Hoi Herkennen jullie het als jou kind al voor tweede jaar op school is en nog nooit uitgenodigd. En ook nooit speel dates. z dit toeval zijn. Of zal komen omdat ze allermans vriend is en geen specifieke vriendjes.....of nemen jullie de mening van ouders ook mee als jullie iemand uitnodigen. Dus als je de moeder niet mag dan kind ook niet? Zit me af te vragen waar aan ligt. Juf zegt dat ze gewoon goed in de groep ligt en met iedereen wel speelt. Is dit herkenbaar? Hoor graag jullie mening. Liefs
Van niet uitgenodigd worden is hier niet herkenbaar. Ik kijk niet naar of ik de ouders mag wat betreft het spelen met een kindje, de ouders komen hier niet spelen Ik kan eigenlijk met alle ouders wel opschieten, elk jaar zijn er wel 1 of 2 uitzonderingen maar meestal loopt het zo dat dochter eigenlijk ook niet zo naar dat kindje trekt dus dat komt vanzelf goed.
Het is voor mij niet herkenbaar. Mijn kinderen spreken regelmatig af maar hebben wel hun voorkeuren voor hun beste vriendjes. Wat betreft de ouders, ik laat dat wel meewegen. Misschien niet netjes maar ik zeg het gewoon eerlijk. Er zijn 3 ouders van kinderen uit de klas van mijn kids waar ik niet van wil dat die de verantwoordelijkheid hebben over mijn kinderen. Daar mogen mijn kinderen dus niet mee mee en dan nodig ik die kinderen ook liever niet uit om te voorkomen dat ze teruggevraagd worden.
Bedankt. Ik kan ook met elke ouder praten. Nooit wrijving of aanvaring. Miss ligt toch aan dat mijn dochter llermans vriend is en dus ene keer met de ene speelt andere keer met andere. Dat ze niet echt iemands vaste vriendinnetje is.....ik denk vast weer teveel na haha...bij haar feestje kwamen ze allemaal wel dus das probleem niet.
Het kan ook een beetje aan je kind zelf liggen, in die zin dat ze er zelf (nog) niet zo veel moeite voor doet. Mijn zoontje ligt goed in de groep, heefteen paar goede vriendjes en speelt eigenlijk met iedereen, maar toch vrij weinig speeldates. Een paar keer gehad, omdat ik toen voorstelde dat hij iemand vroeg, maar het komt niet echt uit hem zelf. En dat zie ik eigenlijk bij wat vriendjes ook wel. Misschien leeft het onder jongens ook minder dan meisjes, want de meiden hoor ik wel steeds met elkaar afspreken. Maar heb je het idee dat ze het zelf jammer vindt? Want als zij gewoon tevreden is zou ik er niet te veel over in zitten, komt dan heus wel.
Nodigt ze zelf wel eens een kindje uit? Onze jongste zit sinds mei op school. Hij nodigde niemand uit en werd niet uitgenodigd. Hij moest ontzettend wennen. Maar sinds dit jaar speelt hij bijna dagelijks ergens of is er een kindje hier. Hij loopt op iemand af of neemt iemand mee. Zou je dit kunnen stimuleren bij haar? Of zelf een moeder vragen? Onze oudste vraagt nooit iemand mee. Vorig jaar juist wel maar hij zit sinds dit jaar in een andere groep (voor autistische kindjes) en heeft er nu geen behoefte aan. Wel jammer maar het is zo'n andere groep.
Dat dus. Vraagt ze wel eens aan kindjes of die bij haar thuis willen spelen? Aiden heeft een paar goede vriendjes. Hij speelt er niet dagelijks mee, maar zeker wel wekelijks. Dan weer bij ons, dan weer bij die vriendjes thuis. Bij ons is het vaak zo dat speeldates bij het uitgaan van school gemaakt worden. De kinderen komen dan uit de schooldeur/poort, vaak hand in hand met degene met wie ze willen spelen. Vaak wordt dan door het spelende kindje aan de betreffende ouder gevraagd of hij/zij met "naam kindje" mag spelen. Aiden loopt nu ook gewoon naar de ouders toe van het kindje met wie hij wil spelen en vraagt dan ook of hij met "naam kindje" mag spelen.
