Bierdopjes knutselen

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Dalysa, 4 nov 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

Je bent zeker kurken en dopjes aan het verzamelen voor de knutselsessie van morgen. Wat een toewijding! :D

2. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.867
    5.105
    113
    Ik vind het wel wat overdreven en zou me er echt niet druk om maken

3. sillies

sillies Fanatiek lid

15 aug 2013
    3.182
    1.393
    113
    Je bent en voelt je toch niet minder verantwoordelijk als je een glas wijn of een biertje op hebt? Een heel krat, oke, maar dit vind ik nogal ver gaan.

4. Zinaa

Zinaa Fanatiek lid

28 mei 2010
    3.719
    22
    38
    Even serieus, het zou niet eens in me opkomen om moeilijk te doen over zoiets. Ik wil nog een heel verhaal typen maar doe het ook niet. Bespreek het met de psz zou ik zeggen. Misschien kunnen ze jouw dochter een kleurplaat geven als ze met de andere kinderen knutselen.

5. Zinaa

Zinaa Fanatiek lid

28 mei 2010
    3.719
    22
    38
    Precies. Het is niet meer verantwoord om niks te drinken dan om er met mate van te genieten. Beide is verantwoordelijk gedrag.

6. Lovelymom85

Lovelymom85 Actief lid

1 mei 2016
    330
    9
    18
    NULL
    NULL
    Kurken? Ik drink gewoon regelrecht uit het pak aldi wijn hoor! En verder gewoon schultenbrau uit blik...

7. Dalysa

Dalysa Fanatiek lid

29 nov 2014
    1.365
    571
    113
    Kind weet ook niet wat sigaretten zijn. Toch roken de meeste mensen ook niet in hun zicht. Het is ook bewezen dat kinderen die hun ouders zien roken vaker later ook gaan roken. Zou het niet heel onwaarschijnlijk vinden dat ditzelfde geldt voor drinken. Ik vind dat mensen soms wat gemakkelijk denken over drank. Maar dat is mijn mening en ik kan mij ook voorstellen dat mensen daar anders over denken. Ikzelf zie geen meerwaarde in drinken en vind het al helemaal niet passen bij kinderen, maar misschien heb ik ook teveel van de nadelen meegemaakt van alcohol om hier objectief naar te kijken. Ik vind de combinatie drankmerken en opvang gewoon niet juist.

8. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ik vibd het wel bijzonder knutselmateriaal, haha, zou het zelf ook wel vreemd vinden als dochter ermee thuis zou komen! Maar ik zou er gewoon om lachen ;)

9. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Nog even door, dit staat op het knutselprogramma .... :):p

Bijgevoegde bestanden:

10. Dalysa

Dalysa Fanatiek lid

29 nov 2014
    1.365
    571
    113
    Daarom zeg ik ook dat 1 van ons in ieder geval nuchter genoeg is om te rijden. Dus 1 a 2 drankjes kan dan wel.

11. Dalysa

Dalysa Fanatiek lid

29 nov 2014
    1.365
    571
    113

Zolang er geen drank merken op staan vind ik het geen probleem!

12. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Ben toch even gaan googlen en ik vind dit toch echt heel schattig...

Bijgevoegde bestanden:

13. Ballon

Ballon Niet meer actief

Hoezo? Als ik de Heineken door streep op een bierdopje dan is het toch nog steeds een bierdopje 🤔

14. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

Kom maar langs, ik heb nog wel een bijdrage voor je. Mijn zoontje maakt er altijd kurkpoppetjes van, zoals het een ware Bourgondiër betaamt... :)

15. Lovelymom85

Lovelymom85 Actief lid

1 mei 2016
    330
    9
    18
    NULL
    NULL
    Nee want met 2,5 jaar kunnen ze die merken wel lezen :')

16. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    mijn kinderen hebben lang zoutloos gegeten en ook lette ik érg op zoetstoffen...
    Maar dit? Nee. Zelfs al waren het frisdank dopjes van flesjes; ik had het dan nog bierdopjes genoemd.
    Kinderen zien dit niet. En het is érg leuk knutselmateriaal. Aan bierdopjes zal gemakkelijker te komen zijn geweest dan aan andere dopjes.
    Soms moet je nog niet té veel nadenken.

Overigens heb ik ook een foto van mijn dochter van 4 met een bierflesje aan haar mond (in haar feestjurk, naast haar neefje). Dit was op een verjaardag, waardoor het kratje buiten stond. Gingen ze restjes drinken? Néé! Maar op lege flesjes kun je ook ontzettend leuk fluiten/blazen.
    Waarmee ik maar wil zeggen: Kinderen zien dingen niet altijd hetzelfde als volwassenen...

17. Dalysa

Dalysa Fanatiek lid

29 nov 2014
    1.365
    571
    113
    Het dopje gaat het mij niet om. Vind het gewoon geen gezicht een kind met drankmerken en wil mn kindje ook nog niet daarmee bezig zien. Maak ze een mooi kleurtje of id vind ik het al heel anders. Maar blijkbaar zouden veel ouders het hier geen probleem vinden om hun kinderen met drankmerken over straat te laten lopen op hun kleding of lampionnetjes. Vind ik nog wel verbazingwekkend, maar misschien ben ik wel wat te overbeschermend :)

18. Ballon

Ballon Niet meer actief

Ze heeft toch geen jurk van bierdopje geknutseld? Persoonlijk vind ik het allemaal een beetje ver gezocht. Je kindje van 2,5 leest echt niet dat er Heineken op staat en met een kleurtje is het ook nog steeds een bierdopje... ik denk inderdaad iets relaxter in ''moet'' staan.. ze loopt niet met een T-shirt bier en wijn te promoten, ze maakt gewoon een gezellig knutselwerkje :)

19. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.016
    546
    113
    Zwaar overdreven

20. Dalysa

Dalysa Fanatiek lid

29 nov 2014
    1.365
    571
    113
    Geen tshirt nee maar wel een lampion voor sint Maarten. Daarmee is de bedoeling dat de kinderen langs de deuren gaan... ondanks dat veel mensen het overdreven vinden blijft het voor mij een beetje een apart gevoel. Maar goed, ik ben in veel opzichten een helikopermama dus blijkbaar ben ik hier ook een beetje té erg :)

Deel Deze Pagina