra groente en stukjes kip oid. Erbij doe ik dan seroendeng, eitje, satesaus (evt met satestokjes) en kroepoek oid. lekker
qua groente doe ik meestal of een pakket of zelf prei, witte kool, wortel, champignon, tauge en paprika
Ik haal altijd kipfilet en snij dat in kleine stukjes. Ik doe het met ui, knoflook en ketjap in een kom en laat dat lekker intrekken. Ik kook rijst (lasi blauw) die droog is dus geen plakrijst. Dan groente pakket bami nasi en dan bakken. Ik doe er ook altijd kruiden voor nasi in van die zakjes. Dan vlees bakken en groente erbij alles door elkaar. (flink sambal) Eitje bakken satesaus erbij en kroepoek. Salade erbij (altijd lekker fris) lekker njam heb gelijk trek hahaha
- Kipfilet snijden en marineren in ketjap - Zakje nasi-groenten (Conimex) wellen - Rijst koken en laten 'rusten' (basmati is rijst met een gebruiksaanwijzing, schijnt. Moet in ieder geval goed droog zijn, zodat je mooie losse korrels hebt) - Uitje snijden, knoflookteentje klaarleggen. - Als alles ready to go is (dus kip minstens een kwartiertje heeft gestaan, liefst langer, maar ik vergeet het vaak eerder te doen), dan kip in de wok, als die mooi bruin is ui en knoflook erbij. Dan de gewelde nasi-groenten erbij, zodat het vocht goed kan verdampen. Tenslotte nog een beetje ketjap en sambal erdoor roeren en als het ergste vocht eruit is, rijst erbij en goed opbakken. - Ondertussen pindasaus maken en eitjes bakken. Voor de liefhebber augurkjes op tafel, kroepoek en dan aanvallen!!
nou ff denken.....heb t van de week gemaakt. -een zakje nasi kruiden. -een nasi groenten pakket met pepertje die heeel fijn er doorheen snijden. -kipfilet in kleine blokjes snijden,marineren met een schepje sambal,bieslook,ketjap en knapperig bakken. -uien. -rijst. alles door elkaar doen en pindasaus apart kan je zelf opscheppen en kroepproek
Oke, ik kan de kip dus nog wellen in ketjap. Uhm, welke rijst is er precies droog dan? Want daar valt hier wel wat winst mee te behalen. Ik pak altijd de standaard rijst, maar die is inderdaad wat plakkerig.
Eerst spekjes bakken in de wok daarna een nasi groente pakket erbij in en als laatst nasikruiden erbij. De ene keer van de Aldi en de andere keer van honig. Wij eten er vrijwel altijd zelf gemaakte babi pangang, een gebakken ei en atjar bij.
knoflook, sambal aanbakken in pan... fijn gesneden uitje erbij.. varkensvlees of rundergehakt erbij en alles goed bakken... ondertussen de rijst koken.. als vlees gaar is gember of gembersiroop erbij, wat trassie fijn stampen en erdoorheen.. eventueel boemboe nasi... dan de rijst erdoorheen scheppen.. verder op smaak brengen met beetje vissaus of lichte sojasaus..
Ik maak het altijd met de zakjes nasikruiden van Conimex (niet het doosje, het simpele zakje). Dan wordt het het allerlekkerst. Met hamlapjes in stukjes, ontbijtspek, uitje, prei, eitje. Yammie!
- rijst koken - fijn gesneden kip bakken in de wok - daarbij in blokjes gesneden ham Bij de kip & ham voegen: - 2 gesneden uien met wat knoflook - scheutje ketchup - gesneden prei - 2 rode paprika's - tauge Pakje kruidenmix van Honig voor nasi er door heen doen of boemboe voor nasi van Conimex. 3 eitjes klutsen en bakken. Daar roerei van maken. De stukjes ei door het kipgebeuren mengen. Daarna de rijst erdoorheen mengen. Lekker met een gebakken eitje, sate en kroepoek.
Ik spoel altijd eerst de rijst onder koud water, dan kook ik water in een pan, doe de rijst erbij en breng het aan de kook. Paar minuutjes laten koken en dan overdoen in de rijstkoker. Vervolgens laat ik het op een laag vuur langzaam gaar stomen. Klaar is de nasi. Weet het, is heel flauw maar nasi = gekookte rijst. Nasi Goreng = gebakken rijst en wat iedereen hier waarschijnlijk bedoelt. Ik maak zelf nooit Nasi Goreng omdat ik het op de Hollandse manier niet lekker vind. Alleen als mijn Indische schoonmama het klaarmaakt vind ik het lekker.
ik maak het zo klaar: Spekjes krokant bakken in een wok en daarna uit laten lekken op papier. In diezelfde pan rungergehakt rullen met sambal badjak extra heet,paprikapoeder,zwarte peper,komijnpoeder,kerrie poeder hot en dat op een bordje leggen. Dan bosuitje,champignons,rode en gele paprika wokken met wat conimex wokolie daar voeg ik aan toe het gehakt. Rijst heb ik laten koken volgens gebruiksaanwijzing en dat voeg ik toe aan het groente/gehaktmengsel. Dit alles roer ik door elkaar en giet er een klein beetje sojasaus over. Als laatste de spekjes er door mengen en garneren met gebakken uitjes en een gebakken eitje. Ik serveer altijd verschillende soorten kroepoek erbij en zelfgemaakte hete sambal en schijfjes komkommer.
Heel simpel maar ook heel lekker: Gele rijst, groentepakket van 400 gram, 250 gram runder gehakt en een mix voor nasi speciaal van Honig.
Spekjes uitbakken. In een andere pan kipblokjes bakken, fijngesneden groenten erbij (ui, knoflook, paprika, witte kool, tauge, champions, prei) Alles kruiden met o.a. peper, zout, kerrie, gember, djahe, laos en overige indische kruiden. Het geheel afblussen met Sake en chinese rijstwijn. Beetje oystersaus, ketjap. Als het te flauw is dan doe ik meestal nog een verkruimeld bouillonblokje erdoor. Gekookte rijst erdoor roeren. Spekjes erdoor. Verder naar smaak nog een gebakken ei, gebakken uitjes, tafelzuur enz. Als je van pittig houdt kun je nog een gesnippert pepertje erdoor doen.
Altijd rijst van gisteren gebruiken, anders wordt het een natte kledderzooi. cha siew/ ham oid in kleine blokjes snijden en aanbakken in wat olie rijst in de pan mee bakken alles opzij duwen in de pan aan de zijkant een of 2 eitjes breken en met spatel roeren tot het droge stukjes ei is geworden dit weer door de rijst en cha siew mengen handje vol diepvries doperwtjes erbij klein blikje mais erbij witte peper en zout/ zoute ketjap en zoete ketjap erbij naar smaak
Tenzij je dus Basmati-rijst gebruikt en die kookt volgens de verpakking en nog minstens 10 minuten tot een kwartier laat staan na het koken (regelmatig omscheppen). Dan is ie keurig droog en heb je heel mooie losse korrels.