Ik zou me er niet zoveel zorgen over maken. Je kind ligt goed in de groep zegt de Juf. Mijn oudste dochter werd in de kleuterklas ook zelden tot nooit uitgenodigd op feestjes en had maar 1 vast vriendinnetje. Ik vond dat ook weleens vervelend. Is allemaal goed gekomen. Ze zit nu in groep 7 en is één van de populairste meisjes van school en heeft feestjes bij de vleet. Ik zou er niet teveel achter zoeken en al helemaal niet in de kleuterklas en al helemaal niet wanneer je dochter er zelf ook geen last van heeft.
Dank je wel. Ja zelf vraagt ze heel vaak en spreekt ool wel met de kindjes onderling af alleen de ouders gaan er niet op door. " ja spreken we nog af" Feestjes . Zij had er 5 van de klas op haar feestje. Maar zelf nooit uitgenodigd sinds sept 2015. Wat jammer dat hij naar andere klas moest als daar zo leik was.
Vaak moeten ze op deze leeftijd ook nog een beetje gehoplen worden met het regelen van speelafspraakjes. Waarom help je haar niet gewoon een beetje? Eigenlijk heb ik voor beide kinderen in het begin speelafspraakjes gemaakt. Stapte gewoon op de ouder af en zei dat ik begreep dat de kids graag wilden spelen en of dat uit kwam. Daarna gingen ze dat eigenlijk vanzelf steeds meer zelf doen.... Eerst moest ik nog meelopen naar het andere kindje & ouder, nu regelen ze alles zelf. Wanneer je dochter met een kindje afgesproken heeft en dat aan jou verteld zou ik dus gewoon meteen op het schoolplein naar die ouder toelopen. Ze krijgt dan vast de smaak te pakken en dan zit je straks iedere vrije middag met een huis vol kinderen
was bij de oudste ook in het begin. en sinds vorig jaar gaat het spontaan. kom ik ze ophalen..mag ik afspreken? voor de zomervakantie had tie 3 weken achter elkaar elke week een feestje. en ook om de beurt bij ons spelen.
Mijn dochter zit nog maar in groep 1 en speelt meestal met het buurmeisje, maar nu toch ook al een paar keer met een ander meisje. Ik had voor de herfstvakantie twee appjes van moeders dat hun dochter graag met onze dochter wilde spelen. En nu zei mijn dochter van morgen dat ze bij dat ene meisje graag een keer thuis wou spelen. Dus heb ik die moeder vandaag ge appt. Ze vinden het zelf nog lastig om dat af te spreken en ze weten ook niet dan wanneer het past dus als zij het aangeeft spreek ik de moeder aan.
Ik heb in het begin ook wel geholpen met maken van speelafspraken hoor. Het is ook moeilijk, zelfs ik vind het nog moeilijk! Maar als er geen speelafspraken zijn snap ik ook wel dat er geen uitnodigingen voor feestjes zijn. Mijn zoontje nodigt alleen kinderen die hier weleens komen spelen uit op z'n feestje. Vaak is het ook veel te spannend om zomaar uit het niets op iemand z'n feestje te komen; het is veel minder eng als je er al eens geweest bent
Ik zou het dan proberen om een beetje te sturen. Samen aan een kindje vragen of het bij jullie wil komen spelen? Als het wil dan aan de ouder vragen of hij/ zij mag komen spelen? Als ze het niet kan en het wordt 'moeten we een keer doen ' zou ik meteen doorpakken 'morgen? of overmorgen?' Toch even mondig zijn en een handje helpen. Jammer ook dat de andere ouder dan zo 'vaag' doet zeg
Onze zoon is ook nog nooit uitgenodigd, maar nu moet ik wel zeggen dat weinig kinderen uit de klas met elkaar spelen, dus dit zal ook wat zeggen. Feestjes worden ook nog niet echt gedaan. Onze zoon vraagt er ook nooit na, dus dan laat ik het ook. Hij heeft na schooltijd altijd even een afschakel moment nodig. Hij speelt overigens wel vaak met kindjes uit de wijk. Ze komen elkaar regelmatig ophalen thuis, maar blijkbaar heeft hij de behoefte niet om met kindjes uit de klas te spelen en dat vind ik prima.
