Biertje?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Pris, 27 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pris

    Pris Fanatiek lid

    Hai,

    Na t thuiskomen en met t eten lust mijn vriend wel een lekker koud biertje.
    We hebben afgesproken dat ie dat de laatste weken van de zwangerschap zou laten staan. Dit voor als we evt naar t zh moeten enz. Maar vanaf begin je daarmee? Ik dacht vanaf ongeveer 36 wkn (dat zou deze week zijn). Lijkt me wel reeel toch?
    Hebben jullie ook zulke afspraken gemaakt of niet?

    Ben benieuwd...
     
  2. Pris

    Pris Fanatiek lid

    Is trouwens zijn eigen id hoor en is ook niet zo dat ie niet zonder kan ofzo.
    Dit om alvast wat misverstanden te voorkomen ;)
     
  3. Niet meer actief

    wij hadden die afspraak ook.

    En dat ie niet verder dan 15 minuten bij me vandaan ging.

    Ik zie mezelf niet bevallen met een dronken man naast me!

    Of dat ik begin en dat hij er 2 uur over doet om thuis te komen....
     
  4. Lientje

    Lientje Fanatiek lid

    24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Hij kan toch ook gewoon een biertje doen, en dan niet meer dan 1?
     
  5. Kari

    Kari Fanatiek lid

    21 sep 2006
    1.363
    5
    38
    Helemaal mee eens hoor, gewoon lekker z'n biertje laten drinken!

    Het is al een spannende tijd, voor jezelf en voor je partner, alles staat nu al in het teken van het kindje. En geloof me, 1 biertje kan echt geen kwaad! Laat je niet gek maken hoor!

    Kari
     
  6. ruby28

    ruby28 Fanatiek lid

    10 mrt 2007
    3.609
    0
    0
    moeder !!!
    brabant
    hahaha ik moet meteen aan mijn vorige zwangerschap denken.
    het was supermooi weer iedereen aan de breezers inc. mijn man. moest ik naar het ziekenhuis aan de ctg om 9 uur s'avonds.
    daar lag ik dan terwijl hij alle pleisters en atributen uit het dokterskastje aan het uit proberen was.hij was een beetje aangeschoten en gelukkig was het loos alarm,de beeb kwam gelukkig 2 dagen later.

    maar ach 1 biertje daar zal hij toch niet zat van worden.
     
  7. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.593
    3.483
    113
    Ja, dat ene biertje kan hij lekker drinken hoor, volgens mij. Er zit meestal toch nog een aantal uur tussen voor je naar het ziekenhuis of iets dergelijks moet, dan is het alweer uit zijn systeem.
     
  8. Nynke

    Nynke VIP lid

    30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Een biertje moet toch kunnen? Voor hetzelfde geld loop je twee weken over tijd en moet hij 5 weken zonder een biertje doen. Je klemdrinken is wat anders.

    Mijn man werkt zo'n 45 min bij huis vandaan. Ik heb dan ook afgesproken dat ik hem al snel bel omdat men verwacht dat deze bevaling wel eens snel kan gaan.
     
  9. Mist

    Mist Fanatiek lid

    18 dec 2006
    1.201
    1
    0
    Brabant
    Mijn man houd het nu ook gewoon bij 1 biertje, als er dan nog niets aan de hand is is de kans dat je stantepede naar het ziekenhuis moet niet erg groot en bovendien dan zou het met 1 biertje nog wel kunnen. Verder wordt hier nooit gedronken als je zeker weet dat je moet rijden ook niet 1, maar ja voor het geval dat vind ik een ander verhaal, vermoed dat de adrenaline dan ook nog een keer heel ontnuchterend zal werken op dat ene biertje..

    Wat betreft ver weg gaan, tja mijn man werkt een uur van huis, dus als ik het echt niet vertrouw laat ik hem komen of thuisblijven, maar volgens de verloskundige begint alles dan vaak toch pas wanneer je man in de buurt is, dat schijnt een soort ingebouwde bewakingsmeganisme te zijn..
     
