Hi iedereen, Mijn dochtertje van 2.5 jaar kwam vanmiddag thuis met een zelfgemaakte knutselwerkje van de opvang. Normaal vind ik dit echt super leuk en zijn ze op de opvang erg creatief. Vandaag echter was er gebruik gemaakt van onbeschilderde bierdopjes (meerdere merken). Nu is mijn vraag aan jullie, hoe vinden jullie dat? Zowel ik als mijn vriend afzonderlijk vonden dit toch een beetje ongepast en willen eigelijk niet dat onze dochter knutsels maakt met bierproducten (of bijvoorbeeld sigarettendoosjes) wij drinken zelf niet en vinden dat we het ook niet de gewoonste zaak van de wereld moeten laten lijken voor onze peuter. Zijn wij daar een beetje overdreven in misschien of zijn jullie het met ons eens dat het toch wel apart is?
Nou ja! Dat begrijp ik dus echt niet. Wat maakt het nou uit dat het bierdopjes zijn? Ik vind het juist leuk, het is al allemaal tuttig genoeg wat ze knutselen altijd. De standaard paddestoeltjes ed. Voor heel veel mensen is een biertje op z'n tijd de gewoonste zaak van de wereld. Zolang je met mate drinkt is er toch ook niks mis mee? Het is nu net of je tegen drinken bent.
Ik zou hier ook niet blij mee zijn! Ik wil ook liever niet dat mijn dochter met dit soort dingen speelt. Vind het ook ongepast. Ik drink ook niet (nou ja, 2x per jaar misschien) en mijn man dri kt af en toe een biertje, maar ik vind alcohol zeker niet de normaalste zaak van de wereld en hoop dat mijn dochter er zeker tot haar 18de niet mee in aanraking komt, zeker niet als peuter met bierdopjes!
Ik zou me hier niet druk over kunnen maken. Het is toch niet dat ze ter plekke de flesjes leegdrinken om die bierdopjes te verzamelen?
Ja, daar zijn jullie overdreven in vind ik. Er worden ook weleens knutsels gemaakt met kurken, mag dat dan ook niet? Een leeg sigarettenpakje met die vieze plaatjes erop vind ik iets anders. Maar je doet net of ze bij de fruithap een pilsje hebben weg getikt om van de bierdopjes vervolgens knutsels te maken... die kindjes hebben echt niet door dat het bierdopjes zijn die knutselen gewoon wat leuks, klaar. En stel dat ze het wel zien, zien ze direct dat er afval hergebruikt wordt voor een leuk doeleinde.
Ik snap het probleem niet echt of bedoel je dat de dopjes scherp kunnen zijn? Die kroondoppen zitten ook gewoon op frisdrank flesjes enz. Is niet specifiek voor bier Vind het wel leuk dat ze eens wat anders knutselen! Heb hier ook nog een doos vol kroondoppen, van zowel bier als frisdrank, misschien ook eens gebruiken voor een knutselmiddag!
@mop81 ik ben niet tegen drinken, mits je verantwoordelijk genoeg ermee bent en kunt zijn. Wij hebben de keuze gemaakt geen alcohol te drinken als onze dochter thuis is. Dus alleen als ze uit logeren is dan kunnen we samen wat drinken en ook dan houden we 1 van ons zo nuchter dat we altijd met de auto weg kunnen. We hebben een kindje en zijn dus te allen tijde verantwoordelijk voor haar, ook als ze uit logeren is. Dus ja, we nemen alcohol wel erg serieus en vinden het niet perse iets goeds.
Persoonlijk vind ik het zwaar overdreven. Het kind legt niet eens de link met alcohol. Wanneer wij vroeger slingers van wc-rollen maakten dachten de kinderen ook niet meteen aan poep.
Dan drink je dus een soort van 'stiekem' als je dochter er niet bij is. Ik denk juist dat het goed is om aan een kind te laten zien dat je op een verantwoordelijke manier met alhocol om kan gaan. Een of twee biertjes drinken is toch niks mis mee.
@Madelie nee nog niet, duurt niet lang voordat kindjes wel leren wat alcohol is. Ik vind het gewoon nogal ongepast om een peuter met een lampion met heineken erop de straat op te laten lopen.
Ik weet nog wel dat ik vroeger toen ik 6 was of zo een asbak maakte van klei voor moederdag. Dat was toen al op het randje en mocht nog net van de juf. We moesten er toen om grinniken... Daar deed het me even aan denken, sorry. Maar een vraag: ben je Moslim? Dan kan ik het me wel indenken. Ik drink zelf overigens ook niet, heb er niks mee, vind dronken mensen maar vervelend (ja sorry hoor maar was zo dronken, bij die opmerking denk ik van: ja dan mag alles, en heb alcoholisten in de familie/ om me heen gekend en man heeft een heel vervelende dronk (zoekt ruzie dan) dus heb min of meer behoorlijke afkeer van alcohol). Maar iets met bierdopjes knutselen, tja... weet het niet, vind het net als het asbakje een beetje fout. Maar aan de andere kant ook wel weer creatief... Lastig hoor Aanvulling: je bent me voor met typen, je bent geen moslim. Okay
@mop81 ik vind daar niks stiekems aan, eerder verantwoord. Wanneer zij oud genoeg is dan zal ik haar zeker wel vertellen wat alcohol is, maar dat is wat anders dan haar met biermerken te laten knutselen en over straat te laten gaan. Het moet geen gewoonste zaak van de wereld zijn. Dat vinden wij tenminste.
Ik kan me hier echt niet druk om maken. Dan heb je vast ook een probleem met kurken, want die komen uit wijnflessen . En daar wordt toch ook wel mee gekutseld. Wc rollen vind ik persoonlijk altijd heel onhygienisch, maar daar maak ik ook geen punt van .
OK prima ook dat jullie dat vinden. Ieder zijn mening Ik vind op een normale manier omgaan met alcohol ook verantwoord. En voor mij is het wel de gewoonste zaak van de wereld om af en toe een biertje of wijntje te drinken. Zodra iemand teveel drinkt vind ik het ook niet verantwoord en het slechte voorbeeld. Maar ik kan echt niet begrijpen wat er niet gewoon is aan een biertje drinken..
Knutselen met drankaccessoires vind ik geen probleem, maar dat gevloek te pas en te onpas kan écht niet hoor... 😂
Is dit serieus? Een kind heeft toch geen flauw idee wat alcohol is? En dan nog...mag je dan ook geen wijntje/biertje drinken waar je kind bij is? Vind het echt overdreven.