Hoi, bedankt iedereen. Ik stimuleer zeer zeker wel. Ben heel actief erin. Ik vraag het samen met haar en als niet lukt zeg ik "de mama van xxxx en ik gaan even appe....blaaaa.."dan app ik ook en dan krijg je "je hoort nog..} nu zal dat de drukte zijn en feit dat wij uit een andere wijk komen. Er is maar 1 montesorrieschool in onze stad en wij komen uit andere wijk. Het gaat puur om uitnodigen voor verjaardagpartijtjes. Dat gebeurd nooit voor haar. Zie ze elke keer uitdelen. Maar ik heb miss wel een idee ( heb de juf gevraagd ook maar ze had geen tijd dus binnenkort even praten over het sociale welzijn)....Mijn meisje is heel erg van ene moment die en andere moment die, en ze is niet heel erg aanwezig in de klas. Durft niet voortouw te nemen. Dus miss word zij gewoon niet echt onthouden, maakt weinig indruk om de kindjes en de moeders ervan. Ze mist de feestjes niet omdat ze niet beter weet dat ze er nooit bij is, Maar ze vind wel vervelend als een kindje weer niet kan. Ze hebben bij ons een leerling volg systeem ( even voor duidelijkheid onze school is voor het zelfstandig leren zijn en ingaan op de behoefdes van het kind) En daarin stond als leerpunt op rood dat ze geen vaste vriendjes heeft. Dus miss is ze wel aardig en speelt met iedereen maar is ze van niemand echt een vriend...volgen jullie me nog haha Bedankt voor jullie antwoorden. Fijn weekend nog
Dat is wel sneu dat ze dat ziet. Bij ons is het verboden de uitnodigen in of rond de school uit de delen. Dit om teleurstellingen te voorkomen. Ik vind hetnlasrif! Zou de neiging hebben er zelf toch meer werk van te maken door contact te zoeken persoonlijk met een ouder.
Bij mijn zoontje heeft het ook even geduurd voordat hij speelafspraakjes had. Nu wel vaker, maar niet wekelijks. Wat ook wel gebeurt, dan willen ze graag spelen en worden ze door de oppas opgehaald of gaat de ander naar de BSO. Dan lukt het ook niet. Mijn dochter wil heel graag een keer met een meisje spelen waarvan de moeder steeds de boot afhoudt. Dan houdt het voor mij ook op. Mijn oudste (gr 4) heeft ook niet echt vriendjes en is dit jas ook nog niet uitgenodigd op feestjes, terwijl er net heel veel jarig zijn geweest. Dat doet soms best zeer, maar hij mist het zelf niet. Hij houdt zelf een feestje straks met 3 'vriendjes'. Puur voor het idee. Hij kan een feestje helemaal niet overzien. Vorig jaar was zijn feestje een ramp. Het eerste uur vond hij het leuk, maar daarna wilde weer graag zijn eigen ding doen. Het komt vanzelf denk ik. Als je dochter voed in de groep ligt zal het vanzelf beginnen.
Wij wonen ook in een ander wijk en het is toch net even wat anders, dan wanneer je een straat verderop woont. Ik wil het het liefst ook één dag van tevoren weten of in elk geval 's ochtends en het kan ook niet altijd in verband met zwemles, voetbaltraining of andere afspraken. Het is niet zo dat hij nooit afspreekt, maar ook niet echt zo vaak als andere jongens uit deze groep. Tja, en met verjaardagen....ik heb het volledig aan hem overgelaten, wie hij uitnodigde, alleen het aantal stond met 5 vast. Nu, er kwamen 2 meisjes, 2 jongens war hij eerder op de verjaardag was en een jongetje, war ik dacht, hé, hoe kom je daarbij..... Een moeder spraak mij de volgende dag aan, dat haar zoon het jammer vond dat hij niet mocht komen. Toen vond ik dat een beetje raar, maar ondertussen snap ik dat wel, want het is tussen de kinderen wel een dingetje, te pas en te onpas wordt er geroepen " je mag wel/ niet op mijn feestje komen!" En sommige nodigen echt de halve klas uit, maar ik vind dat te druk.