  10. Michelle20

    Michelle20 Actief lid

    3 jan 2007
    455
    0
    0
    Fulltime moeder
    Hilversum
    Ik zie ook geen probleem in één lekker koud biertje!

    van een biertje word je niet dronken... of je moet er heeeeel slecht tegen kunnen :S
    Wettelijk gezien mag je ook met één biertje op rijden ;)
    Ik zou het gewoon bij dat ene biertje houden, en als afspraak maken dat hij niet meer als één biertje drinkt.
    Geniet nog even joh jullie beide , straks is het ff een chaos thuis haha
     
  11. Ariel

    Ariel VIP lid

    8 mrt 2006
    16.482
    0
    0
    Zoetermeer
    1 biertje zie ik ook helemaal geen probleem in! Moet best kunnen. Dat me vriend niet meer dan een kwartier bij me vandaan mag zijn vind ik zelf een beetje overdreven. Kan bij ons niet eens. Hij doet er 2,5 uur over om thuis te komen.
     
  12. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.811
    32.715
    113
    Ik zie het probleem ook niet zo. Het lijkt me ook niks om te bevallen met een stomdronken kerel naast mijn bed, maar 1 biertje moet geen probleem zijn toch?
     
  13. peetje24

    peetje24 Fanatiek lid

    3 feb 2007
    3.355
    0
    0
    docente
    mijn man lust geen bier :D dus das geen probleem hier. wel dat hij vak naar het buitenland hoeft. vanaf mijn week 32 hoeft hij niet meernaar het buitenland en vanaf week 37 ook niet meer binnen Nederland zoals Haarlem etc. Dan blijft hij op kantoor in onze woonplaats
     
  14. Toys

    Toys Fanatiek lid

    21 jul 2006
    3.326
    0
    0
    Bier drinken moet toch gewoon kunnen en waarom maar 1? Je weet toch nooit wanneer je gaat bevallen? En waarom direct stom dronken? De aanstaande vaders gaan zichzelf heus niet klemzuipen, althans; dat neem ik aan ;)
     
  15. peetje24

    peetje24 Fanatiek lid

    3 feb 2007
    3.355
    0
    0
    docente
    hahaha ik hoop idd van niet, misschien als ie geboren is wel :D
     
  16. Toys

    Toys Fanatiek lid

    21 jul 2006
    3.326
    0
    0
    hahah ja wie weet ;) En mocht ie toch stront lazerus is kun je altijd nog bij je vk instappen :p
     
  17. Michelle20

    Michelle20 Actief lid

    3 jan 2007
    455
    0
    0
    Fulltime moeder
    Hilversum

    haha nou ik vind dat niet echt stijl hoor om stom dronken te worden als de baby er is.
    Als dat bij mij zou gebeuren zou ik de vader aanpakken ook!
    Niks snachts lekker slapen en dronken zijn.... ik wakker.. jij ook wakker! hoe ellendig en of moe hij zich ook voelt.
    En evenals die regel... snachts een vent, smorgens een vent kater of niet wij hebben een baby ;) met de nadruk op WIJ!
     
  18. Zeeuwsmeisje

    Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

    9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Mijn man rijdt nooit als hij wat gedronken heeft... echt nooit, hij vind 1 slok dan al teveel dus hij dronk idd niet de laatste weken... maar hij drinkt zowiezo al bijna nooit... als hij drinkt drink ik niks en omgekeerd.
     
  19. peetje24

    peetje24 Fanatiek lid

    3 feb 2007
    3.355
    0
    0
    docente
    ik drink er zelf wel 1 glaasje champagne op hoor! maar idd bezopen raken is not done!
     
  20. Patrieske

    Patrieske Bekend lid

    9 feb 2006
    694
    0
    0
    Zuid Holland
    Wij hadden die afspraak ook gemaakt.

    Heb zelf overigens nooit alcohol gedronken tijdens mijn zwangerschap.
     

Deel Deze Pagina